Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: سهم درآمدهای مالیاتی استان از کل درآمدهای مالیاتی کشور ۲۷ صدم درصد است و ۹۰ درصد درآمدهای خراسان جنوبی از محل درآمدهای مالیاتی است. ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهدی نباتی صبح امروز در دیدار با حجت‌الاسلام عارفی مدیر حوزه علمیه سفیران  هدایت بیرجند اظهار داشت: هدف از این دیدار به منظور ارائه گزارش اقدامات و پیگیری برخی از مسائل و مشکلات مالیاتی مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورابراهیمی: 12 هزار میلیارد تومان از مالیات‌‌ اولی‌ها وصول شده استلزوم حل اختلاف دولت و مردم بر سر دریافت مالیات از سکهتحقق 428 میلیاردتومانی درآمدهای مالیاتی در گلستان؛ 115 میلیاردتومان به حساب دهیاری‌ها و شهرداری‌ها واریز شد

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: سهم درآمدهای مالیاتی استان خراسان جنوبی از کل درآمدهای مالیاتی کشور حدود 27 صدم درصد است و هدف سازمان بحث درآمدزایی نیست بلکه خدمت رسانی به مردم و شفاف سازی مبادلات اقتصادی و پیشگیری از فرارهای مالیاتی با تکمیل بانک‌های اطلاعاتی راه‌اندازی شده در قالب طرح جامع مالیاتی است.

90 درصد درآمدهای استان از محل درآمدهای مالیاتی است

نباتی افزود: در حال حاضر 90 درصد درآمدهای استان از محل درآمدهای مالیاتی و مشارکت مردم در پرداخت مالیات است و تأکید ما نیز بر این بوده است که بدون هیچ گونه فشار و رعایت حال فعالان اقتصادی استان، مالیات حقه دولت از محل چک‌های برگشتی، شناسایی واحدهای اقتصادی جدید و وصول مالیات معوقه سنوات قبل مشمولان مالیات و آن هم با تمام تسهیلات و مشوق‌های ممکن از قبیل بخشودگی تا 100 درصد جرایم قابل بخشش، تقسیط مالیات متعلقه وصول و تأمین شود. 

وی تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی کشور با اجرای طرح جامع مالیاتی تحولی نوین در حوزه نظام دولت الکترونیک اجرا کرده است.

لزوم راه‌اندازی نظام مالیاتی مدرن با تکیه بر توان و تخصص داخلی

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی عنوان کرد: در حال حاضر نظام مالیاتی کشور به یک نظام مالیاتی مدرن تبدیل شده است و باید تلاش کنیم با عدالت محوری و خدمات مناسب به مردم استان، اعتماد فعالان اقتصادی در مشارکت و انجام تکالیف قانونی را جلب کنیم. 

نباتی ادامه داد: شرایط اقتصادی کنونی ایجاب می‌کند که با یک نظام مالیاتی مدرن که با تکیه بر توان و تخصص داخلی تکمیل یافته است، فعالیت‌های اقتصادی را برای همگان روشن و شفاف و جهت‌دهی کنیم تا سرمایه گذران و تولیدکنندگان بتوانند در یک فضای امن اقتصادی به فعالیت‌های اقتصادی خود بپردازند.

80 درصد مشاغل خراسان جنوبی از پرداخت مالیات معاف شدند

وی در زمینه تسهیلات و معافیت‌های اعطا شده از سوی اداره کل امور مالیاتی خراسان جنوبی بیان کرد: سال گذشته حدود 80 درصد مشاغل استان از پرداخت مالیات معاف شدند و از طرفی 54 واحد تولیدی، معدنی و خدمات گردشگری و توریستی از معافیت ماده 132 قانون مالیات‌های مستقیم برخوردار شدند.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه پایان خردادماه آخرین مهلت ارائه اظهارنامه صرفاً الکترونیک اشخاص حقیقی (صاحبان محترم مشاغل و کسبه) و صاحبان خودروهای عمومی از طریق سامانه www.tax.gov.ir است هنوز بیش از 60 درصد افراد مشمول نسبت به ارائه اظهارنامه مالیاتی خود اقدام نکرده‌اند که از مودیان مالیاتی می‌خواهیم هر چه سریعتر نسبت به ارسال اظهارنامه صرفا الکترونیکی خود از طریق سامانه اعلام شده اقدام کنند.

