Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@21:30:01 GMT

نرخ کرایه تاکسی درون شهری گرگان افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۰۶۵۵

نرخ کرایه تاکسی درون شهری گرگان افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری برنا: یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان با حضور اعضای شورای شهر و مدیران شهری برگزار شد.

 در ابتدای جلسه، نامه فرمانداری گرگان در خصوص رد مصوبه افزایش نرخ کارمزد دفتر پیشخوان دولت توسط اعضای شورای شهر بررسی شد.

ناصر گرزین در خصوص افزایش نرخ دفاتر پیشخوان دولت اظهار کرد: نباید این نرخ به صورت صد درصد افزایش داشته باشد ومخالف خودرا در رابطه با افزایش بیش از 15 تا 20 درصدی نرخ در دفاتر پیشخوان اعلام داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یوسفی تصریح کرد: با توجه به افزایش بهای کاغذ و سایر هزینه ها، و همچنین با وجود اینکه نرخ های کنونی متعلق به چند سال گذشته میباشد و تا بحال تغییری نداشته، افزایش قیمت، پیشنهاد شده است.

سعید رحیمی دیگر عضو شورای شهر گرگان در این رابطه گفت: کوتاهی عدم تغییر قیمت ها طی چند سال در دفاتر پیشخوان دولت متوجه شهرداری می باشد که در این خصوص لایحه ای را به شورای شهر ارائه نکرده است.

وی نیز با افزایش بیشتر از 25 درصدی نرخ خدمات در دفاتر پیشخوان دولت مخالفت کرد.

در ادامه لایحه سازمان مدیریت و حمل و نقل بار و مسافر شهرداری گرگان در خصوص نرخ پیشنهادی سال 1398 تاکسی درون شهری- پیک موتوری- آمبولانس- وانت بار- آژانس – تاکسی فرودگاه بررسی شد.

 

فائزه عبداللهی در این رابطه تصریح کرد: نباید صرفا مسافت برای تعیین نرخ کرایه در نظر گرفته شود وبایستی به طور مثال تعداد چراغ های قرمزو ترافیک مسیرهای مختلف وهدر رفت زمان راننده در این مسیرها نیز درتعیین نرخ کرایه لحاظ شود.

در ادامه نرخ مسیرهای مختلف شهر قرائت شد.

احمدعلی سالاری رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری گرگان ضمن بیان اینکه این رقم با وجود نرخ بالای تورم ناچیز است گفت: رانندگان موظف هستند نرخ نامه را روی شیشه نصب نمایند و در صورت تخلف با رانندگان متخلف برخورد خواهد شد.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری گرگان تصریح کرد: ۱۰۰ دستگاه تاکسی به سیستم QR مجهز شده و پرداخت الکترونیکی در سطح شهر شروع شده است.

سالاری یادآورشد: نصب دستگاه کارتخوان برای راننده بسیار هزینه بر است و ما آن را به رانندگان توصیه نمی کنیم.

براساس این لایحه در ۷۸ مسیر شهر نرخ کرایه بین ۱۵ و حداکثر ۳۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

این لایحه اعلام و با حداکثر آراء مصوب شد.

لایحه مطرح شده دیگر اجاره ۱۰۱ دستگاه خودروی سواری، وانت، مزدا دو کابین و تک کابین و ون برای کارکنان و انجام سایر امور شهرداری بود که نرخ آن افزایش حدوداً ۳۰ درصدی داشته است.

فائزه عبداللهی، عضو شورای شهر گرگان در خصوص این لایحه ضمن تاکید بر اینکه هدف ما از برون سپاری، کم کردن هزینه ها و بالابردن کیفیت کار است تصریح کرد: تاکنون ما موفق به درست انجام دادن این کار نشده ایم، همچنین این عضو شورای شهر نسبت به تعداد زیاد این خودروهای اجاره ای و افزایش آن انتقاد کرد.

حسین رضاییان مسئول امور مالی شهرداری گرگان در خصوص تعداد این خودروها گفت:  بیشتر این خودورها مسئول جابجایی خدمات شهری و مأموران سد معبر هستند.

 لایحه فوق بعد از بررسی اعضای شورا مصوب شد.

اعضای شورای شهر گرگان همچنین با نامه کمیسیون خدمات شهری، سیما و منظر شهری شورا در خصوص به تعویق افتادن ورود خودرو به جنگل النگدره از ۶ عصر به 8 عصر در نیمه اول سال موافقت کردند.

خبرنگار: علی اصغر سلیمانی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تاکسی جنگل دولت سازمان حمل و نقل شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۰۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهروندان تخلفات رانندگان تاکسی را گزارش دهند

ایسنا/قم مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم گفت: در صورت دریافت کرایه تاکسی بالاتر از نرخ مصوب سال ۱۴۰۳، با متخلفین برابر مقررات برخورد قاطع صورت می‌پذیرد.

قاسم طالبی با اشاره به ابلاغ نرخ کرایه تاکسی در سال ۱۴۰۳ اظهار داشت : با توجه به ابلاغ نرخ کرایه سال ۱۴۰۳، کلیه رانندگان ملزم به دریافت کرایه طبق نرخ ابلاغی هستند.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم، در صورت دریافت کرایه بالاتر از نرخ مصوب با متخلفین برابر مقررات برخورد قاطع  صورت می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه به‌منظور رفاه حال تاکسیرانان و مسافرین و مشکل در تهیه پول خُرد، رانندگان در اسرع وقت نسبت به تهیه و استفاده از دستگاه کارت‌خوان اقدام کنند، ابراز کرد: در این خصوص طبق هماهنگی به‌عمل‌آمده با بانک رفاه کارگران استان، شرایط بسیار مناسبی به مدت محدود جهت دریافت دستگاه کارت‌خوان (پوز سیار) فراهم‌شده است.

طالبی خاطرنشان کرد: رانندگان با توجه به محدودیت زمانی هرچه سریع‌تر جهت دریافت فرم‌های مربوطه به سازمان تاکسیرانی، طبقه زیرزمین، اتاق ۶ مراجعه کنند.

وی با تأکید بر اینکه تمامی تاکسی‌ها موظف به رعایت نرخ کرایه مصوب و الصاق برچسب نرخ در معرض دید مسافرین هستند، تصریح کرد: با اخذ هرگونه کرایه اضافی به‌شدت برخورد خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم اضافه کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه دریافت کرایه اضافی می‌توانند مراتب را به همکاران ما مستقر در سامانه ۱۳۷ شهرداری و یا شماره تلفن ۳۶۶۲۸۸۰۰ با ذکر شماره پلاک و یا کد تاکسی اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ممنوعیت افزایش کرایه تاکسی‌های ابهر تا تعیین‌تکلیف نرخ مصوب
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری
  • پیگیری وضعیت نرخ کرایه تاکسی در استان سمنان
  • نرخ کرایه تاکسی‌ در قزوین کاهش یابد
  • اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد
  • برخورد ­سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تخلفات در افزایش نرخ کرایه ها
  • شهروندان تخلفات رانندگان تاکسی را گزارش دهند
  • تبریز؛ فقیرترین کلانشهر کشور در حوزه هوشندسازی/ افزایش تلفات تصادفات درون شهری نگران کننده است
  • افزایش ۴۵ درصدی کرایه تاکسی در پارس آباد
  • سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری