Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمالی نژاد با بیان اینکه متاسفانه حدود ۲ دهه است که استان‌های شمالی با مشکل پسماند مواجه هستند گفت: اعتبار هزار میلیارد تومانی در بودجه سال ۹۸ برای استان‌های شمالی اختصاص یافته که امیدوارم با اهتمام استانداران شمالی این مشکل برطرف شود

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ «مهدی جمالی نژاد» شب گذشته(شنبه، ۲۵ خرداد) در نشست با شهرداران گیلان، این استان را به‌واسطه مواهب طبیعی دارای پتانسیل‌های بسیار بالا دانست و افزود: از مناطق مختلف این استان به عنوان نقطه‌ای از کشور که فرصت‌های جغرافیایی بالایی دارد باید به صورت بهینه در مسیر ایحاد اشتغال و درآمدزایی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور به اتکای کشور به منابع نفت اشاره و خاطرنشان کرد: برخی شهرداری‌ها ذهنشان صرفاً به سمت بودجه‌های دولتی است و به این خاطر جهش مورد انتظار اتفاق نمی‌افتد.

 

وی با بیان اینکه اعطای مزایای دولتی برای یک مدت خاص و محدود است، اظهار داشت: اتکای شهرداری‌ها به منابع دولتی باعث می‌شود تا توسعه پایدار شهری محقق نشود.

 

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بر ضرورت بهره‌گیری از تفکر، اندیشه و سرمایه بخش خصوصی تاکید و تصریح کرد: با اقدامات خلاقانه، نوآورانه و ارائه طرح‌های پیشنهادی گام‌های موثری در جهت پویایی مدیریت شهری برداشته شود.

 

جمالی نژاد با اشاره رغبت بالای بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در استان گیلان گفت: باید مسیر را برای حضور بخش خصوصی در استان گیلان هموار کنید.

 

معاون عمرانی وزیر کشور خواستار اهتمام ویژه در جذب منابع اعتباری به منظور رفع مشکلات پسماند شد و گفت: متاسفانه حدود ۲ دهه است که استان‌های شمالی با مشکل پسماند مواجه هستند که علیرغم درنظرگرفتن منابع اعتباری در بودجه متاسفانه به واسطه برخی موانع محقق نمی‌شود.

 

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به وجود اعتبار هزار میلیارد تومانی در بودجه سال ۹۸ برای استان‌های شمالی گفت: امیدوارم با اهتمام استانداران شمالی و همکاری وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه مشکل پسماند این مناطق با جذب اعتبار در نظرگرفته شده برطرف شود.

 

وی با تاکید بر استفاده شهرهای کوچک از تسهیلات اعتباری در مسیر تعریف پروژه‌های درآمدزا افزود: در این خصوص حمایت‌های لازم با اعطای تسهیلات بلندمدت از شهرداری‌ها انجام می‌شود.

 

جمالی نژاد بر ضرورت بهره‌گیری از اعتبارات طرح بازآفرینی نیز تاکید کرد و اظهار داشت: بازآفرینی شهری یکی از سیاست‌های اقلی تعریف شده از سوی رییس‌جمهور است که شهرهای دارای بافت فرسوده از این ظرفیت بهره‌برداری کنند.

 

وی با بیان اینکه در ۳ ماهه نخست امسال قیر دریافت نکردیم تا به شهرداری‌ها اختصاص پیدا کند، گفت: امیدوارم با رفع موانع از سوی وزارت نفت ظرف یکماه آینده شاهد تحویل قیر به شهرداری ها باشیم که البته با حمایت نمایندگان سهم شهرداری‌ها از ۱۳ درصد به ۱۷ درصد ارتقاء پیدا کرده است.

 

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به افزایش بی‌سابقه قیمت ماشین آلات نیز اشاره و خاطرنشان کرد: از ظرفیت منطقه آزاد انزلی برای خزید ماشین آلات می‌توانیم بهترین بهره را ببریم و در این مسیر آمادگی هرگونه حمایت از سوی وزارت کشور وجود دارد.

 

وی بر ضرورت جلوگیری از استفاده هرگونه صنایع آلاینده در پروژه‌های مختلف تاکید و تصریح کرد: با استفاده از تکنولوژی بدون آلایندگی دانش‌بنیان که درآمدزایی هم دارد استفاده بهینه شود.

 

معاون وزیر کشور با اشاره به آمادگی حمایت برای استفاده از ظرفیت اوراق مشارکت در مسیر ایجاد حمل و نقل جمعی گفت: درخصوص موضوع تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری‌ها نیز اخیراً آیین نامه‌ای درحال نهایی شدن است که امیدواریم در کوتاه‌مدت به نتیجه برسد.