مسئولین با همدلی فضای کسب و کار و اقتصاد را رونق ببخشند

مدیر حوزه علمیه سفیران بیرجند نیز در این دیدار ضمن تبیین اهداف و برنامه‌های حوزه‌های علمیه سفیران هدایت گفت: حوزه‌های علمیه مسئولیت تعلیم و تربیت مبلغان دین بر مبنای مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به منظور دفاع از دین مبین اسلام ناب محمدی (ص) را در برهه‌های مختلف برعهده داشته و دارند.

حجت‌الاسلام عارفی افزود: وظیفه طلبه‌های محصل این مرکز با وجود امکانات کم و دوران سخت تحصیل، تلاش و کوشش مجاهدانه در این راه است. 

وی با اشاره به برخی از مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی فعالان اقتصادی گفت: شرایط کنونی ادارات امور مالیاتی بسیار حساس و خاص است چون باید مالیات از کسانی گرفته شود که فعالیت اقتصادی دارند و بر اساس واقعیت و حقیقت تشخیص داده شود.

مدیر حوزه علمیه سفیران بیرجند تصریح کرد: در شرایط کنونی برخی به دلایل مختلف کسب و کار خود را رها کرده و باید تمامی مسئولین با همدلی فضای کسب و کار و اقتصاد را رونق ببخشند از طرفی باید مالیات نیز گرفته شود تا بتوان کار کرد.

سرمایه‌گذاران اقتصادی و تولیدکنندگان حمایت شوند

وی افزود: استان خراسان جنوبی حدود 20 سال با پدیده خشک سالی مواجه بوده و بسیاری از مشاغل کشاورزی و دامپروری را تعطیل کرده است و این استان نه صنعت مناسبی برای اشتغال مردم دارد و نه آب کافی و مناسب برای کشاورزی دارد.

عارفی خاطرنشان کرد: در این راستا باید فعالیت‌های اقتصادی که در استان کار می‌کنند و با مشقت‌های بسیار مواد اولیه خود را تهیه کرده و به تولید ادامه می‌دهند حمایت شوند.

دولتمردان به داد مردم برسند

مدیر حوزه علمیه سفیران بیرجند اظهار داشت: مردم خراسان جنوبی خیلی مشکل دارند و با تمام مشکلات همواره پای انقلاب بوده و هستند و با حضور پرشور خود این را اثبات کرده‌اند بنابراین دولتمردان باید به داد مردم برسند و مشکلات آنها را هرچه سریعتر رفع کنند.

عارفی بیان کرد: محرومیت استان خراسان جنوبی با سبقه تاریخی و فرهنگی و ظرفیت‌هایی که دارد به هیچ وجه قابل قبول نیست و باید فکری به حال آن شود. 

وی با اشاره به حساسیت اخذ مالیات در شرایط کنونی کشور گفت: همکاران شما در ادارات امور مالیاتی باید مراعات حال مردم را بکنند و از طرفی کسانی که درآمد مناسب دارند باید با افتخار مالیات بدهند چون در خدمت رسانی به سایرین شریک هستند اما اگر کسانی که درآمد آنها بیشتر است مالیات کمتری پرداخت کنند اثر سوء آن روی سایرین خواهد بود. 

انتهای پیام/ش

R41348/P/S6,56/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۷۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خون رنگین زرگر‌ها در نظام مالیاتی ایران/ یک کارمند بیشتر از طلا فروش مالیات می‌دهد!

