Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پارلمانی و حقوقی آموزش و پرورش گفت: با توجه به معوقات ۱۰ هزار میلیارد تومانی معلمان طی چندین سال اخیر به پیشنهاد بهره گیری از صندوق توسعه ملی برای وصول معوقات مورد بررسی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین تیمور علی عسگری معاون امور پارلمانی و حقوقی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره پیشنهادی مبنی‌بر بهره‌مندی از صندوق توسعه ملی برای پرداخت معوقات فرهنگیان اظهار کرد: پس از مطرح شدن این پیشنهاد، جلسه‌ای در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به دستور آقای لاریجانی برگزار شد و به دنبال این موضوع یک جلسه‌ای به ریاست رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس آقای عارف شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در جلسه برگزار شده آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به عنوان نماینده‌ای از دولت حضور پیدا کرد و فهرستی در ۲۴ محور تهیه کردیم که معوقات فرهنگیان را از سال ۸۲ تا ۹۷ نشان می‌داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی عسگری با بیان اینکه در سال ۹۷ تخصیص‌ها قابل توجه بود، اظهار کرد: در این سال ۱۰۸ درصد تخصیص اعتبار داشتیم، اما قبل از این زمان معوقاتی از فرهنگیانی باقی مانده بود که میزان آن ۱۰ هزار میلیارد تومان برآورد شد.

معاون امور پارلمانی و حقوقی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: با تعیین میزان معوقات آقای نوبخت پذیرفتند تا در کارگروهی مشترک پرداخت معوقات فرهنگیان مورد توجه قرار گیرد و دولت تا پایان امسال متعهد شد معوقات افراد ذی‌نفع را بپردازند.

اجازه از مقام معظم رهبری برای برداشت پول از صندوق توسعه ملی

وی با اشاره به محدودیت‌ها و مضایق دولت برای پرداخت معوقات فرهنگیان گفت: یکی از پیشنهادات برای وصول معوقات فرهنگیان کسب اجازه از مقام رهبری توسط دولت برای برداشت از صندوق توسعه ملی است که این موضوع به نوعی سرمایه گذاری خواهد بود و هزینه محسوب نمی‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی عسگری تصریح کرد: چطور ۱۱ هزار میلیارد به مال باختگان موسسات مالی پرداخت شد و از روی اضطراب مبلغی با کسب اجازه از مقام معظم رهبری به آنها تخصیص پیدا کرد،‌ حال آنکه معلمانی هستند که حق و حقوق خود را از ۱۶ سال پیش تا پایان دریافت نکرده‌اند.

معاون امور پارلمانی و حقوقی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: معلمی که از چندین سال قبل هنوز معوقات خود را دریافت نکرده‌ چطور می‌تواند با نشاط در کلاس‌های درس حاضر شود و به دانش آموزان بیاموزد؟

وی تاکید کرد: باید ساز و کاری بیاندیشیم تا معلمان پیش از شروع مهر به حق و حقوق عقب مانده خود برسند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش فرهنگیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۱۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن

به گزارش قدس خراسان، علی‌اکبر چراغیان ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه بردسکن ضمن گرامیداشت هفته بزرگداشت مقام معلم و یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری از برگزاری بیش از ۴۰ عنوان برنامه در طول این هفته خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه آموزش و پرورش بردسکن در حوزه پرورشی از جمله اقامه نماز در مدارس یکی از شهرستان‌های برتر در استان انتخاب شده است و طرح سه‌شنبه‌های معنوی هر هفته با حضور امام جمعه و تعدادی از رؤسای ادارات در یکی از مدارس برگزار می‌شود. 

مدیر آموزش و پرورش بردسکن از راه‌اندازی مهدالرضا(ع) برای آموزش قرآن در رده سنی زیر ۶ سال خبر داد و افزود: در همین راستا نیز توانسته‌ایم بیش از ۶۰ مربی قرآن در شهرستان تربیت کنیم.

وی به طرح قاضی در مدارس اشاره و بیان کرد: با اجرای این طرح که با مشارکت دادگستری و مشاوران اجرا می‌شود باعث کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان و والدین شده است.

چراغیان وضعیت آموزشی دانش‌آموزان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه ۱۵ درصد قبولی دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی نسبت به سال تحصیلی گذشته افزایش پیدا کرده که از این لحاظ آموزش و پرورش بردسکن جزو 10 نواحی آموزش و پرورش در سطح استان است. 

مدیر آموزش و پرورش بردسکن به کسب رتبه‌های دیگر آموزش و پرورش در المپیادها، آزمون پایش و پایا در سطح استان و کشور خبر داد و گفت: متأسفانه برخی افراد آموزش و پرورش را خواسته و ناخواسته در بستر فضای مجازی مورد انتقاد قرار می‌دهند که نیاز است اگر ضعف و یا کم و کاستی وجود دارد موارد را به صورت حضوری مطرح تا نیروهای ستادی حوزه آموزش و پرورش نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند. 

وی همچنین با توجه به برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان از خانواده‌ها خواست فرزندان خود را بیشتر مورد کنترل قرار دهند و به آنها اجازه ندهند با موتورسیکلت در مدارس حضور پیدا کنند.

چراغیان اظهار کرد: متأسفانه طی سال گذشته و در یک ماه اخیر چهار نفر از دانش‌آموزان بر اثر قوع تصادف جان خود را از دست داده‌اند و خانواده‌ها را داغدار کرده‌اند.

خبرنگار: علی نوری

دیگر خبرها

  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن
  • مهمترین مأموریت آموزش و پرورش تربیت تمام ساحتی است
  • اعتبارات خوبی برای به آموزش و پرورش بوشهر اختصاص یافت
  • همایش تجلیل از معلمان برگزیده در بوشهر برگزار شد
  • ماجرای اتمام حجت دانشگاه فرهنگیان با معلمان تازه استخدام شده چیست؟
  • دیدار معلمان و فرهنگیان نمونه با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • گفته و ها و ناگفته های معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور
  • تقویت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم
  • معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور از کدام مشکلات گفتند؟