Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@10:33:33 GMT

۱۰۰۰نو آموز دامغانی در طرح ملی سنجش سلامت شرکت می‌کنند

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۲۴۱۱

۱۰۰۰نو آموز دامغانی در طرح ملی سنجش سلامت شرکت می‌کنند

حسن کاتبی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه طرح ملی سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در یک پایگاه ثابت شهری واقع در دبستان شهیده کردی دامغان و یک پایگاه سیار در سطح شهرهای دیباج، کلاته رودبار و روستاهای اطراف اجرا خواهد شد، تاکید کرد: یک‌هزار و ۵۰ نوآموز در این طرح حضور خواهند داشت.

وی افزود: طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان با هدف سنجش میزان سلامتی و ارزیابی هوش، بینایی، شنوایی و همچنین شناسایی و هدایت دانش آموزان خاص به مدت دو ماه اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر آموزش و پرورش دامغان با ابراز اینکه پوسیدگی دندان، چاقی، کوتاه قدی شدید، و کارت واکسیناسیون نوآموزان در این طرح رصد می‌شود، تصریح کرد: همچنین در این میان افراد دارای شرایط خاص مانند اوتیسم، نابینا، ناشنوا و دارای مشکل ذهنی به مدارس استثنایی ارجاع داده می‌شوند.

کاتبی اظهار داشت: سال گذشته ۱۰۰ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان در دامغان تحت پوشش طرح سنجش قرار گرفتند و برای افرادی که سلامت آنان مورد تأیید بوده کارت سلامت صادر و وارد مدارس ابتدایی شدند.

وی با بیان اینکه در دامغان ۵۰ آموزشگاه ابتدایی شهری و روستایی وجود دارد که شامل ۳۲ آموزشگاه شهری و ۱۳ آموزشگاه روستایی می‌شود، ابراز داشت: تعداد مدارس غیر دولتی ابتدایی پنج آموزشگاه و همچنین ۴۰ آموزشگاه پیش دبستانی شهری و پنج آموزشگاه پیش دبستانی روستایی در سطح شهرستان وجود دارد.

مدیر آموزش و پرورش دامغان بیان کرد: ۵۰۱ نفر مدیر، کادر اجرایی و آموزگار ابتدایی در شهرستان فعالیت آموزشی دارند که از این تعداد ۳۵۲ نفر را زن و ۱۴۶ نفر دیگر را مرد تشکیل می‌دهند.

کاتبی تعداد نیروی انسانی مشغول به فعالیت آموزشی در مدارس پیش دبستانی دامغان را ۱۴۰ نفر بیان کرد و گفت: در شهرستان ۱۰۵ آموزشگاه تحصیلی وجود دارد که حدود ۱۴ هزار نفر دانش آموز در این تعداد آموزشگاه مشغول به تحصیل هستند.

کد خبر 4641649

منبع: مهر

کلیدواژه: طرح سنجش سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۲۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است

علی موحدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به منظور برگزاری کلاس‌های درس در مدارس استان بوشهر اقدامات لازم صورت گرفته و زمان پایان کلاس‌ها و امتحانات هر مقطع مشخص شده است.

وی از ادامه آموزش در همه مدارس استان تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه خبر داد و اضافه کرد: در پایه‌های اول تا پنجم ابتدایی دانش‌آموزان تا نوزدهم اردیبهشت در مدارس خواهند بود و دانش‌آموزان پایه ششم به خاطر امتحان هماهنگ کشوری تا ۸ خرداد در مدارس حضور خواهند داشت.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: برای اینکه دانش‌آموزان آمادگی لازم را داشته باشند ۲ روز قبل‌از شروع امتحانات یعنی از هفدهم اردیبهشت کلاس‌های درس تعطیل می‌شود.

وی با بیان اینکه امتحانات دانش‌آموزان پایه متوسطه اول تا ۱۳ خرداد ادامه دارد بیان کرد: کلاس‌های درس دانش‌آموزان متوسطه دوم نیز تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

موحدی با اشاره به برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان متوسطه دوم تا ۳۰ خرداد افزود: امتحانات پایه‌های دهم تا دوازدهم به‌صورت هماهنگ کشوری برگزار می‌شود و برنامه امتحانی ابلاغ شده است.

کد خبر 6090491

دیگر خبرها

  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ۲۱ هزار نوآموز اردبیلی مورد سنجش قرار می‌گیرند
  • سنجش سلامت بیش از ۱۸ هزار نوآموز استان همدان
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد