Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: اداره راه و شهرسازی درصورت انجام تعهد خود در ساماندهی امامزاده حسین(ع) باید یک هکتار زمین پونک را به کاربری آموزشی بازگردانده و خسارات وارد شده برآمده از فروش زمین‌ها با کاربری غیرآموزشی را پرداخت کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ طی روزهای گذشته خبری مبنی بر "به نام ساماندهی امامزاده حسین(ع) ولی به کام دیگران" منتشر شد که در این خبر آمده بود شنیده شده اراضی واقع در ضلع شمالی پارک ارکیده در منطقه پونک قزوین با کاربری آموزشی طبق مصوبه کمسیون ماده 5 می‌بایست جهت کمک به ساماندهی و توسعه بقعه امامزاده حسین (ع) به پیمانکار شهرداری واگذار می‌شد، اما با سفارش جریان تزویر در استان و با لابی برخی مدیران به شخصی دیگری با کاربری تجاری-مسکونی واگذار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این اخبار آمده بود که هم اکنون این زمین مرغوب که در منطقه پونک قزوین واقع شده را با قطعه زمینی با ارزش کم در بالای اتوبان معاوضه شد، حال مدت‌هاست پروژه ساماندهی امام زاده حسین (ع) بر زمین مانده و مردم منطقه از بلاتکلیفی گله مند هستند، در ضمن کاربری اراضی یاد شده در منطقه پونک که آموزشی است در شرایطی تغییر کرده که منطقه پونک فاقد فضای آموزشی کافی است.

علی فرخزاد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین درباره وقوع این تخلف در استان اظهار کرد: در اواخر سال 96 یک هکتار زمین در ناحیه پونک با مالکیت اداره کل راه و شهرسازی در طرح تفصیلی به عنوان مکان آموزشی پیش بینی شده بود.  

وی ادامه داد: اداره راه و شهرسازی که دبیرخانه کمیسیون ماده 5است، اعلام کرد که زمینی برای ساماندهی امامزاده حسین(ع) نداریم و از این رو با اختصاص این زمین یک هکتاری برای رفع معارضین اراضی بقعه امامزاده حسین(ع) موافقت شد.

زمین‌ها به غیر از ساماندهی امامزاده حسین اختصاص یافته

معاون عمرانی استاندار قزوین ابراز کرد: البته در کمیسیون ماده 5به صورت مکتوب قید شد که تغییر کاربری از آموزشی به مسکونی و تجاری‌_مسکونی با هدف ساماندهی بقعه امامزاده حسین(ع) صورت بگیرد و تمام اسناد آن موجود است.

وی عنوان کرد: بنا به پیگیری مراجع قضایی در اواخر سال گذشته و نامه‌های اداری موضوع را از اداره راه و شهرسازی پیگیری کردیم؛ این اداره باید اعلام کنند این زمین‌ها را صرف چه کاری کرده است.  

رئیس شورای فنی استان قزوین افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته مشخص شد که عموما بیشتر این زمین‌ها به جاهایی غیر از ساماندهی امامزاده حسین(ع) اختصاص یافته و به افراد واگذار شده است.

وی اذعان کرد: البته اداره راه و شهرسازی اعلام کرده که تعهدات خود درباره امامزاده حسین(ع) را انجام داده است که در این صورت باید این زمین به فضای آموزشی تبدیل شود.

فرخزاد در پایان گفت: دستور صریح مبنی بر بازگشت این زمین‌ها به کاربری آموزشی صادر شده و اگر زمین به افرادی فروخته شده باید خسارت‌های آن برآورد شده و به کاربری اصلی و اولیه خود بازگردند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۰۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم نظارت بر فعالیت مشاوران املاک در قزوین

سیامک پزشکی فر رییس اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: یکی از مهمترین معضلات حوزه مسکن، سوداگری مشاوران املاک است و این افراد در گران فروشی مسکن و اجاره‌بها نقش اساسی دارند، از این رو باید برای ساماندهی فعالیت‌های آنها اقدام شود.

رییس اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان با همکاری صنعت معدن و تجارت، صنف مشاورین املاک، تعزیزات حکومتی، اتاق اصناف و نیروی انتظامی در بازدید گشت مشترک حضور دارند تا شاهد ساماندهی فعالیت مشاوران املاک به منظور بهبود وضعیت حوزه مسکن باشیم.

وی ادامه داد: نداشتن پروانه کسب، نرخنامه، نداشتن کد رهگیری و عدم صدور فیش رسید کمیسیون وجوه دریافتی و گران فروشی در بحث اخذ کمیسیون‌های مصوب استان عمده تخلفات محرز در بنگاه‌های املاک است.

پزشکی فر گفت: گشت مشترک نظارتی به همراهی دستگاه‌های حاضر در این گشت تا ساماندهی بازار مسکن و زمین ادامه خواهد داشت و اجازه تخلف به مشاورین املاک نخواهیم داد و با متخلفان برخورد خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تخریب ۹ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • زمین‌های کشاورزی به طرح‌ هادی روستایی اختصاص نیابد
  • مقابله با سوداگران زمین با همکاری مردم میسر می‌شود
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • تداوم نظارت بر فعالیت مشاوران املاک در قزوین
  • زمین‌های مرغوب کشاورزی به طرح هادی روستایی اختصاص نیابد
  • گشت‌های مشترک برای ساماندهی مشاوران املاک در استان قزوین ادامه دارد