Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وضعیت خوب اقتصادی آمریکا به یک عامل اعتباربخشی به دولت ترامپ تبدیل شده است: نرخ بیکاری در یکی از پایین‌ترین سطوح تاریخی قرار دارد، تورم کنترل شده و لایحه کاهش مالیاتی به افزایش سودآوری شرکت‌های آمریکایی منجر شده است. با این حال بسیاری از اقتصاددانان معتقدند که در آینده همه چیز به این خوبی پیش نخواهد رفت چرا که کسری بودجه دولت مدام رو به افزایش است و از ۲۰۰ میلیارد دلار عبور کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، از سال گذشته تاکنون کسری بودجه دولت آمریکا با ۴۲ درصد افزایش به ۲۰۸ میلیارد دلار رسیده است و این مساله بسیاری از کارشناسان اقتصادی را نسبت به وقوع رکود اقتصادی در آمریکا نگران کرده است. این میزان کسری بودجه از سال ۲۰۰۸ بی سابقه است یعنی درست زمانی که اقتصاد آمریکا و بسیاری از کشورهای جهان وارد دوره طولانی رکود شدند.

به نظر می‌رسد که با گذشت زمان، درست بودن هشدار کارشناسان به دولت مبنی بر موقتی بودن تأثیر لایحه کاهش مالیاتی بیش از پیش آشکار می‌شود و این لایحه که منجر به کاهش چشمگیر درآمدهای دولت شده است، به مانند سابق قدرت افزایش سودآوری شرکت‌ها را ندارد و حتی افزایش تعرفه‌ها بر واردات بزرگ‌ترین صادرکننده به آمریکا یعنی چین نیز نتوانسته است کمکی به حل معضل کسری بودجه کند چرا که بخش بزرگی از این درآمدهای گمرکی صرف حمایت از کشاورزان و صادرکنندگان آمریکایی به چین می‌شود که با واکنش متقابل چین در وضع تعرفه بر محصولات آمریکایی مواجه شده‌اند.

آخرین باری که دولت آمریکا دارای مازاد بودجه بود در زمان ریاست جمهوری بیل کلینتون در سال ۱۹۹۹ بوده است. با این حال از زمان جنگ ۲۰۰۳ با عراق و ورود به افغانستان، کسری بودجه دولت روز به روز روند صعودی گرفت. سالمندی جمعیت نیز به بار مالی دولت افزوده است به گونه‌ای که تنها در سال مالی جاری، دولت برای تأمین هزینه‌های بیمه و درمانی مجبور به استقراض ۱۰۰ میلیارد دلار شده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کسری بودجه آمریکا دونالد ترامپ اقتصاد آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۷۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاوردیان: بعد از عملیات وعده صادق سودجویان به دنبال ایجاد بحران اقتصادی در کشور بودند

نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران گفت: بعد از عملیات وعده صادق عده‌ای سودجو به دنبال ایجاد بحران در وضعیت اقتصادی کشور بودند که موفق نشدند.

آرا شاوردیان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: کشور ما در طول چهار دهه گذشته تحت تحریم‌های مختلف بین‌المللی قرار دارد که ما در چنین شرایطی با اتکا بر توانایی داخلی توانسته‌ایم تحریم‌ها را دور زده و از آن عبور کنیم.

وی افزود: نتیجه این شده که طبق فرمایشات رهبری ما تقریبا به قله رسیده‌ایم و اقدامات خوبی در حوزه‌های مختلف بخصوص زیرساختی، دفاعی و اقتصادی صورت گرفته است. تلاش دولت سیزدهم نیز بر مهار تورم بوده که نتیجه این تلاش‌ها را در میان‌مدت خواهیم دید.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در این بین یکسری افراد سودجو و دلالان براساس شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی که دنبال سوءاستفاده بوده و حتی می‌خواهند موفقیت‌ها را کم‌رنگ جلوه دهند. آنها حتی بحران روانی ایجاد کرده بدین صورت که با رخ دادن هر اتفاقی با نوسانات قیمت ارز کشور را با مشکل مواجه می‌کنند آن هم در وضعیتی که تلاش دولت و نظام ایجاد ثبات در بازارهای داخلی و دفاع از مرزها است. اما این افراد سودجو می‌خواهند در بازارهای داخلی بهم‌ریختگی ایجاد شود تا از این طریق به منافع مالی خود دست پیدا کنند.

شاوردیان توضیح داد: نمونه بارز این اتفاق را می‌توان در جریان عملیات وعده صادق دید که عده‌ای سودجو به دنبال ایجاد بحران در وضعیت اقتصادی کشور بودند که موفق نشدند. آنها توان نظامی و دفاعی کشور را دیدند، دولت هم بعد از عملیات وعده صادق با کنترل بازار و به تبع آن کاهش نرخ ارز به ادامه اجرای برنامه‌هایش در حوزه زیرساخت‌ها و بهبود وضعیت اقتصادی حرکت کرد. قطعا تاثیرات این اقدامات را در میان‌مدت می‌بینیم. در نهایت نظام و دولت توانستند این شرایط را خوب مدیریت کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • فایننشال تایمز: اروپا نگران تشدید اقدامات «خرابکارانه و خشن» روسیه است
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • فوری | واریزی مددجویان تحت پوشش ۳ برابر شد
  • شاوردیان: بعد از عملیات وعده صادق سودجویان به دنبال ایجاد بحران اقتصادی در کشور بودند
  • کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • دولت روحانی چگونه سفره مردم را کوچک کرد؟
  • چگونه می‌توان با بیماری هلندی مقابله کرد؟