Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@22:13:07 GMT

منطقه ویژه اقتصادی فناوری راه اندازی می شود

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۰۶۱۹

منطقه ویژه اقتصادی فناوری راه اندازی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صفاری‌نیا عصر امروز در نشست صمیمی رئیس مجلس شورای اسلامی با شرکت‌های دانش‌بنیان و مدیران پارک فناوری پردیس، اظهار کرد: این پارک چهار حرکت و جریان اصلی در کشور را بر عهده دارد؛ ایجاد مدل تجارت و دانشی در قالب فن‌بازار و ایجاد جریان استارت‌آپی از اقدامات پارک فناوری پردیس به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در پارک فناوری پردیس ۲۳۰ شرکت حضور دارند، افزود: به صورت کلی ۲۰۰۰ شرکت تحت پوشش پارک در شعبه‌های مختلف و در قالب تیم‌های استارت‌آپی و شرکت‌های دانش‌بنیان، مشغول فعالیت هستند.

به گفته صفاری‌نیا، ۸۰ درصد فروش کل پارک‌های پردیس، برابر با ۶۰ هزار میلیارد ریال در سال ۹۶ بوده است.

رئیس پارک فناوری پردیس با اشاره به اعضای شبکه نوآوری تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۰ کارگزار در مرکز توسعه کسب و کار فناوری پارک پردیس، ۹۶ شرکت در بخش تملیکی پارک، ۴۷ شرکت در بخش استیجاری پارک، ۵۲ شرکت در مرکز رشد فناوری نخبگان و ۱۳۵۰ عضو حقوقی شبکه نوآوری تهران، در پارک فناوری پردیس فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۸۰ استارت‌آپ در شعب پارک فناوری پردیس با اشتغال ۴۵۰ نفر مشغول فعالیت هستند، گفت: همچنین ۳۳۰ استارت‌آپ مستقل در ۴۰ شتاب‌دهنده زیر نظر پارک فناوری پردیس فعالیت می‌کنند.

صفاری‌نیا با بیان اینکه ۲۰ درصد فعالین استارت‌آپ های پارک فناوری پردیس را کارآفرینان و متخصصان ایرانی بازگشته به کشور تشکیل می‌دهند، افزود: این متخصصان از آمریکا، کانادا، انگلستان، آلمان، سوئد، سوئیس، اسپانیا، بلژیک و مالزی بوده‌اند.

به گفته رئیس پارک فناوری پردیس، چهار درصد از شرکت‌های مستقر در این پارک، سرمایه‌گذاران خارجی از کشورهای ایتالیا، سوئد، فرانسه، کره جنوبی و بلژیک بوده‌اند.

صفاری‌نیا با بیان اینکه بخش عمده‌ای از سرمایه‌گذاری در پارک فناوری پردیس، از محل بخش عمومی تأمین می‌شود، گفت: میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ۸ برابر منابع عمومی بوده است.

وی گفت: قرار است ناحیه نوآوری پارک فناوری پردیس را به ۱۰۰۰ هکتار برسانیم اما با توجه به اینکه در سال ۹۸ بودجه پارک افزایشی نداشته، به لحاظ عمرانی با مشکل مواجه خواهیم شد.

رئیس پارک فناوری پردیس با بیان اینکه سالانه ۲۵ درصد متخصصان در کشور در پارک فناوری پردیس مستقر می‌شوند، افزود: این متخصصان در خود پارک و شعبه‌های پارک پردیس مانند کارخانه‌های نوآوری آزادی و نوبنیاد فعالیت می‌کنند.

به گفته وی، ۲۸ هزار متخصص از خدمات پارک فناوری پردیس استفاده می‌کنند. همچنین تاکنون موفق شدیم که در ۲۰ استان، فن‌بازار را ایجاد کنیم.

صفاری‌نیا با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰ شتاب‌دهنده تحت پوشش پارک فناوری پردیس، ۴۰۰ استارت‌آپ را تحت پوشش قرار داده‌اند، اظهار کرد: طی سه سال اخیر به طور میانگین ۱۳ هزار و ۶۰۰ محصول فناورانه از شرکت‌های پارک، به تولید رسیده است.

رئیس پارک فناوری پردیس با اشاره به برنامه‌ریزی برای ایجاد ناحیه نوآوری پردیس و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در کنار تهران، گفت: اگر وسعت پارک پردیس ۱۰۰۰ هکتار افزایش یابد، پیش‌بینی می‌کنیم ۱۱ هزار شرکت در این منطقه مستقر شوند و از میان این شرکت‌ها، ۵۰ هزار نفر به اشتغال برسند.

وی گفت: همچنین طبق برآوردها، با محقق شدن ناحیه نوآوری، ۱۰۰۰ متخصص ایرانی نیز در این ناحیه فعالیت خواهند کرد.

صفاری‌نیا تأکید کرد: امیدواریم موضوع ایجاد ناحیه نوآوری به نتیجه برسد.

رئیس پارک فناوری پردیس گفت: پارک فناوری پردیس پتانسیل زیادی برای ایجاد ناحیه نوآوری و منطقه ویژه اقتصادی فناوری دارد که این موضوع نیازمند حمایت دولت و مجلس است.

کد خبر 4641556 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: پارک فناوری پردیس شرکت دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۰۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی

رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی از توافق با شهرک‌های صنعتی استان به منظور ایجاد شهرک فناوری با ۳۰ هکتار وسعت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، علی قربانی امروز چهار شنبه در حاشیه کلنگ زنی پروژه انتقال آب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی، پارک علم و فناوری را حلقه‌ی واسط میان مردم و دولت خواند و از توافق با شهرک‌های صنعتی استان برای ایجاد شهرک فناوری در ضلع شمالی پارک به وسعت ۳۰ هکتار خبر داد.

وی پارک علم و فناوری خراسان شمالی را دبیر خانه‌ی کشوری صنایع خلاق و دبیرخانه‌ی ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان توصیف کرد و گفت: برای تسریع در انجام امور، بوروکراسی اداری در پارک و واحد‌های زیر مجموعه عملا وجود ندارد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: رتبه پارک استان که در سال گذشته ۲۶ کشوری بود، امسال با ۱۳ رتبه ارتقا به ۱۳ کشوری رسیده است.

قربانی از رفع موانع ضابطه‌ای شهرداری در خصوص استقرار شرکت‌های فناوری در پارک علم و فناوری نیز خبر داد.

دیگر خبرها

  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • ابر دولت در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود
  • ابر دولت در مرکز داده پیام راه‌اندازی می‌شود
  • «ابر دولت» در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود
  • بزودی، راه اندازی شرکت تولید خودرو نیسان در خرمشهر
  • منطقه پیام، از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی
  • افزایش فضای کارخانه نوآوری درخشان یزد