Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در پنجمین نشست سران کنفرانس تعامل و اعتمادسازی در آسیا (سیکا) که در دوشنبه برگزار شد، گفت: روابطی که ما با یک کشور یا یک منطقه برقرار کرده‌ایم، هرگز علیه دیگر مناطق یا کشورهای ثالث نبوده است. ما تلاش خواهیم کرد تا روابطمان را در غرب، شرق، شمال و جنوب توسعه دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روزنامه دیلی صباح، اردوغان همچنین به اهمیت حل بحران سوریه برای حفظ صلح و ثبات منطقه‌ای اشاره کرد. وی همچنین از این ایده که برای حل بحران سوریه باید به رویکردهای یکجانبه متوسل شد، انتقاد کرد.

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد: مشخص است که امروزه رویکردهای یکجانبه نمی‌توانند راه حلی برای صلح و ثبات در جهان باشند. من شاهد بودم که رهبران دیگر کشورهای شرکت‌کننده در نشست سیکا نیز دیدگاهی مشابه دیدگاه من مطرح کردند.

اردوغان همچنین روابط کشورش با روسیه و چین را تحسین کرد.

سیکا در سال ۱۹۹۲ میلادی با ابتکار عمل قزاقستان و با هدف ایجاد شرایطی برای ارتقای صلح، تصمیم‌گیری و اجرای برنامه‌هایی در زمینه امنیتی در آسیا تشکیل شد. تا امروز ۲۷ کشور آسیایی جزو اعضای سیکا هستند. از سال ۲۰۱۴ میلادی مقر سیکا در نور سلطان (آستانه) پایتخت قزاقستان قرار گرفته است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۴۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر جنجالی بی‌احترامی اردوغان به نخست وزیر هلند

بازدید 8 بی‌احترامی و دست ندادن رجب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با مارک روته نخست وزیر هلند که به ترکیه سفر کرده باعث خشم مردم هلند شده است. ترکیه به دنبال بازگرداندن شماری از مخالفان اردوغان به ترکیه است و هلند به این خواسته همراهی نکرده است. این لحظات را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • ادعای رژیم صهیونیستی درباره پاسخ به ترکیه برای قطع روابط تجاری
  • ادعای تل‌آویو درباره پاسخ به ترکیه برای قطع روابط تجاری
  • اولین اظهارات اردوغان پس از قطع روابط تجاری با اسرائیل/ نتانیاهو بی‌رحم است
  • اردوغان : دادوستد با اسرائیل را خاتمه دادیم
  • اردوغان: تعلیق مبادلات تجاری با اسرائیل ضروری بود
  • اردوغان: تجارت با اسرائیل را ندیده گرفتیم و این در را بستیم
  • ترکیه بالاخره تمامی روابط تجاری خود با اسرائیل را قطع کرد
  • تصاویر جنجالی بی‌احترامی اردوغان به نخست وزیر هلند
  • علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران در تمامی حوزه‌ها هستیم
  • سودای هلند برای ریاست بر ناتو و نقش ترکیه