Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@21:20:44 GMT

ایران اسلامی پرچمدار مبارزه با مواد مخدر است

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۲۶۰۲

ایران اسلامی پرچمدار مبارزه با مواد مخدر است

میرزاد با بیان اینکه ایران اسلامی پرچم دار مبارزه با مواد مخدر است، گفت: برای مبارزه با مواد مخدر تاکنون سه هزار و ۸۱۱ شهید و۱۲هزار جانباز تقدیم شده که بیانگر اهمیت مبارزه با این پدیده شوم در کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، عباس میرزاد در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، به افزایش تولید مواد مخدر در افغانستان اشاره کرد و افزود: مبارزه با پدیده شوم قاچاق مواد مخدر در ایران با توجه به همسایگی با کشور افغانستان و ترانزیت مواد مخدر از این کشور به سایر نقاط جهان، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی خاطر نشان کرد: همجواری افغانستان با ایران و وجود حدود دو هزار کیلومتر مرز مشترک با ایران سبب شده است که زمینه ورود مواد مخدر به کشور فراهم شود.

 

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان توجه به مسایل فرهنگی جامعه و سرمایه گذاری در بحث پیشگیری و درمان مواد مخدر را بسیار مهم برشمرد و تاکید کرد: باید همه دستگاهها و کمیته های عضو شورا با تحقیقات و شناسایی معضلات حوزه پیشگیری و درمان به امر مبارزه با مواد مخدر اهتمام ورزند.

 

وی با تشریح پیامدهای مواد مخدر و روان گردان ها به عنوان زلزله خاموش وجنگ بدون مرز ، ازلحاظ بهداشتی، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی، خواستار همت جدی و حماسه آحاد مختلف در پیشگیری ازاعتیاد جوانان ومبارزه باجرائم مرتبط شد.

 

میرزاد با اشاره به برخی دیگر از معضلات و مشکلات منطقه‌ای قاچاق مواد مخدر گفت: کاهش سن مصرف مواد در شیوع آن در بین نوجوانان و جوانان، افزایش تعداد زنان معتاد ، ابتلای افراد شاغل و تحصیل‌کرده از جمله مشکلاتپیش روی مواد مخدر در جهان است که باید مقابله متناسب و اصولی صورت گیرد.

 

وی تصریح کرد: انتظار ما این است که مردم، نخبگان، اصحاب اندیشه و رسانه، مراکز علمی و دانشگاهی، سازمان‌های مردم‌نهاد با دغدغه‌ مستمر و مشارکتی مؤثر و حداکثری در جهت مبارزه با مواد مخدر به‌خصوص در حوزه پیشگیری شرکت کنند و زمینه تحقق فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر کاهش 25 درصدی اعتیاد در طول برنامه ششم توسعه در سطح استان را فراهم کنند.

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان خطبه نماز جمعه مجلس نماز جمعه شیراز استان بوشهر بیرجند خطبه های نماز جمعه حسن روحانی مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۲۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناکامی قاچاقچیان در جا به جایی ۳۸۴ کیلو تریاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی پلیس هرمزگان سردار علی اکبر جاویدان اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان رودان در راستای مقابله جدی و بی امان با قاچاق مواد مخدر و مبارزه با سوداگران مرگ در محور بخش رودخانه این شهرستان پس از چندین ساعت تعقیب و مراقبت‌های لازم و گشت زنی‌های پنهان و هدفمند به دو دستگاه خودرو سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور توقف دادند.

وی افزود: رانندگان با مشاهده مأموران بدون توجه به دستور پلیس و علائم هشدار دهنده اقدام به فرار کردند که پس از تعقیب و گریز سریع متهمان چون عرصه را بر خود تنگ دیدند با استفاده از موقعیت منطقه و تاریکی هوا با رها کردن خودروها از محل متواری شدند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان بیان داشت: در بازرسی از خودروهای توقیفی ۳۸۴ کیلو مواد مخدر تریاک کشف و ضبط و تلاش مأموران برای دستگیری متهمان ادامه دارد.

کد خبر 6087528

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در یک منزل مسکونی
  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در منزل مسکونی در خمینی‌شهر
  • ناکامی قاچاقچیان در جا به جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه