Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-09@06:33:25 GMT

توضیح مقام سعودی درباره اعدام یک نوجوان در عربستان

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۷۷۰۰

روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی به نقل از این مقام عربستانی نوشت: عربستان مرتجی قریریص، زندانی سیاسی که در سن ۱۳ سالگی دستگیر شده بود و اکنون ۱۸ سال دارد را اعدام نخواهد کرد و احتمالا ابتدای سال ۲۰۲۲ آزاد خواهد شد.

این مقام سعودی که نخواست نامش فاش شود، گفت: قریریص که سپتامبر ۲۰۱۴ بازداشت شد و علیه او حکم اولیه ۱۲ سال زندان با احتساب مدتی که در حبس گذرانده و نیز احتساب چهار سال همزمان با توقف اجرای حکم به دلیل پایین بودن سنش صادر شده، اعدام نخواهد شد و می‌توان در این حکم تجدید نظر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخیرا شبکه سی‌ان‌ان آمریکا گزارش داد، مرتجی القریریص ۱۸ ساله بعد از چهار سال حبس به اتهام مشارکت در "تظاهرات روی دوچرخه با کودکان" در منطقه العوامیه در شرق عربستان، با مجازات اعدام روبه‌رو است.

این خبر واکنش سازمان عفو بین‌الملل را به همراه داشت و این سازمان اخیرا با صدور بیانیه‌ای از حکومت عربستان خواست تا از اعدام قریریص خودداری کند.

عربستان درحالی گفته است که این نوجوان را اعدام نمی‌کند که پیشتر مقامات این کشور ۳۷ زندانی از جمله ۳۴ شیعه را گردن زده بودند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۷۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام سازمان ملل: نتیجه حمله به رفح، مرگ و آوارگی بیشتر خواهد بود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه شهاب نیوز، «مارتین گریفیتس» معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه تاکید کرد که تخلیه خانه‌های فلسطینیان و حمله ارتش رژیم صهیونیستی به رفح تنها به مرگ و آوارگی بیشتر منجر خواهد شد.

گریفیتس گفت تعطیلی گذرگاه رفح مانع از ورود کمک‌ها و نیروهای بین‌المللی به نوار غزه خواهد شد و کارکنان ما همچنان در رفح که بیش از یک میلیون فلسطینی از جمله ۶۰۰ هزار کودک در آنجا زندگی می‌کنند، حضور دارند.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی از بامداد روز گذشته حملات سنگین خود را علیه رفح آغاز کرده و همزمان به شرق رفح یورش زمینی داشته است، صهیونیست ها در جریان این حمله گذرگاه رفح را تحت اشغال خود درآورده و عملا موجب مسدود شدن آن شده اند.

کد خبر 6100201 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • بازی اتمی بن‌سلمان/ بازگشت ایران و عربستان به عصر تنش؟
  • توضیح سازمان غذا و دارو درباره روغن‌های وارداتی آلوده
  • مقام سازمان ملل: نتیجه حمله به رفح، مرگ و آوارگی بیشتر خواهد بود
  • اتحاد مثلث علیه منافع ایران/ بررسی تأثیرات توافق امنیتی میان آمریکا و عربستان بر روابط سعودی‌ها با ایران
  • سازمان‌جهانی غذا: ذخیره غذا در غزه تنها پاسخگوی چهار روز است
  • مناظره آتشین آمریکایی‌ها و سعودی‌ها درباره ایران در شبکه اسرائیلی!
  • 2 مسابقه مهم برای رویداد پادشاهی رینگ در عربستان تایید شدند/ اخبار WWE
  • آیا عادی سازی روابط ریاض و تل آویو قریب الوقوع است؟
  • توضیح قوه قضاییه درباره صدور حکم اعدام محمود مهرابی | او چه کرده؟
  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان