Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان، با بیان اینکه کشاورزی محور توسعه اقتصادی این استان است گفت: تعداد زیادی از مردم کردستان به کشاورزی اشتغال دارند و سازمان جهادکشاورزی نیز با حمایت از سرمایه گذاری و تولید در این زمینه می‌تواند به توسعه استان کمک شایانی کند.

به گزارش ایسنا، خالد جعفری امروز یکشنبه (۲۶ خردادماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، اظهار کرد: فعالیت‌های جهاد کشاورزی در بخش‌های مختلف فراگیر و مردمی است و بر همین اساس برای رشد و توسعه نیازمند اطلاع رسانی و همراهی رسانه‌ها و مشارکت بیشتر مردمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کشاورزی محور توسعه اقتصادی استان کردستان است افزود: تعداد زیادی از مردم کردستان به کشاورزی اشتغال دارند و این بخش بیش از ۳۰ درصد برای مردم استان اشتغالزایی غیر مستقیم کرده است که سازمان جهاد کشاورزی نیز با حمایت از سرمایه گذاری و تولید در این زمینه می‌تواند به توسعه استان کمک شایانی کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با تاکید بر اینکه جذب سرمایه‌گذار در بخش کشاورزی امری مؤثر در ارتقا و رشد این بخش است عنوان کرد: سرمایه‌گذاری در کشاورزی به دلیل وجود دو بخش مهم تولید و بازار امری ریسک پذیر است و به همین خاطر جذب سرمایه‌گذار در این زمینه نسبت به سایر بخش‌ها، دشوارتر و نیازمند اطلاع رسانی و حمایت بیشتر است.

جعفری ادامه داد: توسعه سیستم بسته بندی، صنایع فرآوری و تبدیلی و فرهنگ سازی این امر بین مردم، موجب تشویق و ترغیب سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و رونق بازار می‌شود.

وی سرمایه گذاری در بخش تولید را نیز امری ضروری و اثر بخش ذکر کرد و افزود: جهاد کشاورزی استان کردستان در این زمینه از سرمایه‌گذاری در توسعه و ایجاد گلخانه‌ها حمایت می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان تصریح کرد: با توجه به شرایط به وجود آمده از لحاظ ارزی و ریالی، برای محصولات کشاورزی در بحث صادرات مرزی بازار مطمئنی در مرزها به وجود آمده است که می‌توان با افزایش تولید و حمایت از محصولات گلخانه‌ای و دام و طیور این مهم را توسعه داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان عنوان کرد: قیمت گذاری مناسب تولیدات و محصولات کشاورزی موجب جذب و افزایش سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال می‌شود که در این راستا رسانه‌ها باید با اطلاع رسانی بیشتر ما را یاری و حمایت کنند.

وی تسهیلات اعلام شده سال گذشته حوزه اشتغال پایدار روستایی را در بخش کشاورزی ۱۴۶ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۵۰ درصد این مبلغ معادل ۱۳۰ میلیارد تومان در مرحله اول جذب شد که از این میزان نیز ۴۸ درصد، معادل ۵۸ میلیارد تومان به بخش کشاورزی اختصاص یافته است.

جعفری با اعلام اینکه طی سال گذشته در مجموع یک هزار و ۵۳۷ طرح کوچک و بزرگ با اشتغالزایی برای ۲ هزار و ۹۳۰ نفر انجام شده است افزود: با این میزان اعتبار برای اولین بار توانستیم در شهرهای مرزی تسهیلاتی با ۴ درصد سود و در مابقی شهرهای استان با ۶ درصد سود پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: راه اندازی خط اعتباری طرح مکانیزاسیون از جمله طرح‌های مهم جهاد کشاورزی استان در زمینه اشتغال پایدار روستایی طی سال گذشته بوده که در این زمینه بانک کشاورزی همکاری خوبی با ما داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان عنوان کرد: به طور کلی و با احتساب ۲۰ میلیارد تومان هزینه کمک بلاعوض آبیاری تحت فشار، در سال گذشته ۴۸۸ میلیارد تومان تسهیلات در بخش کشاورزی جذب کرده ایم.

وی اعتبارات سال گذشته صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان را ۵۸ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: امید است بتوانیم این میزان را به ۶۴ میلیارد تومان برسانیم.

