Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در لندن در صفحه توئیترش با انتشار تصویری نوشت: « تعداد اندکی معترض روز شنبه به مسدود کردن تنها در ورودی سفارت ایران در لندن ادامه داده و مانع از ورود دیپلماتهای ایرانی به ساختمان سفارت شدند.»

وی در عین حال یادآور شده که  روزهای شنبه و یکشنبه روزهای کاری در ایران است و پرسنل دیپلماتیک بخش هایی از کارشان را در این دو روز با پایتخت هایشان هماهنگ می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش فارس، برگزاری تجمع و حضور معترضان مقابل سفارت ایران در لندن مسبوق به سابقه است و هر از چند گاهی تعداد معدودی معترض جلوی این سفارتخانه حضور یافته و بعد از چند ساعت به تجمع خود پایان می دهند.

 

این سفارتخانه ۳۹ سال پیش نیز مورد حمله قرار گرفت و به اشغال چند تروریست مسلح درآمد. دهم اردیبهشت 1359 پنج روز بعد از تجاوز نظامی آمریکا به طبس، سفارت ایران در گزینگتون در مرکز لندن به اشغال 6 تروریست مسلح درآمد. تروریست‌ها 26 نفر از جمله مراجعه کنندگان به سفارت را به گروگان گرفته و 2 تن از دیپلمات‌های ایران را «لواسانی و صمد‌زاده» را به شهادت رسانده و تعدادی از دیپلمات‌ها از جمله غلامعلی افروز کاردار وقت ایران را نیز مجروح کردند. 

تروریست‌ها خود را عضو جبهه دموکراتیک انقلابی برای آزادی عربستان معرفی و اسلحه‌های خود را از سفارت رژیم صدام در لندن دریافت کرده و وارد ساختمان شدند و درخواست آزادی شماری از مجرمان در ایران را مطرح کردند.

این حمله شش روز به طول انجامید و در روز پنجم «مارگارت تاچر» نخست‌وزیر وقت انگلیس نیروهای ویژه بریتانیا موسوم به (S.A.S)  را با دستوری محرمانه وارد عمل کرد. این نیروها در اجرای عملیات دچار مشکل شدند و با انفجار در بخشی از ساختمان سفارت باعث آتش سوزی و از بین رفتن اسناد تاریخی و اشیا در سفارت شده و در نهایت وارد سفارتخانه شدند.

منبع: فارس

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۳۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودداری سفارت ایران در فرانسه از پیگرد قضایی فرد مهاجم

سفارت ایران در فرانسه اعلام کرد تصمیم گرفته در پرونده حادثه امنیتی روز جمعه و علیه فردی که با ادعای داشتن جلیقه انفجاری وارد سفارت شده و سپس توسط پلیس بازداشت شد، اقدامی انجام ندهد و حتی شکایت خود در پرونده جنایی ایجاد آتش‌سوزی سپتامبر ۲۰۲۳ را نیز پس بگیرد.

به گزارش ایسنا، روز جمعه یکی از ایرانیان مقیم فرانسه وارد کنسولگری سفارت ایران شد و ادعا کرد جلیقه انفجاری به‌همراه دارد و قصد منفجر کردن محل را دارد.

با اعلام این ادعا از سوی این شخص، بلافاصله بخش کنسولی تخلیه و تدابیر لازم اندیشیده شد، همچنین با پلیس تماس گرفته شده و دسترسی به منطقه را محدود کردند. پس از آن، از اعضای سفارت با آن فرد طولانی صحبت و گفت‌وگو کردند، نهایتا مشخص شد جلیقه انفجاری نبوده و چیزی همراه فرد نبوده و او را به خارج از سفارت هدایت کردند. نهایتا پلیس  او را دستگیر کرده است.

روز سه‌شنبه نیز دادگاه پاریس، این فرد ۶۱ ساله را به ۱۰ ماه حبس تعلیقی محکوم کرد. این مرد پیش از این به دلیل آتش زدن لاستیک مقابل ورودی سفارت ایران در پاریس در سال ۲۰۲۳ محکوم شده بود.

در این راستا، سفارت ایران در فرانسه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که با توجه به «سن نامبرده و شکنندگی وضعیت روحی روانی و جسمانی وی و با توجه به این‌که وی عامل آتش زدن بخش کنسولی سفارت در سپتامبر ۲۰۲۳ نیز بوده است، سفارت بر این اعتقاد است که این فرد ایرانی‌الاصل به‌رغم اقدام جنایی خود، شخصا قربانی فضای ایران هراسی به‌وجود آمده و ترویج شده از سوی افراد، گروه‌ها و لابی‌های ض ایرانی است و در نتیجه، منطبق با سنت ایرانی و اسلامی "رافت و بخشش"، تصمیم گرفته در این پرونده در دست بررسی، به عنوان شاکی خصوصی، اقدامی انجام ندهد و حتی شکایت خود در پرونده جنایی ایجاد آتش‌سوزی سپتامبر ۲۰۲۳ را نیز پس بگیرد».

سفارت ایران ابراز امیدواری کرد این تصمیم «که نشان می‌دهد نمایندگی‌های دیپلماتیک ایران در سراسر جهان، قبل از هر چیز و صرف نظر از باورهای ایرانیان، به عنوان "کانون"های واقعی خانوادگی برای همه ایرانیان است، به این فرد اجازه خواهد داد خود را باز یابد و به زندگی عادی برگردد».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها + جزئیات
  • مهاجرت با ویزای جعلی
  • دیدار نمایندگان روسیه، پاکستان و فلیپین با خدمه‌های خود در کشتی‌ توقیفی MCS Arie
  • بازار سیاه مهاجرت با ویزای جعلی
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • خودداری سفارت ایران در فرانسه از پیگرد قضایی فرد مهاجم
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان به جنایات اسرائیل
  • عامل حمله به ساختمان کنسولی سفارت ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • وحشتناک‌ترین سلفی دنیا را ببینید | تصویر معنادی که سفارت ایران در لبنان منتشر کرد
  • ببینید | اقدام عجیب یک شهروند تهرانی؛ مسدود کردن ورودی متروی ولیعصر با موتور!