Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-26@13:49:21 GMT

کارت بلیت خبرنگاران باید بدون سقف مبلغ باشد

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۷۸۶۲

کارت بلیت خبرنگاران باید بدون سقف مبلغ باشد

تین‌نیوز | 

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با ارائه تذکر به معاونت حمل و نقل شهردار تهران گفت: کارت بلیت خبرنگاران باید بدون سقف مبلغ باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، حجت نظری روز یکشنبه در یکصد و چهل و هشتمین جلسه شورا در مورد کارت بلیت خبرنگاران و تعلل شهرداری در اجرای مصوبه مشاغل سیار و بی‌کانون تذکر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تذکر اول به معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران است، افزود: مطلع هستید که براساس مصوبه شورای شهر، کارت بلیت مترو و اتوبوس برای خبرنگاران باید رایگان و بدون سقف مبلغ باشد که به مدت یک سال در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: اما متأسفانه در تخلفی آشکار از مصوبه شورای شهر تهران، ری و تجریش، در سال گذشته کارت بلیت یک‌ساله با مبلغ ۳۵۰ هزار تومان در اختیار خبرنگاران قرار گرفت و گویا امسال نیز بناست برخلاف مصوبه شورا عمل کرده و کارت بلیت خبرنگاران را با مبلغی مشخص، در اختیارشان قرار دهند.

نظری افزود: در همین راستا نیز تاکید می‌کنم که باید طبق مقررات، بلیت مترو خبرنگاران یکساله و بدون مبلغ باشد.

عضو شورای شهر تهران عنوان کرد: چند روز پیش نیز خبری از سوی پلیس منتشر شد که کارت بلیت مترو با اعتباری ۴۷ ساله در یکی از ایستگاه‌های متروی پایتخت کشف شده است.

وی گفت: لازم است در این مورد نیز بررسی‌های لازم انجام شده و اگر افرادی توانسته‌اند بلیت مترو را هک کنند، باید بررسی شود که چه باگ‌های امنیتی در این کارت‌ها وجود دارد که امکان جعلی آن را فراهم می‌کند.

شهرداری ملزم به ساماندهی مشاغل سیار و بی کانون

نظری با بیان تذکری دیگر درمورد مصوبه ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون، گفت: همان‌طور که می‌دانید این مصوبه که طرح آن پس از ساعت‌ها کار کارشناسی از سوی بنده و جمعی از همکاران ارائه و در ۲۳ بهمن سال گذشته به تصویب رسید، شهرداری تهران را ملزم به اجرای آن می‌کند.

وی گفت: اما اکنون که حدود چهار ماه از لازم الاجرا شدن این مصوبه می‌گذرد، شهرداری تهران و معاونت خدمات شهری شهردای، اقدام خاصی برای اجرای مصوبه شورای شهر نکرده است.

عضو شورای تهران گفت: این تعلل شهرداری درحالی رخ داده که حضور بدون ساماندهی دستفروشان و مشاغل سیار، مشکلات زیادی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

نظری تأکید کرد: در همین راستا از شهرداری تهران می‌خواهم هرچه زودتر مصوبه شورای شهر تهران باعنوان ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون را اجرایی کرده و تا آن زمان، از هرگونه برخورد احساسی، سلیقه‌ای و کوتاه مدت که برخلاف مصوبه شورای شهر تهران باشد خودداری کند.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: کارت بلیت مترو و اتوبوس حجت نظری کارت بلیت مترو کارت بلیت خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۷۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان

ایسنا/اصفهان استاندار اصفهان از تصویب بیش از ۵۰ مصوبه لازم‌الاجرا در نشست شورای اداری مشترک استان و شهرستان اصفهان، به‌منظور توسعه و آبادانی شرق این شهرستان خبرداد.

 سیدرضا مرتضوی، شامگاه ششم اردیبهشت‌ماه و در حاشیه جلسه شورای اداری استان، اظهار کرد: سفر شورای اداری استان به شهرستان اصفهان در چند بخش برنامه‌ریزی شد. نخست بازدید از مناطق جنوبی شهرستان، در سفر دوم بازدید از برخی شهرک‌های شهرستان و امروز نیز سفر به شرق شهرستان اصفهان برنامه‌ریزی و اجرا شد.

وی کرد: این سفر از ساعت ۶ صبح امروز با بازدید از مناطق براآن شمالی و جنوبی، قهجاورستان، زیار و سایر شهرها و روستاهای این منطقه آغاز شد.

 مرتضوی افزود: بازدید از پروژه‌های نیمه تمام، نقاط حادثه‌خیز و بررسی چالش‌های حوزه کشاورزی و صنعتی از جمله مواردی بود که در این سفر در دستور کار قرار گرفت.

استاندار اصفهان ادامه داد: دیدار و ملاقات مردمی از دیگر برنامه‌های شورای اداری استان در شرق شهرستان اصفهان بود و بیش از ۸۰ نفر از مردم این منطقه توانستند مسائل و مشکلات خود را با اعضاء شورای اداری استان مطرح کنند.

استاندار اصفهان متذکر شد: نشست شورای اداری مشترک استان و شهرستان اصفهان نیز بیش از ۶ ساعت به طول انجامید و مسائلی که در سفر مورد بررسی قرار گرفته بود در این نشست مطرح و در خصوص آن تصمیم‌گیری شد.

 مرتضوی تعداد مصوبات تصویب شده در نشست شورای اداری استان را بیش از ۵۰ مصوبه عنوان کرد و گفت: این مصوبات لازم الاجرا بمنظور رفع چالش‌ها و توسعه شرق شهرستان اصفهان اتخاذ شد.

وی ادامه داد: تلاش شد مصوبات در بخش‌های مختلف با زمانبندی مشخص تصویب شوند تا در موعد مقرر با به ثمر رسیدن مصوبات شاهد رشد و آبادانی این منطقه باشیم.

استاندار اصفهان در خصوص مفاد مصوبات شورای اداری استان، بیان کرد: رفع نقاط حادثه‌خیز، اصلاح هندسی مسیرها، ایمن سازی و نصب علایم، روکش آسفالت، تعیین تکلیف طرح‌های کشاورزی نیمه‌تمام، تکمیل طرح‌های حوزه ورزش و جوانان، توجه ویژه به مسائل آموزشی و بهداشت و درمان از جمله مفاد مصوبات این نشست بود.

 مرتضوی متذکر شد: مسائل و چالش‌های سایر مناطق شهرستان اصفهان نیز در سفرهای آینده بررسی و در خصوص آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ابلاغ یک مصوبه مهم در حوزه ایمنی پایتخت | تهران امن‌تر می‌شود؟
  • ۵۰ مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود
  • گلایه اهالی بازارهای سیار از افزایش اجاره‌ها
  • درخواست از شورای شهر برای نامگذاری بوستان‌ها و پایانه‌های تاکسی به نام شهدای تاکسیران
  • اعلام اسامی برندگان قرعه کشی بلیت بازی پرسپولیس و سپاهان ویژه دارندگان "پرسپولیس کارت"
  • افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • کلاهبرداری قاتل برای پرداخت دیه میلیاردی | سرنوشت قاتلی که رویای آزادی در سر دارد
  • تشکیل شورای راهبردی سلامت با مصوبه شورا