Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-26@23:32:31 GMT

مردم ایران چقدر گوشت مصرف می کنند؟

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۶۲۱۳

مردم ایران چقدر گوشت مصرف می کنند؟

نظرسنجی ملی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) که در روزهای ۳۱ اردیبهشت و ۱ خرداد ماه ۹۸ انجام شده نشان می‌دهد ۶۸.۵ درصد کسانی که وضعیت اقتصادی خود را بد ارزیابی کرده‌اند، هر روز یا چند بار در هفته گوشت مرغ مصرف می‌کنند. این در حالی است که ۲۵.۸ درصد از افرادی که وضعیت اقتصادی خود را بد توصیف کرده‌اند، هر روز یا چند بار در هفته گوشت قرمز مصرف می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، بر اساس نظرسنجی ملی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) که در روزهای ۳۱ اردیبهشت و ۱ خرداد ماه ۹۸ به صورت تلفنی با جامعه آماری شهروندان کل کشور (اعم از شهر و روستا) انجام شده است، ۶۸.۵ درصد کسانی که وضع اقتصادی خود را "بد" ارزیابی کرده‌اند، هر روز یا چند بار در هفته گوشت مرغ مصرف می‌کنند. این میزان برای طبقه متوسط ۸۵.۱ درصد و برای طبقه‌ای که وضعیت اقتصادی خود را "خوب" ارزیابی کرده است ۸۲.۶ درصد است.

ارتباط میان وضعیت اقتصادی مردم ایران با مصرف گوشت

بر اساس نظرسنجی ملی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) که در روزهای ۳۱ اردیبهشت و ۱ خرداد ماه ۹۸ به صورت تلفنی با جامعه آماری شهروندان کل کشور (اعم از شهر و روستا) انجام شده است،

از بین کسانی که وضعیت اقتصادی خود را "خوب" ارزیابی کرده‌اند، ۵۶.۹ درصد گفته‌اند هر روز یا چند بار در هفته گوشت قرمز مصرف می‌کنند. این میزان برای افرادی که وضعیت اقتصادی خود را "متوسط" اعلام کرده‌اند، ۴۱.۱ و برای کسانی که وضعیت اقتصادی خود را "بد" ارزیابی کرده‌اند، ۲۵.۸ است.

مردم سال گذشته چقدر گوشت مرغ مصرف کردند؟

همچنین طبق نتایج نظرسنجی صورت گرفته در ایسپا که چندی پیش منتشر شد ۷۴.۸ درصد مردم در یک سال گذشته چند روز در هفته گوشت مرغ مصرف کرده‌اند.

۴.۲ درصد پاسخگویان اعلام کرده‌اند در یک سال گذشته هر روز گوشت مرغ مصرف کرده‌اند. ۷۴.۸ درصد پاسخگویان اعلام کرده‌اند در یک سال گذشته چند روز در هفته، ۱۷.۷ درصد پاسخگویان چند روز در ماه، ۱.۸ درصد پاسخگویان چند بار در سال گوشت مرغ مصرف کرده‌اند. ۱.۲ درصد پاسخگویان اعلام کرده‌اند در یک سال گذشته اصلاً گوشت مرغ مصرف نکرده‌اند. ۰.۳ درصد پاسخگویان نیز به این سوال پاسخ نداده‌اند.

میزان مصرف گوشت قرمز در سال گذشته

بر اساس نتایج دیگر این نظرسنجی که پیش‌تر منتشر شده ۴۳.۴ درصد مردم در یک سال گذشته چند روز در ماه گوشت قرمز مصرف کرده‌اند.

همچنین ۲.۷ درصد پاسخ‌دهندگان گفته‌اند که در یک سال گذشته هر روز گوشت قرمز مصرف کرده‌اند.

۳۴.۹ درصد پاسخگویان نیز در یک سال گذشته، چند روز در هفته، ۴۳.۴ درصد شرکت‌کنندگان چند روز در ماه و ۱۴.۲ درصد پاسخگویان چند بار در سال گوشت قرمز مصرف کرده‌اند.

هم‌چنین این نظرسنجی بیانگر این است که ۴.۷ درصد شرکت‌کنندگان در یک سال گذشته اصلاً گوشت قرمز مصرف نکرده‌اند و ۰.۲ درصد شرکت‌کنندگان هم به این سوال پاسخ ندادند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مصرف گوشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۶۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم۱۹درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گمرک ایران، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت ۴۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸.۵۵ درصد افزایش داشته است.

براساس این گزارش، در سال ۱۴۰۲ کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا ۵ کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند ،۹۵ درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق ۵ کشور مذکور انجام گرفته است. در این میان کشور امارات متحده عربی با ۷۸ میلیون دلار، ۵۲.۸۹ درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

همچنین، تشریفات گمرکی حدود ۸۲ درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند. در سال ۱۴۰۲ این میزان قهوه وارداتی از سوی ۱۲۱ شخص و شرکت انجام گرفته است. تجارت جهانی قهوه در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴۵.۵ میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند.

لازم به ذکر است؛ سهم قهوه از تجارت جهانی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۹ صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

کد خبر 6088475 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال
  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت
  • سهم۱۹درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • خودرو جایزه کم مصرفان برق/ توافق نفتی آمریکا و چین
  • مردم گوشت نمی‌خریدند، حالا شیر و ماست هم نمی‌خرند؛ چرا؟
  • معدوم سازی ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در اهواز
  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند
  • اجرای طرح تولید قراردادی با هدف خودکفایی گوشت قرمز