Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-27@02:43:20 GMT

واردات ۹۵۰۰ تن محصولات چاپی در پاییز ۹۷

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۵۸۴۳

واردات ۹۵۰۰ تن محصولات چاپی در پاییز ۹۷

یک کارشناس بازار چاپ با انتقاد از واردات ۹۵۰۰ تن محصولات چاپی به کشور در پاییز سال گذشته روند واردات را نگران‌کننده دانست و گفت: چرا باید ۴۰ هزار برچسب (اتیکت) چای کیسه‌ای به کشور وارد کنیم؟  به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مسعود فرشی‌فرید، مدیرعامل شرکت بازدید و کارشناس چاپ، با اشاره به وضعیت نگران‌کننده واردات محصولات چاپی گفت: آمار‌های واردات محصولات چاپی به کشور نشان می‌دهد که تنها در پاییز ۹۷ ما ۹۵۰۰ تن کالای چاپی شامل فیلم، پاکت‌های چند لایه آلومینیومی، هولوگرام، خمیر کاغذ و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از ترکیه وارد کرده‌ایم، البته نمی‌توان گفت که ترکیه بازار واردات به ایران را در حوزه کالا‌های چاپی در دست دارد، این موضوع بین دو کشور ترکیه و چین در حال گردش است، زمانی که واردات با سهولت بیشتر انجام می‌شود، چین در صحنه نخست قرار می‌گیرد و زمانی که تبادلات دشوارتر می‌شود، چین جای خود را به ترکیه می‌دهد. بعد از تحریم‌ها نیز، چون انتقال ارز برای بانک‌های چینی دشوار شده، ترکیه بازار را به دست گرفته است.

وی ادامه داد: آمار‌ها نشان می‌دهد که در تابستان سال گذشته، ۵۰ درصد واردات محصولات چاپی به ایران از کشور چین بوده است ما ۴۲۰۰ تن محصول چاپی از چین وارد کرده‌ایم، در پاییز این آمار به ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تن کاهش پیدا می‌کند. البته حجم واردات پاییز ۹۵۰۰ تن بوده و مابقی این رقم را ترکیه به کشور ما صادر کرده است.

فرشی‌فرید تصریح کرد: در شرایط تحریم طبیعی است که واردات مواد اولیه سخت‌تر شده و هزینه‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند، در نتیجه ما مزیت صادرات و مزیت رقابت با ترکیه را از دست می‌دهیم، چرا که هزینه کارگری و خدمات در ایران بسیار پایین‌تر از چین و ترکیه است، به گونه‌ای که ترک‌ها و چینی‌ها نمی‌توانند با ما در این زمینه رقابت کنند،، اما افزایش قیمت مواد اولیه در شرایط فعلی این مزیت را از بین برده است.

وی با بیان این مطلب که ما ناچار از واردات برخی محصولات چاپی به ایران هستیم، گفت: پاکت‌های چند لایه آلومینیومی پلیمری یکی از این محصولات است که در کشور ما ۳۰ درصد ظرفیت تولید آن وجود دارد، پس ما ناچار به واردات ۷۰ درصد مابقی هستیم، چرا که شرکت‌های مواد غذایی منتظر تولید نمی‌مانند و سریعا واردات را انتخاب می‌کنند.

فرشی فرید در عین حال واردات ۹۵۰۰ تن کالای چاپی را نگران‌کننده دانست و گفت: ما از وزارت ارشاد و وزارت صمت درخواست کردیم تا جلساتی ترتیب دهند که واردات برخی محصولات چاپی ممنوع شود، برای نمونه چرا باید ۴۰ هزار اتیکت چای کیسه‌ای به کشور وارد شود یا یک میلیون و ۲۶۸ هزار بوروشور آموزشی؟ مگر در کشور ما امکان تولید این محصول وجود ندارد؟

وی گفت: هم‌چنین از امارات پاکت مقوایی چند لایه وارد شده است، ما اکنون ۶ تولید کننده پاکت چند لایه داریم، آن وقت چرا تتراپک باید ارز دولتی می‌گرفت؟ البته اکنون خوشبختانه این ارز دولتی برداشته شد، در مورد قوطی‌های بسته بندی سلولزی اصلا دلیلی ندارد از خارج از کشور وارد شود،، اما متاسفانه سفارش‌دهندگان داخلی اطلاعی از امکانات تولید این محصولات در داخل کشور ندارند و به تولیدکننده‌های خارجی سفارش می‌دهند. منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: واردات محصولات چاپی واردات کاغذ بازار چاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۵۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی

تین نیوز

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: در حال حاضر نزدیک به ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد شده که ظرف روزهای آینده عرضه خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهدی ضیغمی در حاشیه نشست خبری ایران اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بسیاری از افرادی که در سامانه ثبت نام کردند، منتظر هستند خودرو مورد علاقه شان وارد شود و به همین دلیل تاکنون از ۳۰ هزار نفر که در سامانه بودند، ۱۵ هزار نفر خودروی خود را انتخاب کردند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر خودروهای زیادی در گمرکات و مناطق آزاد هست. بیش از ۱۲ تا ۱۳ هزار خودرو دپو در مناطق آزاد و کشور هست که این خودروها فقط منتظر توافق های داخلی در وزارت صمت و بانک مرکزی هستند تا ترخیص شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: واردات خودروهای جانبازان هم فقط مربوط به سازمان توسعه تجارت نیست و کار سازمان در این رابطه انجام شده و منتظر هستیم بانک مرکزی مدل تخصیص ارز و بنیاد شهید هم گروه هایی که قرار است ارز بگیرند را مشخص کند.

ضیغمی با بیان اینکه ظرف چند روز آینده اولین عرضه خودروهای برقی انجام خواهد شد، گفت: در حال حاضر نزدیک به ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد شده که ظرف روزهای آینده عرضه خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته
  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید
  • چگونه مسئله پسماند در گیلان به یک بحران تبدیل شد؟/ دلیل توقف قطار افغانستان _ ترکیه
  • دلیل توقف قطار افغانستان _ترکیه / تکذیبیه مسئولین راه آهن از سر بی اطلاعی بود+فیلم
  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی
  • واردات گوشت آفریقایی و تانزانیایی به ایران
  • سطح کشت فراسرزمینی به ۴۰۰ هزار هکتار می رسد
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • هدفگذاری ۲ میلیون هکتار کشت فراسرزمینی در برنامه هفتم توسعه
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان