Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-28@15:13:15 GMT

شرایط ویزای توریستی کانادا (ویزای مولتی) در سال 2019

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۸۰۷۴

شرایط ویزای توریستی کانادا (ویزای مولتی) در سال 2019

کسانی که برای ماندن در خاک کانادا بازهٔ زمانیِ شش‌ماهه یا کوتاه‌مدت‌تری را در نظر گرفته باشند، به یکی از انواع موقت ویزای کانادا احتیاج پیدا خواهند کرد. بسته به قصد و نیت‌تان از سفر به کانادا، نوع ویزای موقتی که باید دریافت کنید متفاوت خواهد بود. ویزای توریستی کانادا که با نام ویزای گردشگری یا ویزای مولتی نیز شناخته می‌شود، یکی از انواع ویزای موقت کانادا است که دارندهٔ آن قادر خواهد بود برای اهدافی نظیر گردشگری، سپری کردن تعطیلات در کانادا و سر زدن به آشنایان یا اعضای خانواده راهی کانادا بشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این مقاله را به ارائهٔ توضیحاتی دربارهٔ این ویزا و شرایط و مدارک موردنیاز برای دریافت آن اختصاص داده‌ایم. با ما همراه باشید.

 

شرایط و مدارک لازم جهت اخذ ویزای توریستی کانادا

ضوابط و معیارهایی هستند که برای دریافت ویزای توریستی کانادا شرایط شما باید مطابق با آن‌ها باشد:

سن کسی که جهت دریافت ویزا درخواست ثبت می‌کند باید هجده سال یا بیشتر باشد؛ داشتن گذرنامهٔ معتبر (صادرشده از سوی مقامات دولتی)؛ گذرنامه حداقل باید یک صفحهٔ خالی داشته باشد و این صفحه، نباید صفحهٔ آخر گذرنامه باشد؛ در اختیار داشتن پول کافی برای پرداخت هزینه‌های مرتبط با کارهای اداری صدور ویزای توریستی کانادا؛ فرم تکمیل‌شدهٔ مربوط به درخواست ویزای توریستی کانادا؛ تکمیل و امضای فرم ارائه‌شده توسط مراکز انگشت‌نگاری (VAC)؛ ارائهٔ نسخهٔ کپی‌شده از وضعیت و سابقهٔ مهاجرت به کانادا یا کشورهای دیگر؛ داشتن آمادگی برای شرکت در مصاحبه یا ارائهٔ اطلاعات بیومتریک؛ داشتن آمادگی برای شرکت در آزمایش‌های پزشکی در صورت نیاز؛ مدارک متعارف جهت دریافت هر نوع ویزای کانادا (گذرنامه، فرم تکمیل‌شدهٔ درخواست ویزا، رسید هزینه‌های پرداخت‌شده جهت دریافت ویزا و ...)؛ گواهی تمکن مالی؛ برنامهٔ سفر به کانادا در صورتی که بلیط‌ها رزرو شده باشند؛ یا توضیحاتی ساده دربارهٔ قصدونیت‌تان در مدت‌زمان اقامت در کاناد؛ ارائهٔ اظهارنامه‌ای به دولت کانادا شامل توضیحاتی در این خصوص که چرا باید ویزای توریستی کانادا را در اختیار شما بگذارند؛ دو قطعه عکس، گرفته‌شده بر اساس استانداردهای سازمان مهاجرت کانادا؛ ارائهٔ رزومهٔ کاری یا مدارک تحصیلی جهت مشخص کردن وضعیت تحصیلی یا کاری، به‌همراه نامه‌ای از سوی کارفرما شامل توضیحاتی در این خصوص که پس از پایان دوران اقامت در کانادا، حتما باید به ایران بازگردید، چراکه مسئولیت‌های کاری اجازهٔ طولانی‌تر شدن اقامت را به شما نمی‌دهند؛ ارائهٔ مدارکی معتبر جهت اثبات این مسئله که قصد کار یا تحصیل در کانادا را ندارید؛ گواهی عدم سوءپیشینه.

