Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محسن الله دادی اظهار داشت: خرید دانه‌های روغنی کلزا به منظور خودکفایی و حمایت از کشاورزان صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: امسال به ازای هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا ۳۴ هزار و ۲۰۰ ریال به کشاورزان پرداخت می‌شود.

رئیس اداره غله و خدمات بازرگانی ایرانشهر گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۵۰۰ تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان این شهرستان خریداری و تحویل کارخانه‌های روغن کشی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کشت کلزا از اول آبان شروع و تا نیمه دوم آذر ادامه دارد بیان کرد: ایرانشهر یکی از مناطق مستعد کشت این محصول در سیستان و بلوچستان است.

الله دادی با بیان اینکه کلزا در بین دانه‌های روغنی از درصد روغن بالایی برخوردار است گفت: این گیاه در تناوب با زراعت گندم و جو و همچنین در کاهش بیماری‌ها، آفات و رویش علف‌های هرز در مزارع تأثیر بسزایی دارد.وی اظهار داشت: دانه کلزا دارای ۲۵ تا ۵۵ درصد روغن و ۱۸ تا ۲۴ درصد پروتئین و ۱۲ تا ۲۰ درصد پوست است.

رئیس اداره غله و خدمات بازرگانی ایرانشهر بیان کرد: کلزای خریداری شده از کشاورزان برای استحصال به مقصد کارخانه‌های روغن کشی دیگر استان‌ها حمل می‌شود.

انتهای پیام/گ

خرید دانه روغنی کلزا در ایرانشهر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۴۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل دولت سیزدهم برای حمایت از گندمکاران در بودجه سال ۱۴۰۳ مبلغ ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برای خرید تضمینی گندم اختصاص داده است که نسبت به عملکرد بودجه سال گذشته حدود ۳۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برداشت کلزا در بهبهان
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان
  • چگونه از خرید لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو در امان باشیم؟ | لوازم یدکی اصل را از اینجا تهیه کنید
  • خرید ۳۸ هزار تن کلزا در خوزستان
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند
  • گلدهی مزارع کلزا در شهرستان جلفا
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی
  • گلدهی بیش از ۸۵ هکتار از مزارع کلزا در جلفا