Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-06@19:10:49 GMT

بنیاد بین المللی شاهچراغ(ع) تشکیل شود

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۸۳۹۶

بنیاد بین المللی شاهچراغ(ع) تشکیل شود

به گزارش سرویس صدای فارس، پایگاه خبری صدای ایران، به نقل از خبرگزاری ایرنا استان فارس: صابر سهرابی یکشنبه در نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور که به میزبانی حرم مطهر شاهچراغ (ع) شیراز برگزار شد، افزود: تشکیل بنیاد بین المللی احمد بن موسی شاهچراغ (ع) می‌تواند در معرفی این شخصیت بزرگوار و همچنین معرفی سومین حرم اهل بیت (ع) موثر باشد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این زمینه از هر گونه کمک دریع نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۱۶ سال از فعالیت بنیاد بین المللی امام رضا (ع) می‌گذرد که تأثیرگذاری آن را در بخش‌های مختلف مشاهده می‌کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در ادامه گفت: دهه کرامت فرصتی برای همدلی همه دستگاه‌های اجرایی است تا دست به دست هم دهند تا برنامه‌ای در خور سومین حرم اهل بیت (ع) برگزار کنیم.

سهرابی با اشاره به لزوم برگزاری برنامه‌های دهه کرامت با استفاده از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود در استان فارس اضافه کرد: برنامه‌های دهه کرامت را باید به سمت مردمی شدن ببریم و دستگاه‌های اجرایی نیز پشتیبانی کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: این استان با هماهنگی بنیاد بین المللی امام رضا (ع) برای اولین بار میزبان جشنواره شعر رضوی شد.


دهه کرامت از اول تا دهم ذیقعده برگزار می‌شود که امسال مصادف با ۱۳ تیر ماه تا بیست دوم این ماه شده است.


دبیر اجرایی شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در استان فارس در نشست یاد شده اعلام کرد: هشت کمیته در زمینه‌های مختلف با حضور ۳۴ دستگاه اجرایی استان در ارتباط با بزرگداشت دهه کرامت فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام حسین امیدی ادامه داد: این کمیته‌ها شامل کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی، کمیته اصناف، کمیته هماهنگی تبلیغات در مراکز فرهنگی و مذهبی، کمیته کودک و نوجوان، کمیته بانوان و خانواده، کمیته فضاسازی و تزئینات شهری و کمیته خدمات اجتماعی است.

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان فارس گفت: از جمله برنامه‌های شاخص کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی برگزاری جشنواره مطبوعاتی با موضوع دهه کرامت است.

امیدی گفت: از برنامه‌های شاخص کمیته اصناف نیز کار اطلاع رسانی و مشارکت در تمام برنامه‌های دهه کرامت و اهدای ۶۰۰ شاخه گل توسط اتاق اصناف به حرم مطهر است.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های شاخص کمیته تبلیغات در مراکز فرهنگی و مذهبی نیز برگزاری مراسم‌های ویژه از جمله تبیین ابعاد شخصیتی حصرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) است.

دبیر اجرایی شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در استان فارس گفت: از برنامه‌های شاخص کمیته بانوان و خانواده نیز می‌توان به برنامه ریزی و هماهنگی پیاده روی دختران احمدی اشاره کرد.

امیدی افزود: کمیته فضاسازی و تزئینات شهری نیز با مسئولیت شهرداری شیراز کار فضاسازی حرم مطهر شاهچراغ (ع) و معابر و میدان‌ها را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: کمیته خدمات اجتماعی نیز برگزاری جشن در مراکز کم برخوردار و ارائه خدمات اجتماعی به مردم را برعهده دارد.




پ/

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: مدیر کل ارشاد فارس بنیاد بین المللی می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۸۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولیدات فاخر علمی از اهداف مهم بنیاد ملی علم

روح الله دهقانی فیروزآبادی روز یکشنبه در بیست و ششمین نشست هیئت امنای بنیاد علم ایران که با هدف گزارش عملکرد این مجموعه و بررسی برنامه‌های سال جاری این بنیاد برگزار شد، گفت: بنیاد ملی علم ایران، با توجه به ارتقای ساختاری خود از یک سو و افزایش بودجه‌ای که سال گذشته داشت، نقش ارزشمند و درخور توجهی را در حمایت و توسعه پژوهش‌های بنیادین و تولید علم کشور ایفا کرد.

وی افزود: اما علیرغم این عملکرد مثبت، بودجه بنیاد به یک‌سوم کاهش یافته که برای اصلاح آن و کمک به ادامه روند حمایت‌های گسترده از تولیدات علمی، به صورت مستمر با دستگاه‌های ذیربط در حال پیگیری و مذاکره هستیم.

دهقانی فیروزآبادی یکی از مأموریت‌های اصلی بنیاد ملی علم ایران را کمک به طرح‌های علمی در ابعاد ملی و بین‌المللی در ابعاد کلان و ناظر به آینده دانست.

وی تاکید کرد: در تلاش هستیم مسیر حرکتی بنیاد علم ایران را به سمت و سوی حمایت از تولید علم فاخر و دست یافتن به خروجی های علمی فاخر سوق دهیم و بر همین اساس، امسال برنامه‌های این مجموعه برای حمایت از تولیدات فاخر علمی با رویکرد دست‌یابی به مرجعیت علمی به شکل جدی دنبال می‌شود.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی جدی معاونت علمی برای تربیت و پرورش نیروی انسانی دانش‌آموخته و متخصص در حوزه‌های گوناگون علمی و فناورانه عنوان کرد: به طور مثال در حوزه کوانتوم برای تربیت حداقل دو هزار نفر نیروی انسانی خبره و متخصص برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: این رویکرد، به شکل‌های مختلف از جمله همکاری با دانشگاه‌ها، حمایت از استادان تراز، حمایت‌های ذیل ستادهای توسعه فناوری از پرورش نیروی انسانی و دیگر شکل‌های حمایتی اجرا می‌شود.

رئیس هیات امنای بنیاد ملی علم ایران بر ضرورت استمرار هم‌اندیشی و تعامل اعضای هیات امنا تأکید کرد و گفت: هنگامی قرار است یک کار بنیادین علمی در بنیاد علم ایران دنبال شود، باید نشست‌ها به صورت مستمر و با فواصل کم‌تر برگزار شود. باید نظرات همه اعضا دریافت و در نهایت برآیند این نظرات، به یک خط سیر تبدیل شده و ‌خط مشی بنیاد قرار گیرد.

حمایت از تولید پژوهش‌های بنیادی و با کیفیت در سال جاری

رییس بنیاد ملی علم ایران نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی تفصیلی از اقدامات صورت گرفته این مجموعه در سال ۱۴۰۲ گفت: سامانه ای از سال گذشته راه اندازی شده که تمامی اطلاعات بنیاد علم روی این سامانه قرار داده شده است.

علی محمد سلطانی افزود: در قالب سامانه انتشار اطلاعات حمایت های بنیاد علم ایران، جزئیات حمایت‌ها، نحوه دریافت و اطلاعات کاملی از طرح‌ها به طور دقیق ارائه شده است.

وی، تدوین برنامه راهبردی چهار ساله با رویکرد افزایش کیفیت تولیدات علمی را از مهم‌ترین برنامه‌های بنیاد علم ایران در سال جاری ذکر کرد و افزود: بنیاد همچنین اهدافی همچون افزایش سهم و کیفیت پژوهش‌های بنیادی، هدفمندسازی پژوهش‌های کاربردی و حمایت از مسأله‌محوری و مأموریت‌گرایی، تدوین قالب‌های ترویج علم، حمایت از رویدادهای شب علم و بهبود فرآیندها در داوری و نظارت طرح‌ها را دنبال می‌کند.

در این جلسه، ضمن بحث و گفت‌ وگو پیرامون اعضای کمیسیون دائمی هیات امنا و نحوه تشکیل و فعالیت کمیسیون دائمی، شیوه اعطای حمایت‌های بنیاد به اعضای هیئت امنا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پیشنهاد شد که استفاده اعضای هیات برای حمایت از طرح رساله دکتری و پسادکتری بدون پرداختی به استاد راهنما و با مسئول طرح از حمایت‌های تحقیقاتی بنیاد بلامانع است و تصمیم‌گیری درباره ارزیابی و پذیرش درخواست اعضای هیئت امنا با کمیته‌ای متشکل از رئیس و چهار نفر از اعضای هیئت امنای بنیاد خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • تولیدات فاخر علمی از اهداف مهم بنیاد ملی علم
  • نشست نکوداشت شرف‌الاسلام ابن بطریق حلی برگزار می شود
  • جلسه هماهنگی مسابقات تور بین المللی دوچرخه سواری خزر
  • رونمایی از سند راهبردی شیراز همزمان با روز بزرگداشت شاهچراغ (ع)
  • کانون موسیقی نواحی تشکیل می‌شود/ معرفی مدیر هماهنگی
  • کمیته اجرایی همایش ملی بهره‌وری تشکیل شد
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • سند راهبردی شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) رونمایی می‌شود
  • سومین حرم اهل بیت شاهچراغ (ع) در سوگ امام صادق (ع)
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی