Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@14:36:09 GMT

دبیرکل اتحادیه عرب به دیدار حاکم نظامی سودان می‌رود

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۸۳۸۳

دبیرکل اتحادیه عرب به دیدار حاکم نظامی سودان می‌رود

دبیرکل اتحادیه در نخستین سفر خود به سودان پس از کودتا در این کشور، با رئیس شورای نظامی و رهبران برخی جریان‌های سیاسی در سودان دیدار خواهد کرد. ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰ بین الملل آفریقا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روسیا الیوم، «محمود عفیفی» سخنگوی رسمی دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد، «احمد ابوالغیظ» دبیرکل اتحادیه عرب، فردا- یکشنبه- عازم سودان خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام این سخنگو، ابوالغیظ در سفرش به سودان، که اولین دیدار وی از این کشور بعد از سرنگونی دولت «عمر البشیر» محسوب می‌شود، تحولات اوضاع در سودان را مورد بحث و رایزنی قرار خواهد داد و همچنین با «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای نظامی سودان و برخی از رهبران جریان اپوزیسیون «نیروهای آزادی و تغییر» و نمایندگان دیگر گروه‌ها و جریان‌های سیاسی دیدار خواهد کرد.

عفیفی افزود، دبیرکل اتحادیه عرب در سفر خود به سودان بر محوریت پایبندی طرف‌های سودانی به روند مسالمت‌آمیز برای دستیابی به انتقال سیاسی دموکراتیک در سودان و نیز تعهد اتحادیه عرب بر نقش خود برای حمایت از سودان تأکید خواهد کرد.

حمایت اتحادیه عرب و شورای همکاری خلیج فارس از حاکم نظامی سودان

پس از سرنگونی رژیم عمر البشیر در تاریخ 19 آوریل، که به تشکیل شورای نظامی در سودان منجر شد، عربستان سعودی، امارات و بحرین و اتحادیه عرب بلافاصله از این شورا در برابر خواسته‌ ملت سودان، که تشکیل دولت مدنی است، اعلام حمایت کردند.

انتهای پیام/

R1016196/P/S8,88,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط کشور سودان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشور سودان کشور سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۸۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناطق کوهستانی شهرستان طارم مه آلود است

حسین سلطانی کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت:‌ در زمان حاضر آسمان اغلب مناطق استان صاف تا کمی ابری است که از بعدازظهر گاهی با وزش باد همراه خواهد شد.

وی یادآور شد: از امروز وضعیت پایدار جوی در استان حاکم خواهد شد و سامانه بارشی فعالی نیز پیش بینی نمی شود.

سلطانی اظهار داشت:دمای استان از صبح امروز در برخی مناطق به طور نسبی کاهش یافت اما طی روزهای آینده به تدریج افزایش می یابد و از اوایل هفته آینده هوای گرمی در اغلب مناطق حاکم می شود.

وی ادامه داد: طی شبانه روز گذشته ایستگاه فرودگاه زنجان با ۲ درجه سانتیگراد خنکترین و گیلوان با ۲۴ درجه سانتیگراد گرمترین مناطق استان ثبت شدند.

سلطانی گفت: دمای فعلی شهر زنجان ۱۱ درجه سانتیگراد بوده که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان پنج و ۱۵ درجه، ابهر هشت و ۱۳، خرمدره هفت و ۱۳ درجه، آب‌بر ۱۳ و ۲۰ درجه، قیدار سه و ۱۱ درجه، سلطانیه سه و ۱۲ درجه و ماهنشان هشت و ۲۱ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم
  • زنان نباید از تحصیل محروم شوند
  • درخواست اتحادیه عرب برای اجرای قطعنامه آتش‌بس غزه
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • آغازی برپایان سلطه واشنگتن درنیجر/پیروزی راهبردی مسکودرمصاف باغرب
  • ببینید | بازدید دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران از نمایشگاه محصولات نظامی روسیه
  • افشای گفتگوی خصوصی الخلیفی با لاپورتا
  • مناطق کوهستانی طارم مه آلود است
  • مناطق کوهستانی شهرستان طارم مه آلود است