Web Analytics Made Easy - Statcounter

قناد باشی گفت:آمریکایی ها به نخست وزیر ژاپن گفته بودند که خواستار تغییر سیستم و انقلاب ایران نیستند و این عقب نشینی آنها نوعی ضربه سنگینی به موقعیت آمریکا و جامعه آمریکا محسوب می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح زاگرس حضور نخست وزیر ژاپن در ایران  بازتاب های زیادی را در فضای رسانه ای داخلی و خارجی کشورها داشت، از طرفی به گمان بسیاری این سفر وسیله و راهی برای آمریکا جهت میانجی گری بین دو کشور ایران وآمریکا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در همین ارتباط رهبر انقلاب با توجه به سوابق کشور آمریکا و سیاست های استعماری این کشور در طول چهل سال گذشته نسبت به ایران، هرگونه مذاکره را غیر قابل قبول  خواند و بیان کرد امکان  هیچگونه مذاکره ای با ترامپ رئیس جمهور آمریکا به دلیل عدم پایبندی آنها به مذاکرات گذشته وجود ندارد.

 

در همین خصوص کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با بویرخبر در خصوص سفر نخست وزیر ژاپن به ایران گفت: منطق مقاومت یک منطق سیاسی، درست، اصولی مبتنی بر عقلانی ترین شیوه ها است از طرفی این منطق مبتنی بر آموزه‌های تعالیم اسلامی و انقلابی است، که مرزهای دیپلماسی کنونی را درنوردیده و در حال ایجاد یک دیپلماسی جدید در جهان است یعنی اگر در گذشته دولت های غربی نوعی از دیپلماسی را رواج دادند که وسیله سرافکندگی و تسلیم، همچنین مرعوب شدن برخی از مسوولان کشورها بود، امروز منطق مقاومت در مقابل و مخالفت آنها قد علم کرده است.

 

 

جعفر قناد باشی بیان کرد: دیپلماسی مقاومت  یک نقطه عطف در جهان سوم محسوب می شود و تاکنون هیچ کشوری در برابر ابرقدرت های جهان با این بیان و با این لفظ و  جملات، برخورد نکرده است این موضوع ناشی از انقلاب اسلامی بوده و همچنین از شخصیت رهبر انقلاب به عنوان یک شخصیت نمونه در جهان و با تجربه های زیادی  که ایشان در عرصه سیاسی دارد، بیان شده است.

 

 

وی افزود: منطق مقاومت به عنوان سرفصلی جدید بوده که یک مقوله مردمی نیز محسوب می شود زیرا مردم کشور ما همواره خواستار قدرت مسئولان در برابر دولت‌های استکباری خصوصا آمریکا بوده و در این شرایط زمانی در برابر شخص ترامپ خواستار مقاومت هستند و این ایستادگی را مردم به عنوان بالاترین مرتبه موضع‌گیری می دانند یعنی ما می توانیم مردم کشور خود را از فرهنگ عاشورایی بشناسیم در این فرهنگ ایستادگی در برابر قدرت های بزرگ مطرح می شود.

 

 

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: در فرهنگ عاشورایی پذیرفتن ظلم و فشار قابل قبول نبوده و مبتنی بر عقل است، در شرایط حاضر در افکار مردم موضوعی به نام منطق مقاومت، یک غرور مبتنی بر واقعیت محسوب می شود و دشمنان کوشش میکردند کشور  را از طریق نمایش قدرت نظامی و اقتصادی خود  تحقیر کنند اما ناکام ماندند، از طرفی بعد از صدسال سیاست های استعماری،  سعی کردند از طریق فرستاده خود ایران را پای میز مذاکره بکشانند ولی این موضوع محقق نشد که برای آنها نوعی ذلت و شکست  محسوب می شود.

 

 

وی در ادامه اضافه کرد:  آمریکا به نخست وزیر ژاپن گفته بود که خواستار تغییر سیستم و انقلاب ایران نیستند و این عقب نشینی آنها نوعی ضربه سنگینی به موقعیت آمریکا و جامعه آمریکا محسوب می شود.

 

 

قناد باشی گفت: منطقی که رهبر انقلاب در برابر نخست وزیر ژاپن از خود نشان دادند موضعی روشن و مبتنی بر عقل و درایت بود که فضا را برای کسانی که در عرصه رسانه ای و تبلیغاتی در حال تلاش برای ایجاد زمینه‌های سازش یا مذاکره جدید بودند ناکام گذاشت و منطق مقاومت در دیدگاه رهبر انقلاب به نظر و گفته  آنها لطمه وارد کرد و نادرستی تفکرات آنها را اثبات کرد.

 

وی در پایان گفت: رهبر انقلاب فرمودند هیچ ملت عاقلی مذاکرات را تکرار نخواهد کرد و این بیانات فضا را برای هرگونه گفتگو و مذاکره تحت عنوان برجام ۲ و ۳ باقی نگذاشت و هیچ گونه پذیرشی برای آنها باقی نماند و به طور کلی راهی برای اثبات روش آنها برای هرگونه مذاکرات غلطی بود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۰۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»

نمایندگان پارلمان اروپا روز پنجشنبه با صدور قطعنامه‌ای جانبدارانه، پاسخ ایران به تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری کشورمان در سوریه را محکوم کردند و خواستار خویشتن‌داری طرف‌ها و جلوگیری از تشدید تنش‌ها شدند.

در این قطعنامه که یک نسخه آن در تارنمای پارلمان اروپا منتشر شد، قانون‌گذاران اروپایی خواستار تشدید سیاست شکست خورده تحریم ایران شدند. آنها در تداوم حمایت تمام‌قد غرب از رژیم تروریستی صهیونیستی به ابراز تاسف از تجاوز این رژیم علیه کنسولگری ایران بسنده و اشاره کرده‌اند که اصل مصونیت اماکن دیپلماتیک باید طبق قوانین بین المللی رعایت شود.

گفتنی است که ایران با بهره گیری از حق ذاتی دفاع از خود مبتنی بر ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی علیه مکان دیپلماتیک ایران که در روز ۱۳ فروردین ماه (اول آوریل ۲۰۲۴) در نقض آشکار حقوق بین الملل و بند ۲ منشور ملل متحد صورت گرفت و متعاقب آن ناتوانی شورای امنیت برای اتخاد تدابیر لازم برای محکومیت و مسئولیت پذیر کردن متجاوز، مجموعه‌ای از حملات نظامی علیه اهداف نظامی در سرزمین‌های اشغالی را انجام داد.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که به اهداف و اصول حقوق بین الملل و منشور ملل متحد متعهد است، اما در بکار گیری حق ذاتی دفاع از خود بر اساس حقوق بین الملل در هنگام ضرورت تردید نخواهد کرد.

نمایندگان پارلمان اروپا در بخش دیگری از قطعنامه جانبدارانه‌ای که امروز صادر شد، ضمن تکرار ادعا‌های بی‌اساس و سیاه‌نمایی درباره نقش ایران در منطقه، از تصمیم اخیر شورای وزیران امور خارجه اتحادیه برای تشدید سیاست شکست‌خورده تحریم ایران استقبال کرده و خواستار افزودن فوری نام اشخاص و نهاد‌های نظامی ایرانی در فهرست تحریم‌ها شدند.

آنها همچنین درخواست غیرقانونی افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی را تکرار کرده و از جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار اقدام در این زمینه شدند.

بر اساس گزارش‌ها بورل قرار است فهرست تحریم‌های جدید علیه ایران را در پی عملیات وعده صادق ارائه کند؛ وی با این حال تصریح کرده است که شناسایی سپاه پاسداران به‌عنوان نهاد به اصطلاح تروریستی، بدون حکم دادگاه امکان پذیر نیست.

او هفته پیش در نشست با خبرنگاران در این باره گفت: ما به حکمی نیاز داریم که نشان دهد سپاه ایران در یک پرونده تروریستی دخیل بوده است. در شرایط کنونی چنین پرونده‌ای موجود نیست و من به همکارانم گفتم که پاسخ همانی که است چند ماه پیش اعلام شد.

