Web Analytics Made Easy - Statcounter

خراسان شمالی- معاون تولید و پشتیبانی انجمن سینمای جوانان ایران با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم کوتاه روستا و عشایر که در بجنورد برگزار می شود، بر تداوم و برنامه ریزی درست این جشنواره به منظور تأثیرگذاری هرچه بیشتر آن در عرصه فیلم سازی تأکید کرد.

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ آرش رصافی با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم کوتاه روستا و عشایر در بجنورد، اظهار داشت: اگر جشنواره ای با شرایط درست و استاندارد در زمینه فیلم کوتاه برگزار شود یک مزیت است چرا که فیلم های کوتاه امکان نمایش خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رصافی تصریح کرد: دومین مزیت که می تواند ویژگی مثبت جشنواره باشد، مضمون و موضوع آن است، چرا که به دلایل مختلف گرایش فیلم سازان به سمت موضوعاتی که مربوط به سیاست گذاری اصلی این جشنواره و فرهنگ روستا و عشایر است تا کنون کمتر بوده.

وی با بیان اینکه تا کنون کمتر شاهد تولید فیلم در این زمینه ها بوده ایم و به نوعی کمبود چنین آثاری احساس می شود، افزود: سال های دور جشنواره ای به شکل مداوم برگزار می شد با عنوان جشنواره روستا و شرایطی را ایجاد کرده بود که فیلم سازان به سمت این موضوع می رفتند و به آن علاقه نشان می دادند.

وی تصریح کرد: اما این جشنواره به هر دلیلی نتوانست ادامه پیدا کند و پس از آن، دیگر جشنواره های موضوعی که برگزار شد یا هنوز هم برگزار می شود، کمتر به سمت موضوعات روستا و عشایر رفتند و به همین دلیل اشتیاق فیلم سازان نیز برای پرداختن به این موضوعات کمتر شد.

وی گفت: در دوره هایی از جمله دهه ٧٠، شاهد فیلم های خوب در زمینه روستا و فرهنگ موجود در مناطق مختلف ایران بودیم ولی این قدم ها به تدریج به فیلم هایی با موضوعات شهری و آپارتمانی و نظیر آن تبدیل شد.

رصافی با بیان اینکه در سال های اخیر رنگ و بوی متنوعی که در فرهنگ روستایی و مسائل مربوط به قوم های مختلف وجود دارد در فیلم ها کمرنگ شده است، اظهار داشت: جشنواره فیلم کوتاه روستا و عشایر که در بجنورد قرار است برگزار شود، می تواند این روند را دوباره احیاء کند و اگر این جشنواره بتواند به شکل مداوم و با اهداف بلند مدت و با برنامه ریزی درست به حیات خود ادامه دهد و شورای سیاست گذاری مناسبی داشته باشد، تأثیر بسیار مثبتی بر جشنواره های موضوعی و عرصه فیلم سازی خواهد گذاشت.

گفتنی است؛نخستین جشنواره ملی فیلم روستا و عشایر خراسان شمالی ۱۴ تا ۱۷ تیرماه سال جاری برگزار می شود.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: انجمن سینمای جوان جشنواره فیلم روستا و عشایر فیلم سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۵۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه جشنواره ایتالیایی برای «در سایه سرو»

پویانمایی «در سایه سرو» جایزه بخش آثار انیمیشن با عنوان «جوزفه ماستری» بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم «کورتی دا سوگنی» کشور ایتالیا را دریافت کرد.

به گزارش ایسنا، این پویانمایی ساخته مشترک شیرین سوهانی و حسین ملایمی که تاکنون حضور درخشانی در جشنواره‌های بین‌المللی داشته، از تولیدات جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی کورتی دا سوگنی در حالی به پایان رسید که امسال صاحبان بیش از ۱۰۰۰ فیلم کوتاه، تقاضای حضور در این جشنواره را داشتند و از این میان ۶۴ فیلم از ۱۹ کشور جهان به مرحله پایانی رسید.

بر همین اساس، بیشترین نماینده را کشورهای ایتالیا با ۱۸ فیلم کوتاه، پس از آن فرانسه با ۹ فیلم، اسپانیا با ۷ فیلم، ایران با ۶ فیلم و آلمان با ۴ فیلم به خود اختصاص دادند.

جایزه رویاهای شیرین «سوگنی دو رو» به بهترین فیلم‌های کوتاه داستانی غیراروپایی، جایزه رویاهای اروپایی «سوگنی» به بهترین فیلم‌ کوتاه داستانی اروپایی غیرایتالیایی، جایزه «جوزفه ماستری» به بهترین فیلم کوتاه انیمیشن، جایزه بهترین فیلم کوتاه ایتالیایی، جایزه بخش دانشجویی، جایزه منتقدان نوجوان، جایزه «ایوانو مارسکوتی» به بهترین بازیگر زن فیلم کوتاه و جایزه «سیاره سبز» به بهترین فیلم محیط زیستی، این دوره از جشنواره تعلق گرفت.

بیست‌و پنجمین جشنواره بین‌المللی کورتی دا سوگنی از ۲۷ تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ (۱۶ تا ۲۰ آوریل ۲۰۲۴) در شهر راونا کشور ایتالیا برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره «گیلاس کن»
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر در جعفرآباد مغان
  • اردبیل فردا میزبان دومین جشنواره بین‌المللی عشایر است
  • فراخوان جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد
  • جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا
  • جایزه جشنواره ایتالیایی برای «در سایه سرو»
  • «لان» به هشتمین فستیوال فیلم‌های وحشت پان می رود
  • نخستین دوره جایزه داستان و بازآفرینی فراخوان داد