Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-06@12:32:37 GMT

مهربانی با بچه‌های آسمان

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۹۲۸۲

مهربانی با بچه‌های آسمان

«ولی‌الله‌نقابی» بنیانگذار مؤسسه خیریه بچه‌های آسمان می‌خواست رنج‌هایی که پسرش کامران به دلیل معلولیت تحمل کرده بود، سراغ دیگر کودکان معلول شهر نرود. اگرچه عمر کامران کوتاه بود، با تلاش‌های نقابی و همراهی خیّران دیگر، قدم اول برای ساخت مؤسسه خیریه برداشته شد و حالا آسایشگاه خیریه نگهداری از کودکان معلول جسمی و ذهنی بچه‌های آسمان، بیش از ۴۰۰ معلول بی‌سرپرست را در ۳ آسایشگاه زیر پوشش قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال ۱۳۷۷ آسایشگاه آسمان یک با هدف نگهداری از کودکان معلول زیر ۱۴ سال با ظرفیت پذیرش ۱۰۰ کودک معلول جسمی، ذهنی، سندرم داون و CP در نزدیکی بلوار میرداماد راه‌اندازی شد. مرکزی که هنوز هم با نیّت خیر خیّران و کمک‌های مردمی مشغول به فعالیت است.  

یک سال بعد نوبت به آسایشگاه آسمان ۲ ویژه معلولان پسر بالای ۱۴ سال رسید. مرکزی با هدف نگهداری از پسران معلول بالای ۱۴ سال و با ظرفیت پذیرش ۳۰۰ نفر در فشم تأسیس شد. سال ۱۳۸۳ بود که آسایشگاه آسمان ۳ این بار در مهرشهر کرج شروع به فعالیت کرد. در این آسایشگاه که ویژه نگهداری و توانبخشی معلولان اعصاب و روان است، با توجه به بازه سنی معلولان سالمند بی‌سرپرست و بیماران اعصاب و روان، تلاش‌های بسیاری برای آموزش فعالیت‌های هنری چون گلیم‌بافی، قالیبافی، معرق، سفالگری و... انجام شده است تا همه مددجویان بتوانند پس از گذراندن دوره آموزشی به درآمدزایی برسند. با وجود کمک‌های مردمی و خیّرانی که هیچ‌گاه کودکان معلول را تنها نگذاشته‌اند، مؤسسه خیریه بچه‌های آسمان نمادی از همدلی و همراهی شهروندان دلسوز برای خدمت‌رسانی به کودکان معلول است.

در تمام این سال‌ها افراد بسیاری حرفه و هنر خود را به‌صورت داوطلبانه وقف معلولان کرده‌اند تا مرهمی برای دردشان باشند. با وجود همراهی خیّران و کمک‌های مردمی برای تأمین دارو و درمان بیماران، کودکان معلول آسایشگاه بچه‌های آسمان نیازمند دست نوازشی هستند که بر سرشان کشیده شود و چهاردیواری آسایشگاه را برایشان به محیطی شاد و لذت‌بخش تبدیل کند. برای ارسال کمک‌های نقدی و غیرنقدی‌تان به خیریه بچه‌های آسمان و یا بازدید از معلولان آسایشگاه می‌توانید با شماره تماس ۰۲۱۴۳۶۱۳ تماس بگیرید.  

کد خبر 444174

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: همشهری محله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۹۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد یک و نیم میلیون یورویی از سکه‌هایی که بازدیدکنندگان به داخل یک فواره می‌ اندازند

 

سکه‌هایی که بازدیدکنندگان برای برآورده شدن آرزوها، یافتن عشق زندگی، سلامتی و بازگشت به فواره تروی در روم (رم) می اندازند، به زندگی افرادی کمک می‌کند که هرگز آنها را ندیده اند.

به گزارش عصرایران به نقل از فرانس 24، صدها سال است که براساس یک آئین سنتی بازدیدکنندگان و گردشگران برای برآورده شدن آرزوی خود سکه هایی را به فواره و آبنمای تروی رم می اندازند.

امروزه سکه ها هر چند روز یک بار برای یک سازمان خیریه جمع آوری شده و برای تامین مالی یک بانک غذا و پروژه های رفاهی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در سال 2022 خیریه کاریتاس حدود 1.5 میلیون دلار را از فواره تروی جمع کرد و این مبلغ در سال 2023 کمی بیشتر شد. بخشی از این مبالغ باعث باز شدن چند سوپرمارکت برای افراد نیازمند در رم شده است.

سکه ها پس از جمع آوری از سوی کارکنان با سشوار و دستگاه‌های دیگر خشک، دسته بندی و شمارش می‌شود.

روی تابلوهای اطراف فواره و آبنما نوشته شده که این سکه ها صرف امور خیریه می شوند. این نوشته بسیاری از گردشگران در کنار این سازه تاریخی دوران باروک را خوشحال می کند.

جزئیات بیشتر را در تصاویر گزارش ببینید.

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ماجرای سکه‌ای که رهبران جهان در آب انداختند (فیلم) جیب‌بُرترین شهر و کشور اروپایی رم 180 سال قبل (+عکس)

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک
  • شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد
  • شهرداری قزوین قدمی برای مناسب‌سازی شهر برنداشت
  • درآمد یک و نیم میلیون یورویی از سکه‌هایی که بازدیدکنندگان به داخل یک فواره می‌ اندازند
  • صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
  • خانه معلم، مدرسه کودکان کار
  • خانواده ۵ معلولی در دشتستان صاحب خانه می‌شوند
  • ۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند
  • حادثه تلخ برای جوان معلول ساروی که نخبه دانشگاه بود