 

وی دکتر سالاری را یکی از استانداران موفق کشور عنوان کرد و افزود: مدیران گیلان بویژه شهرداران باید از ظرفیت‌های بسیار ارزشمند و نگاه بلند استاندار گیلان در حوزه‌های مختلف بهره‌گیری کنند.

 

وی با قدردانی از همراهی فعالانه نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های مدیریت شهری گفت: هرزمان در حوزه‌های قانونگذاری مرتبط با مباحث شهری با مشکل مواجه می‌شویم نمایندگان گیلان با جدیت پیگیر مسائل هستند.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: خطبه نماز جمعه نماز جمعه اردبیل خطبه های نماز جمعه غنی سازی اوقات فراغت خبرگزاری شبستان دهه کرامت اوقات فراغت چهارمحال و بختیاری منابع دولتی پسماند استان های شمالی توسعه شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۵۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸ هزار میلیارد برای اصلاح مسیل و شبکه فاضلاب ایلام اختصاص یافته است

استاندار ایلام گفت: در نشستی مشترک با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر نیرو، مصوب شد تا ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل‌ها و شبکه آب و فاضلاب استان ایلام اختصاص پیدا کند که این اعتبار به‌صورت مشترک و برابر، بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو تامین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، حسن بهرام‌نیا امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در دیدار با معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اظهار کرد: سازمان‌های امدادرسان همچون سازمان مدیریت بحران و هلال‌احمر همواره در مواقع بحران در کمک‌رسانی به مردم نقش‌آفرین بودند.

وی افزود: استان ایلام ۶۳ درصد کوهپایه و کوهستانی و ۳۷ درصد دشت است که در مقایسه با سایر استان‌های کشور شرایط خاص خود را دارد.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: امسال از نظر میزان نزولات جوی با سال ۹۸ برابر و حتی میزان بارش بیشتر بود که در سال ۹۸ خسارات جانی و زیرساختی و مالی زیادی وارد شد، اما امسال با نگاه فنی و کارشناسی و با تدابیر پیشگیرانه، پاک‌سازی و لایروبی و گابیون‌بندی امسال با وجود افزایش نزولات جوی، تلفات و خسارت نداشتیم.

بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: وزیر کشور به تازگی در نشست شورای راهبردی تصادفات و ستاد سفرهای نوروزی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد از مدیریت سیل در استان ایلام قدردانی کرد.

شبکه آب و فاضلاب ایلام فرسوده است

وی با اشاره به فرسودگی شبکه آب و فاضلاب و مسیل‌ها در استان ایلام عنوان کرد: در نشستی مشترک با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر نیرو مصوب شد که ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل‌ها و شبکه آب و فاضلاب استان ایلام اختصاص پیدا کند که این اعتبار به‌صورت مشترک و برابر بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو تأمین می‌شود.

بهرام‌نیا با اشاره به صدای توأم با لرزش زمین در شهرستان چرداول، تصریح کرد: این صداها ناشی از حرکت و فعل و انفعالات صفحات و لایه‌های زیرین زمین است که تحقیقات این موضوع توسط دو تیم زمین‌شناسی و لرزه نگاری در حال بررسی است و امیدواریم اعتبارات این موضوع به طور کامل تأمین شود.

وی از رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خواست تا تجهیزات و امکانات خاص و ماشین‌آلات مورد نیاز استان، در اختیار هلال احمر و نهادهای خدمات‌رسان قرار گیرد.

استاندار ایلام ادامه داد: انتظار داریم که خسارت‌های ناشی از سیل و دیگر بحران‌ها در موعد مقرر پرداخت و ضرورت دارد خسارات ناشی از سیل سال ۹۸، به خسارت‌دیدگان پرداخت شود.

بهرام‌نیا با اشاره به نزولات جوی و خسارت به محصولات کشاورزی در شهرستان دهلران، گفت: بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی بخش مرکزی، موسیان و دشت‌عباس در شهرستان دهلران در بارندگی‌های اخیر دچار خسارت شد که انتظار می‌رود در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه و به شیوه‌های دیگری به این کشاورزان کمک شود.

استاندار ایلام اضافه کرد: برای ایجاد ۱۰۰ سازه سنگی و ملاتی آبخیزداری، بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که درخواست تأمین این مبلغ اعتبار داریم.

کد خبر 747806

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال از بودجه مدیریت بحران کشور به استان ایلام
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبرةالشعرای تبریز
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبره‌الشعرای تبریز
  • ۱۸ هزار میلیارد برای اصلاح مسیل و شبکه فاضلاب ایلام اختصاص یافته است
  • ۵۰ میلیارد تومان دیگر به حل مشکلات پسماند گیلان اختصاص یافت
  • اجرای ۸ پروژه عمرانی در پیربازار با اعتبار ۴ میلیارد تومانی
  • باند‌های دوم جاده‌ها در خراسان جنوبی اعتبار می‌گیرند
  • سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • پیش‌بینی ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم