Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@21:35:05 GMT

اجرای طرح استعدادیابی شنا در کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۳۱۵۴

اجرای طرح استعدادیابی شنا در کرمانشاه

سیمین جاویدان در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: طی سه سال اخیر کرمانشاه میزبان مسابقات منطقه‌ای شنا که عمدتاً در پاییز برگزار می‌شود، بوده همچنین اواخر بهمن ماه نیز مسابقات شنای موزون برگزار خواهد شد و در حال حاضر نیز ورزشکاران در حال کسب آمادگی و تمرین هستند.

وی افزود: اگرچه در شهریور ماه مسابقات لیگ واترپلو نیز برگزار می‌شود اما با توجه به داشتن محدودیت سنی مشخص نیست تیم کرمانشاه بتواند شرکت کند یا خیر با این حال ورزشکاران مشغول تمرین هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس هیئت شنای استان کرمانشاه با بیان اینکه استخر اشرفی اصفهانی در اختیار خانه شنای استان است گفت: در این استخر طرح استعدادیابی برای رده سنی هشت تا ۱۸ سال در رشته‌های شنا، شنای موزون و واترپلو در حال اجرا است تا بتوانیم با دریافت مبالغی کمتر، ورزشکاران را برای شرکت در تیم پرورش دهیم.

وی با اعلام اینکه کرمانشاه استخرهایی نظیر آزادی، پازریک، اندیشه، زرین، الهیه، اشرفی اصفهانی دارد عنوان کرد: زنان برای حضور در تیم و گذراندن دوره‌های آموزشی به صورت تیمی فعالیت نمی‌کنند و در این میان تنها دو مربی فعال داریم که مشغول ارائه آموزش به صورت حرفه‌ای هستند.

جاویدان با تاکید بر اینکه شماری از مربیان تیم داری نمی‌کنند، گفت: در حال حاضر اغلب ورزشکاران کرمانشاهی حاضر در مسابقات از تیم استخر شهید اشرفی اصفهانی هستند و مربیان سایر استخرها انگیزه‌ای برای ورزشکاران خود ایجاد نکرده‌اند.

وی از وجود ۲۰ مربی درجه دو و پنج مربی شنای درجه یک در کرمانشاه خبر داد و افزود: اگرچه زمینه‌های حضور ورزشکاران به صورت تیمی فراهم است اما استخرها سلیقه‌ای عمل می‌کنند و هر مربی توانایی تیم داری را ندارد.

نایب رئیس هیئت شنای استان کرمانشاه با بیان اینکه در استخر شهید اشرفی ۳۵ ورزشکار از رده سنی شش تا ۱۹ سال حضور دارند که ۲۸ نفر آنها مقام دار هستند گفت: بانوان در ورزش قهرمانی ضعیف عمل می‌کنند و از سوی دیگر در رشته‌های نظیر شنای موزون و واترپلو کمبود مربی داریم.

وی خاطرنشان کرد: نداشتن مسابقات برون مرزی، محدودیت‌های فرهنگی در غرب کشور، بالا بودن هزینه‌ها، سختی کار مربیان برای تیم داری سبب شده حضور بانوان در این عرصه کم رنگ باشد اما با این حال امروزه شنا مادر ورزش‌ها است و باید جوانان را به این سمت تشویق کنیم.

جاویدان عنوان کرد: سال گذشته در رده سنی بالای ۱۸ سال پس از ۱۴ سال موفق به کسب مقام پنجم مسابقات شنا در کشور شدیم و در مسابقات زیر ۱۸ سال نیز در سطح منطقه مقام اول را کسب کردیم.

وی با اشاره به بالا بودن هزینه استخرهای خصوصی افزود: به طور معمول هزینه‌های حضور یک شناگر در تیم ماهیانه نزدیک یک میلیون تومان است برهمین مبنا در هیئت شنا تخفیف‌هایی برای ورزشکاران مدال آور و غیر مدال آور که در رده سنی هشت تا ۱۸ سال هستند و نیز خانواده‌های آنها در نظر گرفته شده است.

نایب رئیس هیئت شنای استان کرمانشاه با بیان اینکه استخرهای خصوصی معمولاً تخفیفی قائل نمی‌شوند گفت: با توجه به درجه بندی‌های انجام شده بلیط استخر شهید اشرفی اصفهانی ۲۲ هزار تومان در نظر گرفته شده که ما این نرخ را به ۱۵ هزار تومان کاهش داده‌ایم و برای افرادی که تعداد بلیط بالا تهیه کنند تخفیف بیشتر هم لحاظ خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم خانواده‌هایی که فرزند دختر مستعد برای آموزش شنا دارند دختران خود را تشویق کنند زیرا با توجه به زندگی‌های آپارتمان نشینی فعالیت ورزشی مثبت برای تأمین سلامتی و نشاط بهتر از روزمرگی است.

کد خبر 4641774

منبع: مهر

کلیدواژه: آزادی کرمانشاه استعدادیابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۳۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجفی: استاندارد نبودن پیست‌ها برای ورزشکاران هزینه‌بردار است

آروین نجفی بازیکن تیم ملی اسکیت درباره وضعیتش اظهار کرد: امسال ۲ دوره مسابقات انتخابی داشتیم که مرحله اولش در اراک برگزار شد و من توانستم مقام اول اسکیت  ماده ۲۰۰ متر جوانان را کسب کنم و دور دوم در ۲۰ اردیبهشت ماه در مجموعه آزادی برگزار خواهد شد که امیدوارم مقام خوبی را کسب کنم.

او افزود: متاسفانه یکی از مشکلات ما این است که به دلیل استاندارد نبودن پیست‌ها در هر دوره از مسابقات مجبوریم که از چرخ نو استفاده کنیم و با توجه به اینکه هزینه چرخ نو برای ورزشکاران بالاست و تقبل این هزینه‌ها واقعا سخت شده است. همچنین شرایط خوابگاه و غذا در اردو‌های تیم ملی  سطح بسیار پایینی دارد. علاوه بر این، لغو مسابقات هم هزینه‌هایی برای ورزشکاران دارد و امیدوارم  مسئولان بتوانند این مسائل و مشکلات را حل کنند تا بتوانیم در کنار هم به پیشرفت اسکیت کمک کنیم و شادی را رقم بزنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی سایر حوزه ها

دیگر خبرها

  • مسابقات کونگ‌فو بانوان استان بوشهر برگزار شد
  • کسب چهار مدال مسابقات شنای نابینایان و کم‌بینایان کشور توسط شناگر کردستانی
  • شناگران خراسان رضوی قهرمان مسابقات قهرمانی شنای جانبازان کشور شدند 
  • شناگر کردستانی در مسابقات شنای نابینایان و کم بینایان کشور درخشید
  • مجیدی: ورزشکاران حرفه‌ای اسکیت نیاز به حمایت بیشتری دارند
  • اجرای طرح بانو توانا در رشته‌های آبی وشنا در کشور
  • اجرای طرح بانو توانا در رشته‌های آبی وشنا درکشور
  • درخشش تیم شنای هیئت جانبازان و توان یابان قم
  • کسب ۶ مدال ورزشکاران قم در رقابت‌های شنای جانبازان و توان یابان کشور
  • نجفی: استاندارد نبودن پیست‌ها برای ورزشکاران هزینه‌بردار است