Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@14:04:42 GMT

دولت زیر بار واردات خودروهای دست دوم نمی رود

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۵۲۶۱

دولت زیر بار واردات خودروهای دست دوم نمی رود

کاکایی گفت: دولت زیر بار واردات خودروهای دست دوم نمی رود زیرا این اقدام خطرناک موجب گران شدن ارز و ایجاد اشکال اساسی در اقتصاد کشور می شود.

«امیرحسین کاکایی» در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان در خصوص احتمال واردات خودروهای دست دوم خارجی به کشور گفت: به احتمال زیاد این اقدام انجام نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو هیات علمی دانشکده مهندسی خودرو با بیان این که این روزها اخبار مبنی بر واردات خودروهای دست دوم وجود دارد، افزود: این خبر موجب شده که قیمت خودرو در کشور کاهش یابد و حباب قیمت خودروهای خارجی از میان برود.

 

قیمت خودرو ۳۰ درصد بالا رفت و ۲۰ درصد کم شد

 

وی با تاکید براین نکته که بعید می دانم دولت زیر بار این تصمیم خطرناک برود، خاطرنشان کرد: اگر واردات خودروهای دست دوم خارجی آزاد شود قیمت ها به طور موقت کاهش می یابد اما بعد از آن تقاضای ارز بالا می رود .

 

کارشناس خودرو تصریح کرد: با افزایش تقاضای ارز این اشکال ایجاد می شود که قیمت کلی ارز زیاد می شود و خطر آن بیشتر از گرانی خودرو است و کل اقتصاد را به بازی می گیرد. به همین دلیل بعید است دولت موافقت کند.

 

وی در بخش دیگری از این گفت و گو به مشکلات موجود بر سر راه خودروهای داخلی نیز پرداخت و یادآور شد: مشکل اصلی در بخش خودروهای داخلی عدم و یا کاهش عرضه است.

 

 

کاکایی با رد کردن ایرادهایی که به خودروسازان در این خصوص وارد می شود، تصریح کرد: خودروسازان به عمد دست به کاهش یا عدم تولید خودرو نزده اند.

 

کارشناس خودرو تاکید کرد: این کاهش یا عدم تولید خودرو  در ایران علت های واقعی دارد و برخی ها به خودروسازها تهمت می زنند که عمدی تولید را کاهش داده اند اما این مساله واقعیت ندارد و تولید با مشکلات جدی مواجه است.

 

کاکایی با اشاره به افزایش تولید خودرو در ماه های پایانی سال گذشته، عنوان کرد: در آن زمان خودروسازها نشان دادند که می خواهند تولید کنند اما زورشان نمی رسد. در آن مدت به دلیل کمک های تسهیلاتی این کارخانه ها توانستند تولید را افزایش دهند اما بعد از آن باز هم به رکود در تولید بازگشتند.

 

عضو هیات علمی دانشکده مهندسی خودرو یکی از سختی های بر سر راه تولید خودرو و افزایش آن در ایران را تحریم شدن برخی از قطعات اصلی تعدادی از خودروها خواند و گفت: قطعاتی که وارداتی هستند و نمی توان تحریم آن ها را دور زد بسیار سخت وارد می شوند و از این رو تولید برخی از خودروها با مشکل روبرو می شود.

 

وی یادآور شد: خودروسازها در جاهایی که امکان عرضه قطعات بوده، تولید را افزایش داده اند و قیمت برخی از خودروها در بازار داخلی از این رو کاهش یافته است./

 

پایان پیام/281

منبع: شبستان

کلیدواژه: خطبه نماز جمعه نماز جمعه اردبیل خطبه های نماز جمعه غنی سازی اوقات فراغت خبرگزاری شبستان دهه کرامت اوقات فراغت چهارمحال و بختیاری واردات خودروهای دست دوم خارجی واردات خودروهای خارجی دست دوم واردات خودروهای دست دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۵۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، استفاده از وسایل نقلیه برقی می‌تواند راهکاری بسیار مؤثر در مسیر رفع و کاهش چالش‌های حیاتی و دارای مزایای زیست محیطی، کاهش وابستگی به سوخت‌های تجدیدناپذیر فسیلی و بهبود کیفیت هوا باشند. از این رو تغییر سبک حمل و نقل از سنتی بنزینی به برقی اهمیت ویژه‌ای‌دارد. در این راستا شهرداری تهران برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی را دنبال می‌کند.

علیرضا زاکانی شهردار تهران پیرامون آخرین وضعیت تاکسی‌های برقی اظهار کرد: تاکسی‌های برقی شامل دو دسته خودمالکی و شرکت مالکی می‌شوند. رانندگان تاکسی در بخش شرکت مالکی، سهامدار آن شرکت خواهند شد.

وی افزود: تعدادی خودرو توسط خودروسازان وارد شده است و در بخش خودمالکی قراردادها در حال بسته شدن است، به زودی واگذاری خودرو به مالکین صورت خواهد گرفت.

زاکانی ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰۰ خودرو برقی آماده بوده و تخصیص ارز برای واردات خودروها با کمک بانک مرکزی صورت گرفته است.

گفتنی است یکی از نکات حائز اهمیت برای رانندگان تاکسی، قیمت خودروهای برقی است که نیازمند ارائه تسهیلات ویژه است. به گفته شهرداری تهران قیمت این خودروها قابل رقابت با خودروهای بنزینی خواهد بود.

علاوه بر این شهرداری تهران برای راه‌اندازی ایستگاه‌های شارژ این خودروها پیش از این ۴۰۰۰ نقطه را در سطح شهر تهران در ۲۲ منطقه شناسایی کرده است و بنا دارد تا پایان سال ۱۴۰۳ تعداد ایستگاه‌های اعلامی را احداث و مجهز کند.

کد خبر 6096387

دیگر خبرها

  • هونگچی E-QM5 در لیست فروش سامانه خودروهای وارداتی قرار گرفت
  • تسهیل واردات خودروهای غیر بنزینی راه کار کاهش مصرف بنزین
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد | این خودروها از چه برندی هستند؟ + جزئیات
  • عرضه خودروهای برقی آغاز شد
  • قیمت خودرو امروز ۱۶ اردیبهشت +جدول
  • چه کسانی خودروهای وارداتی برقی را خواهند خرید؟
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است
  • تمرکز بر توسعه سبد سوختی کشور با تکیه بر افزایش مصرف CNG و LPG ضروری است