Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-06@23:02:42 GMT

کواکبیان کنار کشید

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۶۰۰۲

انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی از یکشنبه هفته گذشته آغاز شد.

اخبار سیاسی- این هفته نیز اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در جلسه عصر امروز اعضای هیئت رئیسه خود را مشخص میکنند.

برخی گمانه زنی ها درباره برگزاری این انتخابات طبق اخباری که در کمیسیون وجود دارد، حکایت از آن داشته که احتمالاً حشمت الله فلاحت پیشه با مصطفی کواکبیان توافقاتی داشته تا رئیس فعلی دوباره کاندیدای این پست شود و کواکبیان به نفع وی انصراف دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می‌شود بر اساس توافقی که بین برخی از اعضای کمیسیون که عمدتاً اصلاح طلب و مستقل هستند، انجام شده قرار است آنها به فلاحت پیشه رای دهند.

قرار است برخی از اعضای کمیسیون که عمدتاً از اصولگرایان مجلس هستند، ساعت 13 و 30 دقیقه جلسه ای را با حضور 15 عضو کمیسیون برگزار و رای‌گیری استمزاجی درباره اینکه به حجت الاسلام ذوالنوری یا بروجردی رای بدهند، برگزار کنند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مصطفی کواکبیان اصلاح طلب اصولگرایان اصولگرایان مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران هیئت رئیسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۶۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکرین دیلی، مجلس ملی فرانسه رای به تشکیل کمیسیونی داد که وظیفه آن بررسی موارد «خشونت جنسی و جنسیتی» در صنعت سینمای این کشور و سایر زمینه‌های فرهنگی است.

درخواست برای راه‌اندازی چنین برنامه‌ای توسط ژودیت گودرش بازیگر، نویسنده و کارگردان مطرح شد که رهبری موج جدیدی «جنبش می تو» در این کشور را برعهده دارد.

این نخستین باری است که مباحث «جنبش می تو» به سطح دولتی فرانسه می‌رسد، اگرچه سازمان فیلم فرانسه (CNC ) در ماه‌های اخیر ابتکاراتی برای جلوگیری از آزار جنسی در صحنه فیلمبرداری انجام داده بود.

فرانچسکا پاسکوینی، نماینده پارلمان که این طرح را به مجلس برد، گفت: وقت آن رسیده که فرش قرمز برای متجاوزان پهن نشود.

هدف این کمیسیون ارزیابی شرایطی است که مدت‌ها اجازه داده تا خردسالان و بزرگسالان شاغل در صنایع فیلم، سمعی و بصری، هنرهای نمایشی، مد و تبلیغات در اکوسیستم تولید فیلم فرانسه مورد سوء‌استفاده و خشونت قرار گیرند.

گودرش در ماه فوریه این درخواست را مطرح کرد و حالا قرار است کمیسیون به صورت رسمی در ۱۳ مه راه‌اندازی شود. جلسات استماع شکایت‌ها از ۲۰ می آغاز می‌شود و نتیجه گیری‌ها ۶ ماه بعد ارایه خواهد شد.

کد خبر 6096965

دیگر خبرها

  • دبیران احزاب در رقابت انتخاباتی کمیسیون ماده ۱۰ حضور دارند
  • دبیر مجمع: انتخابات فدراسیون شطرنج اواخر تیر برگزار می شود
  • فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی
  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
  • چهار نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس تحریم شدند
  • مجلس دوازدهم باید به بهبود معیشت مردم بپردازد
  • سه رقیب جدید قالیباف در کرسی ریاست مجلس؛ وزرای احمدی نژاد به صف شدند
  • تصویب لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • کمبود ۹۰۰۰ ماما در کشور