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از ناعادلانه بودن نظام مالیاتی کشور گفت: در حال حاضر سرانه پرداخت مالیات یک کارمند معمولی بیشتر یک طلافروش است.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «جعفر قادری» عضو کمیسیون برنامه، بودجه مجلس شورای اسلامی درباره عادلانه‌سازی نظام مالیاتی کشور اظهار کرد: این ساختار نیازمند حرکت به سوی شرایطی است که در آن همه اقشار و اصناف کشور متناسب با درآمدی که دارند مالیات بپردازند تا از این طریق امکان فرار مالیاتی برای هیچکس مهیا نباشد.


این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به نقش مهم سامانه مودیان مالیاتی در تحقق نظام مالیاتی عدالت محور گفت: در این سامانه اطلاعات تمامی صاحبان کسب و کار‌ها و همچنین میزان درآمد آن‌ها به طور دقیق ثبت می‌شود؛ لذا، سازمان امور مالیاتی می‌تواند با تکیه بر این موضوع روند مالیات‌ستانی از افراد را بر اساس داده‌های متقن انجام دهد.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: در حال حاضر سرانه پرداختی اصنافی همچون بنگاه‌های معاملاتی املاک طی یک سال ۱۰.۵ میلیون تومان، طلا و جواهر فروشان ۹.۶ میلیون تومان، نمایشگاه داران خودرو ۲۰ میلیون تومان، رستوران‌دارن ۹.۹ میلیون تومان و آرایشگاه‌های زنانه کمتر از ۳ میلیون تومان است و این اعداد در حالی به عنوان مالیات پرداخت می‌شود که میزان درآمد آن‌ها چندین برابر مالیات تعیین شده برای این اصناف است.


قادری خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک کارمند معمولی با پرداخت تقریباً ۱۲ میلیون تومان سرانه پرداختی بیشتر از این اصناف مالیات پرداخت می‌کند. تداوم این موضوع اقشار مختلف جامعه را دچار سرخوردگی می‌کند، زیرا نابرابری در اخذ مالیات در نهایت منجر به تبعیض مالیاتی می‌شود. حجم پایین مالیات مشاغل خاص نشان از این دارد که باید تمرکز ویژه بر اخذ مالیات از آن‌ها صورت بگیرد.


این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور خاطرنشان کرد: برخورداری از یک نظام مالیاتی عادلانه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. مالیات یکی از منابع درآمدی پایدار دولت‌ها محسوب می‌شود؛ لذا، دولت می‌تواند از این محل به تأمین هزینه مورد نیاز برای ارائه خدمات بیشتر به دهک‌های مختلف جامعه بپردازد.


وی تاکید کرد: مالیات ستانی عادلانه منافع کشور را تامین می‌کند، زیرا تحقق این موضوع وابستگی ما به درآمد‌های نفتی را کاهش می‌دهد. در طول سال‌های اخیر دولت سیزدهم اقدامات متعددی را در راستای اصلاح نظام مالیاتی کشور انجام داده که راه اندازی سامانه مودیان و اتصال کارت‌خوان‌ها به این سامانه یکی از مهمترین آن‌ها است.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: مالیات ، طلا فروشان ، مشاغل خاص ، پرداخت مالیات ، فرار مالیاتی ، جعفر قادری ، مالیات طلافروشان لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000TAH

دیگر خبرها

  • چرا طرح «مالیات بر عایدی سرمایه» جنجالی شد؟
  • تاباندن نور بر ابهامات استراتژی مالیاتی دولت
  • رشد ۳۰ درصدی درآمد‌های مالیاتی در فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش ۶۰ درصدی درآمدهای مالیاتی استان سمنان
  • جزئیات بخشنامه جدید مالیاتی برای ساماندهی قانون کولبری و ملوانی
  • احکام مالیاتی قانون ساماندهی کولبری و ملوانی ابلاغ شد
  • دولت در فروردین ۵۶ هزار میلیارد تومان مالیات گرفت
  • خون رنگین زرگر‌ها در نظام مالیاتی ایران/ یک کارمند بیشتر از طلا فروش مالیات می‌دهد!
  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • مالیات آری؛ اما نه ۳۰ و ۵۰ و ۷۰ درصد!