Web Analytics Made Easy - Statcounter

بزرگترین سامانه گندزدایی ایمن الکترولیز نمک طعام کشور امروز با حضور مسئولان استانی در تصفیه‌خانه آب شهر کرمانشاه افتتاح شد. ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۳ استانها کرمانشاه نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، علیرضا تخت‌شاهی در آیین افتتاح سامانه گندزدایی الکترولیز نمک طعام تصفیه‌خانه شهر کرمانشاه، با اشاره به اینکه سامانه گندزدایی الکترولیز جایگزین سامانه گندزدایی با استفاده از گاز کلر است اظهار داشت: هزینه صرف شده برای این سامانه 450 میلیون تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه عنوان کرد: سیستم گندزدایی الکترولیز نمک طعام تصفیه‌خانه شهر کرمانشاه با دبی 1500 لیتر بر ثانیه حدود یک سوم آب شرب شهر کرمانشاه را تأمین می‌کند.

تخت‌شاهی با اشاره به مزایای سامانه گندزدایی الکترولیز نمک طعام نسبت به سامانه گاز کلر گفت: خطر عملیات تروریستی و خرابکاری در سامانه گاز کلر وجود داشت اما در این سامانه وجود ندارد.

شبکه و تصفیه‌خانه فاضلاب اردبیل دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسدذخایر آبی استان همدان با نبود تصفیه‌خانه هدر می‌رودتصفیه‌خانه فاضلاب پارس‌آباد به بهره‌برداری می‌رسد

وی با بیان اینکه در این سامانه امنیت سلامت و بهداشت افراد به خطر نمی‌افتد افزود: در سامانه گاز کلر سلامت افراد تا شعاع چند کیلومتری به خطر می‌افتاد اما در این سامانه از نمک خوراکی جهت گندزدایی استفاده می‌شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه خطر نشت در سیستم گندزدایی الکترولیز ازبین رفته است بیان کرد: در سامانه گاز کلز چنانچه کپسول نشت می‌کرد، بهربرداران و اطرافیان با خطر مواجه می‌شدند.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه با بیان اینکه امکان سرقت در این سامانه وجود ندارد گفت: خطرات ایجاد شده حین جابه‌جایی کپسول‌ها در این سامانه وجود ندارد.

علاوه بر این مراسم که با حضور استاندارد برگزار شد، از تصفیه‌خانه شهر کرمانشاه، طرح آبرسانی بلندمدت به شهر کرمانشاه به طول 74 کیلومتر خط انتقال از سد گاوشان و روند احداث تصفیه‌خانه آب شماره دو و تصفیه‌خانه سراب قنبر به عنوان تأمین‌کننده بخشی از آب شرب جنوب شهر کرمانشاه از دیگر طرح‌هایی بود استاندار و تعدادی از مسئولان استانی از ان بازدید کردند.

انتهای پیام/ن

R41380/P/S6,68/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۹۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مجتمع آبرسانی شهید سلیمانی

   

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در حاشیه مراسم بهره‌برداری از طرح آبرسانی مجتمع شهید سلیمانی به شهر‌های شازند و آستانه و ۱۰ روستا از اجرای شتابان طرح‌های حوزه آبرسانی در کشور توسط دولت خبر داد.

هاشم امینی با اشاره به برنامه دولت برای آبرسانی پایدار به ۱۰ هزار روستا، گفت: طی دو سال گذشته طرح جهاد آبرسانی در پنج هزار و ۲۰۰ روستا اجرا شده و تا پایان سال جاری در مابقی روستا‌ها به بهره‌برداری خواهد رسید.

او با بیان اینکه استفاده از ظرفیت پساب صنایع، برنامه محوری صنعت آب و فاضلاب برای حفاظت از منابع آبی است، افزود: در بخش فاضلاب ۷۵ طرح در قالب ۵۲ تصفیه‌خانه تعریف شده است که شاخص برخورداری فاضلاب در کشور را به ۵۷ درصد خواهد رساند و یکی از این طرح‌ها تصفیه‌خانه‌ی فاضلاب شازند است که با تکمیل این طرح مردم از ثمرات آن بهره‌مند شوند.

امینی با قدردانی از تلاش‌های استاندار مرکزی، گفت: با توجه به رصدی که در کل کشور داریم استان مرکزی یکی از استان‌هایی است که در دو سال گذشته در جهت سیاست‌های دولت مردمی، جریان خدمت در آن شتاب گرفته است. 

در حاشیه‌ افتتاح مجتمع آبرسانی شهید سلیمانی، کلنگ‌زنی آغاز نصب انشعاب فاضلاب شهر‌های شازند و آستانه با حضور استاندار مرکزی و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • بازدید استاندار هرمزگان از تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس
  • اتصال فاضلاب در بندرعباس به تصفیه خانه افزایش می‌یابد
  • یک‌ماه تا افتتاح بزرگترین کارخانه سرب و روی کشور
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه روستایی کشوری در کرمان + تصاویر
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه خیّریه روستایی کشور
  • افتتاح مجتمع آبرسانی شهید سلیمانی
  • کاهش ۶۰ درصدی مصرف ازن با بهره‌گیری از سامانه نانو حباب در فرایند تصفیه آب
  • تعریف ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه‌خانه برای ۹.۳ میلیون نفر
  • حمایت آبفای کشور از پروژه های اولویت دار ایلام در حوزه آبرسانی
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی