Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری رویترز، معترضان هنگ کنگی، تعلیق طرح استرداد متهمان به چین را کافی نمی دانند و خواستار کناره گیری "کری لم"، رئیس اجرایی هنگ کنگ، هستند.

طرح جنجال برانگیز استرداد متهمان به چین در روزهای گذشته با اعتراضات گسترده روبرو شد. با تصویب این طرح، مقامات هنگ کنگ قادر بودند تا برخی متهمان را برای محاکمه به چین باز گردانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کری لم در پی اعتراضات گسترده هنگ کنگی ها، روز شنبه (۲۵ خرداد) اعلام کرد، هنگ کنگ تصمیم گرفته است طرح اصلاح قانون مربوط به استرداد متهمان به چین را برای زمان نامحدودی متوقف سازد. در

در همین حال سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به حوادث ناشی از مساله اصلاح دو آیین نامه مربوط به انتقال مظنونان فراری از منطقه اداری ویژه هنگ کنگ به خاک اصلی چین؛ کشورهای دیگر را از دخالت در امور هنگ کنگ برحذر داشت.

"گنگ شوانگ" روز یکشنبه با صدور بیانیه ای اظهار کرد: متوجه شدیم "کری لام چنگ یوت نگور" رییس منطقه اداری ویژه هنگ کنگ اعلام کرده است بررسی اصلاح آیین نامه های مربوط به انتقال مظنونان فراری در مجلس قانونگذاری هنگ کنگ را به تعویق می اندازد دولت مرکزی چین از این تصمیم حمایت می کند، به آن احترام می گذارد و آن را درک می کند.
این سخنگو افزود: سیاست های «یک کشور دو نظام» و «مدیریت هنگ کنگ به دست مردم هنگ کنگ» به خوبی رعایت می شود و مردم هنگ کنگ از حقوق و آزادی قانونی برخوردارند و این یک واقعۀ روشن است.
وی افزود: ثبات و شکوفایی هنگ کنگ برای چین و دنیا مفید است اما می خواهیم تأکید کنیم که هنگ کنگ منطقه ای از چین است و امور هنگ کنگ جزو امور داخلی چین است و هیچ کشور، سازمان یا شخص دیگری حق دخالت در امور آن را ندارد.
چین روز گذشته نیز در اعتراض به دخالت واشنگتن در امور داخلی «هنگ‌کنگ»، "رابرت فوردن" جانشین سفیر آمریکا در پکن را به وزارت امور خارجه فراخواند.
نمایندگان کنگره آمریکا در گرماگرم اعتراضات خیابانی مردم «هنگ‌کنگ» به احتمال تصویب لایحه استرداد در پارلمان این منطقه، لایحه‌ای ارائه کرده بودند که بر اساس آن واشنگتن متعهد به کمک به خودمختاری این منطقه می‌شد، این لایحه خشم چین را بر افروخته است.
بر اساس لایحه استرداد، مجرمان هنگ‌کنگ باید برای محاکمه به چین فرستاده شوند معترضان ادعا می‌کنند این لایحه، استقلال هنگ‌کنگ چین را که هم اکنون تحت عنوان «دو کشور یک نظام» اداره می‌شود به خطر می‌اندازد.
به دنبال یک هفته اعتراضات خیابانی مردم هنگ کنگ به این لایحه، سرانجام امروز شنبه «کری لام» مدیر اجرایی این منطقه اعلام کرد در واکنش به نارضایتی مردم، این لایحه پیشنهادی را به مدت نامحدودی به حالت تعلیق در می‌آورد.
در همین حال دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دو روز پیش اعلام کرد ممکن است مساله هنگ کنگ را با رئیس جمهوری چین در حاشیه نشست سران جی ۲۰ در ژاپن مطرح کند، چین پیشتر نسبت به دخالت کشورهای غربی در تحریک مردم به تجمع و اعتراض هشدار داده بود.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۰۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه رژیم صهیونیستی شد

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با تاکید بر اینکه اسرائیل باید مجازات شده و از صادرات سلاح به آن جلوگیری شود، اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل، برقراری آتش‌بس و حفاظت از فلسطینی‌ها را خواستار شد.

به گزارش ایسنا، «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با اشاره به اینکه شرایط نوار غزه پس از صدور حکم دیوان بین‌المللی دادگستری برای توقف نسل‌کشی در این منطقه تغییری نکرده، اعمال تحریم‌هایی بر رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

آلبانیز اظهار کرد: اسرائیل هنوز با ورود من به اراضی اشغالی جهت انجام وظیفه‌ام مخالفت می‌کند.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور فلسطین در ادامه گفت: به صدها زخمی و کودک اجازه داده شد بدون داشتن همراه در مصر تحت درمان قرار بگیرند، شرایط بیمارانی که به مصر منتقل شدند، بسیار وحشتناک است.

او افزود: انتقال تجهیزات پزشکی و تخت به غزه به بهانه استفاده حماس از آنها ممنوع است.

این مسوول سازمان ملل در ادامه گفت: هراسی که مردم غزه تجربه می‌کنند، قابل توصیف نیست و شرایط در کرانه باختری نیز روبه وخامت است.

آلبانیز تاکید کرد: سازمان ملل باید مسوولیت‌های انسانی خود را بر عهده گرفته و امنیت را برای آوارگان تامین کند.

او با تاکید بر اینکه اسرائیل باید مجازات شده و از صادرات سلاح به آن جلوگیری شود، اعمال تحریم‌هایی بر اسرائیل، برقراری آتش‌بس و حفاظت از فلسطینی‌ها را خواستار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گسترش اعتراضات دانشجویی در پایتخت آمریکا
  • رئیسی خواستار رفع مشکلات جنوب غرب تهران شد
  • گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه رژیم صهیونیستی شد
  • لاپید خواستار استعفای نتانیاهو شد
  • مدیریت اجرایی استان زنجان خود را مدیون مردم می‌داند
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • مسئولان مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور را پیگیری کنند
  • همه چیز درباره قلعه جنی کیش
  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند
  • پلوسی خواستار استعفای نتانیاهو شد