قانون‌گذاران اروپایی در فراز دیگری از این قطعنامه به توافق سال ۹۴ اشاره کرده و بدون توجه به خروج یکجانبه ایالات متحده آمریکا از این توافق و بدعهدی کشور‌های اروپایی عضو برجام، خواستار پایبندی کامل ایران به تعهدات خود شدند.

گفتنی است که ایران پس از امضای برجام در سال ۱۳۹۴ با هدف لغو تحریم‌های ظالمانه، به عنوان کشوری مسئولیت پذیر، تعهدات خود را بدون عیب و نقص اجرا کرد و این مساله در ۱۶ گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی مورد تائید قرار گرفت. اما پس از ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید در ژانویه ۲۰۱۷ (دی ماه ۱۳۹۵) و پس از چند اقدام مقدماتی، نهایتاً با اتخاذ مواضع مغایر با مفاد برجام، با خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا از آن در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ (۸ می ۲۰۱۸)، در دو مرحله تحریم‌های ثانویه آن علیه ایران بازگردانده شد.

اجرای نامتوازنِ این توافق از یک طرف و فشار‌های ناشی از اعمال و تشدید تحریم‌های یکجانبه آمریکا از طرف دیگر، باعث شد تا یکسال پس از خروج آمریکا از برجام، نهایتاً در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ (۸ می ۲۰۱۹) شورایعالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران تصمیماتی در راستای متوقف کردن گام به گام اجرای اقدامات داوطلبانه تعهدات هسته‌ای با اعطای فرصت‌های ۶۰ روزه به دیپلماسی، اتخاذ کند.

ایران تا یک سال پس از خروج آمریکا از برجام به تمامی تعهداتش ذیل این توافق عمل کرد تا به کشور‌های اروپایی که وعده می‌دادند آثار خروج واشنگتن از توافق را جبران می‌کنند، فرصت دهد تا برای تحقق این وعده تلاش کنند. اما با توجه به اینکه کشور‌های اروپایی به وعده‌هایشان عمل نکرده‌اند، در چند گام تعهداتش ذیل برجام را کاهش داد. کاهش تعهدات ایران بر اساس مفاد توافق هسته‌ای برجام صورت گرفت.

دولت دموکرات جو بایدن پس از روی کار آمدن در ژانویه ۲۰۲۱، اقدام یکجانبه دولت سابق این کشور را برای خروج از توافق ایران و گروه ۱+۵ محکوم کرد، اما تاکنون دربرابر هرگونه اقدام معتبر برای جبران رفتار نادرست گذشته کوتاهی کرده است.

این درحالیست که ایران با وجود بدعهدی طرف مقابل، حداکثر شجاعت و بصیرت خود را با موافقت برای مشارکت در مذاکرات وین با هدف حفظ توافق برجام نشان داد، اما تجربه ماه‌ها مذاکرات در وین ثابت کرد کاخ سفید به دلیل مشکلات داخلی و فشار رژیم صهیونیستی قدرت تصمیم‌گیری برای بازگشت به توافق هسته‌ای را ندارد.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که اگر طرف آمریکایی واقع‌بینانه عمل کند، امکان دستیابی به توافق نهایی وجود دارد. توافق مد نظر ایران سندی است که علاوه بر تضمین طرف‌های مقابل به پایبندی، تحریم‌ها را به صورت موثر و قابل‌راستی آزمایی رفع کند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود
  • روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا
  • تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح اتمی + عکس
  • (اینفوگرافیک) تمام «نه»‌های رهبر انقلاب به سلاح اتمی
  • بیانات مهم رهبر انقلاب درباره تسلیحات ایران
  • بیانات پربیننده رهبری درباره پیشرفت تسلیحاتی در جمع کارگران | فیلم
  • ببینید | بیانات رهبر انقلاب درباره تسلیحات ایران
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم