Web Analytics Made Easy - Statcounter

در اولین جشنواره سیر روستای اتو سوادکوه به معرفی جشنواره سیر اتو به صورت پایلوت برای روستا‌های مازندران و فروش ۴ عدد کیوی تاجر ترک با بسته‎بندی شکیل به قیمت ۵ کیلوی کیوی مازندران اشاره شد.به گزارش بلاغ،از شهرستان سوادکوه، اولین جشنواره سیر شهرستان سوادکوه در روستای اتو از دهستان کِسِلیان بخش زیراب شهرستان سوادکوه با حضور ۶ مدیر‌ کل استانی و مسؤولان شهرستان سوادکوه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* شاخصه‌های هویتی دهستان کِسِلیان

 

 

بخشدار زیراب سوادکوه با خیر مقدم به مدیران کل مدیریت بحران، دفتر امور روستایی و شوراها، فناوری اطلاعات، هماهنگی امور اقتصادی و مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و مدیر‌کل بیمه روستایی و فرماندار و معاونان و مدیران ادارات و نهاد‌ها شهرستان سوادکوه و تقدیر از دهیاری و شورای روستای اتو و جوانان روستا که متعهدانه برای اجرای جشنواره تلاش کردند، گفت: نسل‌های مختلفی در روستای اتو با تلاش‌ها خود سیر با کیفیت بالای و بدون نگاه اقتصادی تولید کردند که جایگاه خوبی را بدست آورد و سیر این منطقه مشهور شد و سایر مناطق هم برای معروف‌شدن هم سیر خود را با نام سیر اتو عرضه می‌کنند.

 

 

دیانوش سن‌شناس با اشاره به سیاست‌های اقتصادی دولت و تاکید فرماندار برای فراتر رفتن از نگاه‌های موجود در روستا‌ها باعث شد تا برای برجسته‌سازی شاخصه‌های منطقه، جشنواره سیر در روستای اتو برنامه‌ریزی شد که خروجی آن و تداوم گام‌ها مورد نظر است.

وی با اشاره به شاخصه‌های هویتی فراوان دهستان کِسِلیان مانند یادواره شهدای منطقه با اسم و رسم معروف، شهید مدافع حرم، تعزیه‌گردانی و مفاهیم عاشورایی توانایی آن را دارد که در قالب شناسنامه فرهنگی منطقه نشان داده شود، افزود: تولید منابع فرهنگی برای ارتقای فرهنگی استفاده شود و تبدیل سرمایه‌های فرهنگی به بازار می‌تواند گام اول برای توسعه اقتصادی و اقتصاد فرهنگی هر منطقه باشد.

 

 

سن‌شناس با بیان اینکه فرهنگ، حلقه واسطه اقتصاد و جامعه است و باید برای اشتغال و تولید ملی ما مثمر ثمر باشد، گفت: با ایجاد بستر تولید برای افزایش تولید و ارزش افزوده و افزایش سطح معیشت روستا و صیانت از داشته‌های فرهنگی و اقتصادی  تلاش کنیم که هدف از برگزاری اولین جشنواره سیر در روستای اتو است.

* جشنواره سیر اتو به صورت پایلوت برای روستا‌های مازندران معرفی می‌شود

 

 

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران با اشاره به اینکه حضور در جشنواره سیر روستای اتو بخش زیراب شهرستان سوادکوه از روز‌های خوب و به‌یادماندنی است، گفت: امام راحل و مقام معظم رهبری شاه بیتی در کلام آنها است که راه توسعه کشور از روستا می‌گذرد و اگر قرار است توسعه‌ای در کشور و مدیریت نوین اتفاق بیفتد از روستا است.

خسرو طالبی با بیان اینکه روستا، پدر و مادر تمدن و پیشرفت است و روستا ولی نعمت است، افزود: ۴۲ درصد از جمعیت استان مازندران در روستا زندگی می‌کنند و مسؤولان باید مطالبات روستا‌ها را طلب کنند ولی حدود ۸۵ درصد سرانه به شهر و حدود ۱۵ درصد به روستا می‌آید و نظر مقام معظم رهبری درباره اینکه راه توسعه کشور از روستا می‌گذرد را باید عملی کرد و اقداماتی مانند برگزاری جشنواره سیر اتو، پسندیده است.

وی با بیان اینکه عده‌ای مردم خالصانه حاصل دسترنج خود را به عرضه می‌گذارند و مسؤولیت ما را سنگین می‌کند، خاطر نشان کرد: ما باید کمک کنیم و از فرماندار و بخشدار زیراب تشکر می‌کنم که عرصه تولید را به ظهور رسانند و زندگی در بین روستاییان صفای دیگری دارد و از شورا و دهیار تشکر می‌کنم و از جشنواره عکس بگیریم و تابلو و به آن افتخار کنیم.

 

 

طالبی با اشاره به اینکه عزت و عظمت ما از شهدا است و تلاش کنیم دِین خود را به روستا‌ها ادا کنیم، اظهار کرد: جشنواره سیر اتو را به‌صورت پایلوت برای همه روستا‌های مازندران معرفی می‌کنیم و بر روی میز و سفره‌های ما دسترنج روستاییان وجود دارد و باید حق مردم روستا ادا شود.

طالبی با بیان اینکه سرفصل برنامه‌های ترسیمی مقام‌ معظم رهبری در سال‌های اخیر، اقتصاد مقاومتی است و بیش از ۵۰ نوع تنوع محصولات زراعی در استان داریم، گفت: هر چه برای روستا هزینه شود، هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است.

* تولید ۳۰ درصد سیر کشور در مازندران

 

 

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با تقدیر از فرماندار و مدیران ادارات و نهاد‌های شهرستان سوادکوه از اهمیت جشنواره‌هایی مانند جشنواره سیر در روستای اتو برای بِرند‍سازی خبر داد و گفت: برگزاری هدفمند جشنواره‌ها آثار خوبی دارد و ۵ سال پیش ایده برگزاری جشنواره گیاهان دارویی(گل‌گاو‌زبان) در جنت‌ررودباررامسر مطرح شد که در آن سال قیمت گل‌گاو‌زبان کیلویی ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان بود که در پنجمین سال برگزاری آن که سال گذشته برگزار شد تولید آن ۱۰ برابر و قیمت ۲۰ هزار‌تومانی به ۱۵۰ هزار تومان افزایش یافت و زمین و باغچه‌ای در آن منطقه نیست که زیر بار کشت نرفته باشد که با زمین حداقلی، درآمد حداکثری وجود دارد.

مهدی گل‌چوب با بیان اینکه استان مازندران ۳۰ درصد سیر کشور را تولید می‌کند و سیر در حوزه امنیت غذایی، عصاره و افزودنی برای غذا‌های مختلف و شرکت‌های دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزود: جشنواره سیر باید با طرح منسجم و با دعوت از فعالان عرضه‌کننده، تجار، مروجین و تولید‌کنندگان برای دوره‌های دیگر اجرایی شود.

 

 

وی متوسط برداشت مرکبات در واحد سطح مازندران را حدود ۲۵ تن در هکتار و این رقم در کشور ترکیه را ۸۵ تن در هکتار ذکر کرد که عیار‌های تجاری را دلیل این تفاوت دانست که درآمد و انگیزه را افزایش می‌دهد، خاطر نشان کرد: توجه به صنایع بالا‌دستی هم مورد توجه باشد و خام‌فروشی باعث می‌شود که ارزش افزوده به زنجیره‌های بعدی تعلق می‌گیرد و سامانه کارا و بند الف تبصره ۱۸ از ظرفیت‌های تسهیلاتی دولت با پرداخت یارانه برای استفاده کشاورزان است.

* ۴ عدد کیوی تاجر ترک با بسته‎بندی شکیل به قیمت ۵ کیلوی کیوی ما فروخته می‌شود

 

 

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با بیان اینکه عدم بازاریابی و بازار‌رسانی درست باعث می‌شود تا سود اصلی محصول به دست کشاورزان نرسد و لازم است که تیم خوبی در این موضوع فعالیت کنند و به روستاییان باید کمک کنیم که محصولات را با بهترین قیمت بفروشند، افزود: موضوع بسته‌بندی از ضعف‌هایی است که داریم و باید توجه ویژه داشته باشیم که ۴ عدد کیوی تاجر ترک با بسته‎بندی شکیل را به قیمت ۵ کیلوی کیوی ما فروخته می‌شود.

 

 

* انگشت به دهان‌ شدن مهمانان خارجی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی مازندران

گل‌چوب با بیان اینکه استان مازندران میزبان ۳ رویداد بی‌سابقه‌ای است که مشابه آن را در تاریخ مازندران نداشتیم که اجلاس روسای اتاق‌های بازرگانی کشورهای حاشیه خزر، نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی مازندران با حضور ۱۸۶ واحد صادراتی برتر صنعت، کشاورزی و گردشگری و همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری مازندران که ۱۰۰ مهمان و فعال اقتصادی خارجی را میزبان هستیم و به عنوان دبیر این ستاد عرض می‌کنم که اکثر قریب به اتفاق آنان از توانمندی‌های مازندران انگشت به دهان شدند.

 

 

* گام عالمانه و محکم اولین جشنواره سیر در روستای اتو

فرماندار سوادکوه نیز در اولین جشنواره سیر روستای اتو با تقدیر از از اهدای عضو توسط خان‌علی احمدی که کار جهاد‌گونه داشت و تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره، گفت: تحقق شعار سال مقام معظم رهبری مبنی بر رونق تولید، استفاده از استعداد کم‌نظیر این سرزمین، تحقق شعار استاندار مازندران برای ایجاد نشاط اجتماعی و شناخت پدیده‌های فرهنگی و ایجاد انسجام اجتماعی در منطقه از اهداف برگزاری جشنواره سیر روستای اتو بود.

 

 

سعید یزدانی با بیان اینکه عناصر فرهنگی در این جشنواره به کسانی که خرده‌فرهنگ‌های منطقه را نمی‌شناسند عرضه شد، افزود: گام اول جشنواره، عالمانه و محکم برداشته شد و در سال‌های آتی انتظار داریم که دبیر‌خانه جشنواره شکل گیرد و فراخوان مقاله انجام شود و از جهاد‌کشاورزی هم انتظار داریم که آمایش سرزمین و بررسی نوع سیر و راهکار‌هاز اراده تسهیلات بیان شود.

*موفقیت جشنواره سیر اتو با قول معرفی این جشنواره به صورت پایلوت برای روستا‌های مازندران

 

 

برگزاری جشنواره‌ای با محوریت محصول کشاورزی و حضور ۶ مدیرکل استانی به خودی خود رخداد قابل توجه در شهرستان سوادکوه است که تعمیم آن به روستا‌های شهرستان می‌تواند باعث تکان فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی به نفع آن روستا باشد.

گام اول همواره سختی‌های خاص خود را دارد ولی برگزاری موفق و برجسته آن الگوی مناسبی برای دیگران در این مسیر است که قول معرفی جشنواره سیر اتو به صورت پایلوت برای روستا‌های مازندران توسط مدیر کل روستایی استانداری بیانگر نو‌بودن و موفقیت این جشنواره است.

 

 

 

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۹۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد

در سال مزین به «جهش تولید با مشارکت مردم» سامانه روستا بازار در اردبیل رونمایی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل عصر چهارشنبه در مراسم راه‌اندازی این سامانه، اظهار داشت: بخش عظیمی از تولیدات استان مربوط به روستاییان و عشایر است که با راه‌اندازی این سامانه تلاش شده تا فروش و عرضه محصولات کشاورزان در حوزه‌های مختلف رونق بیشتری بگیرد.

شاهپور آذروند تصریح کرد: بیش از یک میلیون تن محصولات کشاورزی در استان تولید شده و 80 نوع صنایع دستی توسط کشاورزان و عشایر عرضه می‌شود که در قالب سامانه روستا بازار امکان ارائه و عرضه آنها به شکل مطلوب فراهم است.

وی گفت: عمده روستاییان و عشایر در بازاریابی و فروش محصول با مشکلاتی روبه‌رو هستند که با بهره‌گیری از ظرفیت روستا بازار و سامانه الکترونیکی تلاش بر این است تا فروش محصولات شکل روان‌تری به خود گرفته و امکان عرضه متنوع محصولات و فروش آنها به صورت آنلاین فراهم آید.

مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل افزود: این سامانه به گونه‌ای طراحی شده که امکان خرید و فروش آسان محصولات بدون واسطه فراهم آمده و روستاییان و عشایر توانمند می‌توانند محصولات خود را عرضه کنند.

آذروند در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: یک‌هزار و 850 روستا و مناطق عشایری در استان با متصل شدن به این سامانه می‌توانند خدمات رایگانی را به روستاییان و عشایر ارائه کنند تا آنها محصولات تولید شده خود را اعم از زراعی، باغی، دامی، صنایع دستی و سایر محصولات هنری و فرهنگی به هموطنان عرضه کنند.

وی به برگزاری یازدهمین جشنواره کوچ عشایر به صورت بین‌المللی در بیله‌سوار اشاره کرد و ادامه داد: فردا و پس فردا این جشنواره بین‌المللی با حضور 10 استان عشایرنشین کشور و سه کشور خارجی برگزار می‌شود تا برای دومین سال شاهد میزبانی بیله‌سوار از جشنواره عشایر کشورهای مختلف باشیم.

مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل اضافه کرد: در این جشنواره سعی شده تا توانمندی‌های عشایر به ویژه تولیدات، آداب و رسوم، سایر ظرفیت‌های عشایر شاهسون و سایر عشایر ساکن در کشورمان و کشورهای همسایه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته و امکان عرضه محصولات متنوع نیز فراهم آید.

انتهای پیام/131

 

دیگر خبرها

  • فرآیند تولید و بسته بندی میلیون‌ها همبرگر مرغ در کارخانه (فیلم)
  • سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد
  • کشتی ایران می‌تواند در المپیک پاریس 6 مدال طلا بگیرد
  • واحد تولید و بسته بندی غیر استاندارد زعفران در مرکزی محکوم شد
  • واحد تولید و بسته بندی زعفران غیر استاندارد در مرکزی محکوم شد
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • انقلاب آمازون در حوزه بسته‌بندی به کمک هوش مصنوعی
  • بسته شدن ورودی روستای ماربین
  • کاهش قیمت تخم مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار
  • جاده هراز تا اطلاع ثانوی بسته است