Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@18:27:28 GMT

امسال در نيشابور 40هزار تن گندم توليد مي شود

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۴۸۷۴

امسال در نيشابور 40هزار تن گندم توليد مي شود

خبرگزاري آريا-سطح زيرکشت گندم در شهرستان نيشابور 10هزار هکتار است که در شرايط خوب امسال 40هزار تن گندم توليد مي شود با ميانگين توليد 4 تن در هکتار که کشاورزان موفق 8 تن گندم توليد مي نمايند.

به گزارش خبرنگار آريا در نيشابور ،معاون رئيس سازمان و مديرجهادکشاورزي نيشابوراظهارکرد: مهمترين امنيت هاي مطرح امنيت غذايي است که به معناي توليد غذاي مورد نياز جامعه از نظر کمي و کيفي مي باشدکه در سال رونق توليد ملي توليدات کشاورزي سبب ايجاد اشتغال، ايجاد ثروت، رفاه، افزايش درآمد،  پويايي و تحرک در جامعه مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد علي فرهمندراد گفت: وضعيت آب و هوايي، نور خورشيد، وجود چهار فصل و شرايط حاکم بر کشور مي تواند سبب افزايش توليد در بخش کشاورزي و ايجاد درآمد و ثروت و اشتغال گردد.

وي خاطرنشان کرد: در حال حاضر 5 هزار هکتار زعفران در شهرستان نيشابور کشت شده است که ميانگين توليد زعفران در هکتار 4 کيلو است که کشاروزان شاخص با مديريت علمي 8 کيلو توليد مي نمايند و اين به معناي 40 ميليون تومان اختلاف است که در مورد ساير محصولات کشاورزي نيز صدق مي ند.

فرهمند يادآورشد:سطح زيرکشت گندم در شهرستان نيشابور 10هزار هکتار است که در شرايط خوب امسال 40هزار تن گندم توليد مي شود با ميانگين توليد 4 تن در هکتار که کشاورزان موفق 8 تن گندم توليد مي نمايند.

وي  عنوان کرد:باغات شهرستان نيشابور در حال توسعه است به نحوي که در  شمال شهرستان باغات هسته دار و در جنوب باغات پسته گسترش مي يابند از ديگر نمونه هاي اختلاف ميانگين توليد با افراد شاخص را درتوليد سيب است که  متوسط برداشت باغدار از هر هکتار سيب 30 تن ولي در همين شرايط کشاورز نمونه با 60 تن اختلاف 90 تن سيب برداشت مي کنند.

فرهمندراد تاکيدکرد:برنامه هاي اجرايي  براي کاهش اين اختلاف را هرس مناسب، تغذيه گياهي، گرده افشاني و مبارزه با آفات و بيماري ها بيان نمود که 50درصد افزايش توليد به گرده افشاني که زنبور عسل انجام  مي دهد برمي گردد.

معاون رئيس سازمان و مديرجهادکشاورزي نيشابورتصريح کرد: در حوزه توليدات دامي که بخش پويايي است 20 درصد توليدات دام و طيور استان متعلق به نيشابور است که اصلاح نژاد دام، پرورش ماهي، پرورش شترمرغ و نوغانداري از جمله فعاليت هاي در دست اقدام براي افزايش توليد در اين زمينه است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: امسال در نيشابور 40هزار تن گندم توليد مي شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۴۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین؛ یاسر شریفی روز یکشنبه ۹ اردیبهشت در گفت و گوی رسانه‌ای اظهار کرد: تا کنون بیش از پنج هزار و ۷۰۰ هکتار از مزارع گندم در این شهرستان برداشت شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۱۲ هزار تن و ۲۳۳ کیلوگرم گندم توسط ۲ مرکز خرید در این شهرستان از کشاورزان خریداری شده است.

شریفی تصریح کرد: ۳۶ دستگاه کمباین در شهرستان فعال شده است و پیش‌بینی می‌شود ۷۰ کمباین تا پایان برداشت وارد شهرستان شود.

شایان ذکر است در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ ، در سطح ۱۴ هزار هکتار از مزارع شهرستان خرمشهر گندم کشت شد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان نیز پیش بینی کرد: بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن محصول گندم از سطح مزارع استان برداشت و روانه سیلوها شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900640

دیگر خبرها

  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است