Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، روند سوددهی این بانک در پی افت قابل توجه زیان سال ٩٧، تلاش برای استفاده بهینه از ابزارها، محصولات و خدمات نوین بانکی و همچنین بهبود قابل توجه سهم سپرده‌های دیداری و منابع ارزان قیمت از حجم منابع سپرده‌ای بانک، موجب رشد درآمدهای مشاع و غیرمشاع این بانک شده که این روند در اردیبهشت ماه سال ٩٨ با افزایش قابل توجهی روبرو شده به نحوی که درآمدهای غیرمشاع بانک در این ماه ٢٢٠ درصد و درآمدهای مشاع ١١٨ درصد جهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درآمدهای کارمزدی بانک صادرات ایران در اردیبهشت ماه ٩٨ نسبت به ماه مشابه سال قبل نیز١٦ درصد و درآمدهای مشاع ناشی از سرمایه‌گذاری و تسهیلات در این ماه نسبت به ماه مشابه سال ٩٧ نیز ١٩ درصد رشد نشان می‌دهد.

تکیه بر محصولات نوین بانکی برای ارائه بهترین خدمات بانکی به تولید داخلی در قالب طرح‌هایی همچون «طرح٦٧»، «همیاران سپهر» و «طراوت» در بانک صادرات ایران پیگیری می‌شود که این رویکرد در سال ٩٨ با تکیه بر منابع جدید و به کارگیری ظرفیت‌های همچون ضمانت‌نامه‌های ریالی و خدمات ارزی چشم انداز سودآوری بیشتر را برای این بانک روشن‌تر کرده است.

همچنین در ١٢ماه منتهی به پایان اسفندماه سال ٩٧، افزایش ١٣٧ درصدی سهم بانک از درآمدهای مشاع و افزایش ٣١ درصدی درآمدهای غیرمشاع نیز موجب تقویت این چشم‌انداز شده است.

با کاهش ٧٩ درصدی زیان بانک صادرات ایران در ١٢ ماه منتهی به پایان سال ٩٧ نسبت به سال ٩٦، زیان هر سهم بانک صادرات ایران از ٢٠٥ ریال سال ٩٦ به ٤٤ریال کاهش یافت تا وعده مدیرعامل در تحقق سودآوری سال ٩٨ را دست‌یافتنی‌تر کند.

زیان عملکردی بانک صادرات ایران از رقم ٣٥ هزار و ٨٧٨ میلیارد ریال در سال ٩٦ به هفت هزار و ٦٦٥ میلیارد ریال در سال ٩٧ رسید و به این ترتیب حجم این زیان نسبت به سال قبل به یک پنجم سقوط کرد که نشان از نتایج مثبت و امیدوارکننده برنامه‌های مدیریت جدید و تلاش کارکنان دارد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بانک صادرات بانک صادرات ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۹۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۷ درصدی صادرات گمرکات کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، علی اصغر عباس زاده با بیان اینکه در اولین ماه امسال ۲۳۰ میلیون و ۵۲۰ هزار دلار کالای صادراتی از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده، وزن کالا‌های صادر شده را ۴۹۰ هزار و ۵۷۵ تن اعلام کرد.
وی افزود: این میزان کالای صادراتی از گمرکات استان کرمانشاه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش رشد ۱۷ درصدی و از نظر وزنی کاهش شش درصدی داشته است.
ناظر گمرکات استان کرمانشاه عمده کالا‌های صادراتی از طریق گمرکات استان را میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و... عنوان کرد.
بر اساس آمار گمرک کرمانشاه، سال گذشته بالغ بر ۳.۴ میلیارد دلار کالا از مرز‌های استان کرمانشاه صادر شده است.

دیگر خبرها

  • سهم ۰.۳ درصدی ایران از صادرات صنایع غذایی جهان
  • صادرات ۲۰۰ میلیون پوند کالا و خدمات ایران به انگلیس در ۲۰۲۳
  • حضور فعال بانک صادرات ایران در نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی
  • رشد ۹۸ درصدی صادرات کالا از گمرک خسروی
  • حضور فعال بانک صادرات در نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی
  • افزایش ۶۰ درصدی درآمدهای مالیاتی استان سمنان
  • حضور فعال بانک صادرات در نمایشگاه بین‌المللی نفت
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات گمرکات کرمانشاه
  • سپرده بلندمدت دارایی‌های پرسپولیس در بانک شهر
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات از استان کرمانشاه