Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، در اردیبهشت امسال ۳ میلیون و ۷۴۲ هزار و ۷۳۶ مسافر از طریق فرودگاه‌های کشور جابه جا شدند که نسبت به ماه ماه قبل از آن (فروردین ۹۸) که ۳ میلیون و ۷۹۱ هزار و ۸۸۲ مسافر در فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تردد داشته اند، کاهش ۱.۲ درصدی داشته است.

همچنین بر اساس اعلام شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، فرودگاه مهرآباد با دارا بودن ۱۰ هزار و ۳۵۹ نشست و برخاست پُرترددترین فرودگاه کشور بود که نسبت به ماه قبل از آن (فروردین ۹۸) که تعداد نشست و برخاست های هواپیما در این فرودگاه، ۱۰ هزار و ۷۳ سورتی پرواز بود، افزایش ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ درصدی نشان می‌دهد.

سهم نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه مهرآباد در اردیبهشت ماه نسبت به فرودگاه‌های دیگر ۳۰.۷ درصد بود.

بیشترین میزان تردد و اعزام و پذیرش مسافر در اردیبهشت ماه امسال نیز در فرودگاه مهرآباد بوده که با ۱ میلیون و ۲۴۵ هزار مسافر در رتبه نخست فرودگاه‌های کشور قرار گرفت. در فروردین ماه امسال نیز ۱ میلیون و ۲۰۷ هزار مسافر از مهرآباد تردد کرده اند که نشان می‌دهد رشد ۳ درصدی داشته است.

همچنین فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد در اردیبهشت ماه امسال ۴ هزار و ۴۱۵ نشست و برخاست هواپیما داشت که این شاخص در فرودین ۹۸ معادل ۴ هزار و ۴۴۹ سورتی پرواز بوده است.

فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد در اردیبهشت ماه با سهم ۱۳.۱ درصد، رتبه دوم فرودگاه‌های کشور پس از مهرآباد از نظر میزان تردد هواپیما را کسب کرده است.

این فرودگاه بعد از مهرآباد از نظر تعداد اعزام و پدیرش مسافر نیز در رتبه دوم قرار گرفت. در ماه گذشته (اردیبهشت ۹۸) ۶۶۱ هزار مسافر از فرودگاه مشهد تردد کرده اند. این در حالی است که در ماه قبل از آن (فروردین ۹۸) این شاخص ۶۷۱ هزار مسافر بوده و نشان دهنده کاهش ۱.۵ درصدی تعداد مسافران فرودگاه مشهد در اردیبهشت نسبت به فروردین امسال بوده است.

رتبه سوم نشست و برخاست هواپیما و همچنین تعداد اعزام و پذیرش مسافر را نیز فرودگاه امام خمینی (ره) به ترتیب با انجام ۳ هزار و ۳۱۳ سورتی پرواز و ۵۱۵ هزار مسافر در میان فرودگاه‌های کشور در اردیبهشت ماه امسال کسب کرد که این دو شاخص در فروردین ما امسال ۳ هزار و ۹۹۳ سورتی پرواز و ۶۵۷ هزار مسافر بوده است که در این ماه مانند اردیبهشت، فرودگاه امام خمینی (ره) در هر دو شاخص همچنان در رتبه سوم پس از فرودگاه‌های مهرآباد و مشهد قرار گرفته بود.

سهم فرودگاه امام خمینی (ره) از کل پروازهای انجام شده در اردیبهشت ماه امسال نسبت به سایر فرودگاه‌ها، ۹.۸ درصد بوده است.

کد خبر 4642049 برهان محمودی

منبع: مهر

کلیدواژه: فرودگاه مهرآباد شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران حمل و نقل هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۶۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف سکه‌های عتیقه مربوط به دوران اشکانیان از مسافر یک قطار

به گزارش صدای ایران، سردار حشمت اله ملکی درباره جزئیات این خبر گفت: مأموران پلیس مستقر در سالن ایستگاه راه آهن اندیمشک حین کنترل و بازرسی اثاثیه مسافران از طریق دستگاه ایکس ری به بار همراه شخصی مظنون شدند پس از بازرسی بار این مسافر همکاران تعداد ۷۳ عدد سکه قدیمی را که به طرز ماهرانه‌ای در کیف جاساز شده بود کشف و ضبط کردند. 

وی ادامه داد: برابر اعلام کارشناس میراث فرهنگی شهرستان اندیمشک سکه‌های کشف شده مربوط به دوره اشکانیان بوده و ارزش ریالی آن در حدود دو میلیارد ریال برآورد شده است.

ملکی با بیان اینکه متهم به همراه اموال مکشوفه برای سیر مراحل قانونی به مقر پلیس منتقل شد، گفت: این فرد درحین تشکیل پرونده به ماموران پیشنهاد رشوه داده و حتی اعلام کرد که حاضر است تمامی سکه‌ها را در ازای آزادی به ماموران بدهد که این موضوع نیز در پرونده‌اش درج شد.

فرمانده پلیس راه آهن کشور با بیان اینکه با استعلام بعمل آمده از سامانه پلیس مشخص شد که این فرد دارای سوءسابقه است، گفت:‌در نهایت متهم به بزه انتسابی اعتراف کرد و پس از تکمیل پرونده به دادسرا معرفی شد.

دیگر خبرها

  • برنامه پروازهای فرودگاه بین المللی ارومیه در ششم اردیبهشت
  • کشف سکه‌های عتیقه مربوط به دوران اشکانیان از مسافر یک قطار
  • آمادگی هما برای انجام پرواز حج عمره از فرودگاه بندرعباس
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ ۵ اردیبهشت
  • برقراری پرواز عسلویه - شهرکرد و بالعکس
  • افزایش تعداد پروازهای فرودگاه شهرکرد
  • پروازهای فرودگاه بجنورد توسط اتاق بازرگانی چارتر شد
  • ظرفیت 10 هزار خودرویی پارکینگ ترمینال سلام
  • برنامه پروازهای فرودگاه بین المللی ارومیه در چهارم فروردین