این چهار مدرک تنها در صورتی نیاز خواهد بود که قصد سر زدن به دوستان یا اعضای خانواده را داشته باشید:

دعوت‌نامهٔ دریافتی از دوستان یا اعضای خانواده؛ مدرکی که اثبات‌کنندهٔ ارتباط شما با اعضای خانواده‌تان باشد؛ وضعیت کنونی دوستان یا اعضای خانواده از لحاظ اقامت در کانادا؛ گواهی تمکن مالی دوستان یا اعضای خانواده؛

تمامی مدارک ارائه‌شده باید به یکی از دو زبان انگلیسی یا فرانسوی باشند.

بسته به شرایط منحصربه‌فرد شما ممکن است به یکی دو مدرک دیگر نیاز پیدا کنید که در این صورت، در جریان قرار خواهید گرفت.

در ادامه مدارکی را معرفی خواهیم کرد که جهت دریافت ویزای توریستی کانادا به آن‌ها نیاز پیدا خواهید کرد:

 

هزینه‌های ثبت درخواست ویزای توریستی کانادا

هزینهٔ ثبت این درخواست برای هر شخص معادل با صد دلار کانادا است. اگر به ارائهٔ اطلاعات بیومتریک نیاز شد، ۸۵ دلار دیگر به این هزینه افزوده می‌شود. بنابراین جمعا هزینهٔ درخواست ۱۸۵ دلار کانادا خواهد بود.

مراحل اداری مرتبط با گذرنامه هم حدود ۴۵ دلار هزینه خواهد داشت.

 

مدت‌زمانی بررسی پرونده درخواست ویزا

کارهای اداری مرتبط با درخواست ویزای توریستی کانادا به‌طور معمول بین هشت تا چهل روز زمان می‌برد. کشوری که متقاضی از آن درخواست را ثبت می‌کند تأثیر زیادی بر تعیین این مدت‌زمان خواهد داشت. به‌طور معمول و میانگین یک ماه زمان می‌برد تا پاسخ درخواست به دست متقاضی برسد.

 

مدت‌زمان اعتبار ویزای توریستی کانادا

مدت‌زمان اعتبار ویزای توریستی کانادا بسته به شرایط هر متقاضی متفاوت خواهد بود و مسئولین رسیدگی به پرونده‌ها مشخص‌کنندهٔ این زمان هستند. در برخی موارد مدت اعتبار ویزای توریستی کانادا دقیقا معادل با تاریخ پایان اعتبار گذرنامه است و در برخی موارد کمتر. این‌ها همه بستگی به این مسئله دارد که مسئول رسیدگی به پرونده، دربارهٔ این مسئله که پس از پایان اعتبار ویزا به ایران بازخواهید گشت یا خیر، متقاعده شده باشد یا نه. البته پس از ووردتان به کانادا نیز افسران مرزی، سایر مدارک و وضعیت کلی شما را بررسی خواهند کرد و تصمیم نهایی در خصوص ورود یا ممانعت از ورود شما، به عهدهٔ آن‌ها خواهد بود.

 

بایدها و نبایدهای قانونی، پس از اخذ ویزای توریستی کانادا

با دریافت ویزای توریستی کانادا، نهایتا تا شش ماه و تا زمانی که بتوانید عهده‌دار هزینه‌های سفرتان بشوید، این امکان را خواهید داشت که به شهرهای مختلف کانادا سفر کنید. در سوی دیگر امکان دریافت مدارک کانادایی، کار یا تحصیل را نخواهید داشت.

در کنار این مسائل، از لحاظ قانونی اجازهٔ استفاده از خدمات درمانی و دیگر مزایا و امکاناتی که دولت کانادا در اختیار ساکنین این کشور قرار می‌دهد را نخواهید داشت.

 

سخن پایانی

اگر به صورت خانوادگی قصد سفر دارید، درخواست‌تان کمی متفاوت از درخواست معمول اشخاص به‌طور مجزا خواهد بود و باید این مسئله را در مراکز انگشت‌نگاری ذکر کنید تا فرم‌های مربوطه در اختیارتان قرار بگیرد؛ نوع دیگری از درخواست برای آن‌ها باید ثبت بشود و هزینه‌های سفر هر کدام جداگانه باید پرداخت بشود.

در پایان به این نکته اشاره می‌کنیم که هر ساله تعداد زیادی از درخواست‌های ویزای مولتی رد می‌شوند. این درخواست‌ها بیشتر به دلیل عدم توجه به جزئیات به خصوص در بخش اثبات بازگشت به ایران و دلایل موجه سفر به کانادا رد می‌‌شوند. با داشتن یک سابقه ریجکتی، پرونده شما برای همیشه دچار مشکل می‌شود.

برای جلوگیری از این مسئله پینشهاد می‌کنیم از متخصصان ایران کانادا با بیش از ۱۰ سال تجرب در زمینه اخذ ویزای توریستی و تحصیلی کانادا کمک بگیرید.خدمات این شرکت عبارتند از:

۱. مشاوره و تشکیل پرونده

۲. تهیهٔ مدارک و ترجمهٔ رسمی آنها (دارالترجمه رسمی ایران کانادا)

۳. تکمیل پرونده و ارائه به سفارت

۴. تور انگشت‌نگاری (وقت سفارت کانادا و خدمات مربوط به آن)

۵. دریافت نتیجهٔ درخواست ویزا از سفارت

۶. پیکاپ ویزای کانادا

برای مطالعه بیشتر در مورد انواع ویزای کانادا و دریافت مشاوره رایگان، به لینک زیر مراجعه کنید:

ویزای توریستی کانادا

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۸۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات

  حبیب غزنوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت روستایی چاه زرد زاهدان گفت: مراکز خدمات جامع سلامت روستایی بعنوان خط مقدم ارائه خدمات سلامت هستند، باید با بهره گیری از ظرفیت و توانمندی همکاران بهداشتی کیفیت ارائه خدمات سلامت به مراجعین را ارتقاء دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان استقرار نظام ارجاع الکترونیک مبتنی بر سطح بندی خدمات و پرونده الکترونیک سلامت را از مهمترین برنامه های راهبردی نظام سلامت کشور عنوان کرد و افزود: اجرای دقیق و اصلاح نظام ارجاع الکترونیک به گونه ای که پزشکان سطح یک از اقدامات سطح 2 و 3 مطلع گردند ضروریست.

 

 وی در حاشیه این بازدیدگفت: در حال حاضر تمامی مناطق روستایی  و عشایری که تحت پوشش بیمه سلامت روستایی هستند، درصورت نیاز به دریافت خدمات تخصصی می توانند با مراجعه به پزشک خانواده مستقر در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری روستایی و اخذ کد ارجاع و دریافت نوبت بدون معطلی در بیمارستانهای دانشگاه پذیرش و خدمات تخصصی و فوق تخصصی را با کمترین هزینه دریافت نمایند.

وی ادامه داد: 20 تا 30 درصد نوبت های کلینیک های تخصصی بیمارستانهای دانشگاه به صورت روزانه به مراجعینی که از طریق نظام ارجاع مراجعه می کنند تخصیص می یابد، لذا از تمامی روستائیان عزیز تقاضا داریم که قبل از مراجعه به مراکز تخصصی نسبت به دریافت کد ارجاع و نوبت از پزشک خانواده خود اقدام نمایند.

  رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به همراه معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت زاهدان  از مرکز خدمات جامع سلامت چاه زرد زاهدان بازدید کردند.

 مرکز خدمات جامع سلامت چاه زرد در فاصله 60 کیلومتری زاهدان قرار دارد و بیش 8 هزار نفر از هموطنان عزیز در این منطقه از خدمات سلامت شامل ویزیت پزشک، دندانپزشکی، مشاوره روان شناس، واکسیناسیون، داروخانه و خدمات مامایی  بهره مند هستند .

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد
  • ثبت نام اینترنت فیبر نوری + جزئیات
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • درخواست کنسرسیوم ریلی برای انجام تشریفات قطار ترانزیتی افغانستان به گمرک ارائه شد
  • کارمندان ادارات کل اجرایی وزارت کار اجازه دریافت حق مشاوره ندارند
  • آغاز ارزیابی جهش تحصیلی ابتدایی از ۱۵ اردیبهشت ماه
  • دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند
  • مجوز فعالیت دو کارگزاری جدید صادر شد/ ۸ درخواست در مرحله تاسیس
  • دو کارگزاری جدید بورس مجوز فعالیت گرفتند
  • مهاجرت با ویزای جعلی