سید احمد ذکریایی نژاد، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در ادامه این نشست گفت: بخش دامپروری در کردستان دارای سابقه تاریخی و فرهنگی، استعدادهای طبیعی و جایگاه خاصی است.

وی اظهار کرد: بخش دامپروری جهاد کشاورزی کردستان، با توجه به جمعیت ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد دامی استان، سالانه حدود ۳۵۵ هزار تن محصول تولید می‌کند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، میزان تولید سالانه شیر را ۲۳۸ هزار تن، گوشت ۲۷ هزار تن، عسل یک هزار و ۳۴۸ تن و گوشت مرغ را ۸۵ هزار تن اعلام کرد.

وی افزود: در سال گذشته بالغ بر ۲۰۹ هزار رأس دام زنده از استان کردستان بر اساس مجوزهای سازمان دامپزشکی استان، به استان‌های مرکزی کشور صادر شده و این نشان از شرایط مطلوب تولید در این بخش است.

ذکریایی نژاد، با اعلام اینکه ۵۰ درصد از گوشت سفید تولید شده در کردستان به سایر استان‌ها صادر می‌شود بیان کرد: تولید ۸۵ هزار تن گوشت مرغ در استان طی سال گذشته، به دلیل ۴۲ میلیون جوجه ریزی در مرغداری‌های استان بوده است و همچنین طی سه ماه اول امسال نسبت به سال گذشته بیشترین میزان جوجه ریزی را داشته ایم و این نشان از ثبات وضعیت تولید در استان است.

سپری، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کردستان، در ادامه این نشست سطح اراضی کشاورزی استان را یک میلیون و ۲۴۰ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: ۱۳۱ هزار و ۵۰۰ هکتار معادل ۱۱ و نیم درصد از این میزان زمین کشاورزی، آبی است و سالانه حدود ۷۵۰ هزار هکتار سطح زیر کشت زراعی داریم.

وی با اشاره به اینکه از این میزان زمین زراعی، ۸۴ درصد معادل ۵۵۰ تا ۵۹۰ هزار هکتار مربوط به تولید گندم است، اظهار کرد: سال گذشته یک میلیون و ۲۷ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزی خریداری شد و این مهم توانست یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان ثروت وارد استان کند.

سپری، رویکرد کشت پاییزه و انتظاری را از برنامه‌های مهم توسعه‌ای سازمان جهاد کشاورزی اعلام کرد و افزود: این تکنیک موجب افزایش دو برابری کشت محصول و درآمد کشاورز می‌شود.

وی کشت نشایی را از دیگر برنامه‌های مهم این سازمان دانست و خاطرنشان کرد: این نوع کشت نیز موجب کاهش ۵ هزار متر مکعب مصرف آب، کاهش سم و آلودگی محیط زیست خواهد شد.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جهاد كشاورزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۱۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند

مدیر عامل شرکت قند بیستون گفت: با وجود اینکه خرید تضمینی چغندر از ۱۰ روز گذشته و کارخانجات اقدام به خرید و تولید شکر کرده اند اما نرخ جدید شکر اعلام نشده است و کارخانجات نمی دانند به چه قیمت محصول خود را به بازار عرضه کنند. - اخبار اقتصادی -

بهرام رمضانی مدیر عامل شرکت قند بیستون در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: حدود 2 میلیون و 400 هزار تن شکر در کشور مصرف می شود که حدود یک میلیون و 400 هزار تن تا یک میلیون و 500 هزار تن در داخل کشور تولید و مابقی وارد می‌شود.

وی افزود: برای سال جاری نیز تا به امروز ارز 28 هزار و 500 تومانی برای واردات شکر اختصاص داده شده است که عمده این محصولات نیز توسط بخش خصوصی وارد می شود.

آغاز پرداخت ارز کالاهای اساسی از 2 روز دیگر

مدیر عامل شرکت قند بیستون ادامه داد: برای بهره برداری و استحصال شکر داخلی و فروش آن در بازار مشکل داریم و وزارت جهاد کشاورزی همواره نرخ جدید فروش این محصول را با تاخیر اعلام می کند.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه خرید تضمینی چغندر از 10 روز گذشته آغاز شده و کارخانجات اقدام به خرید چغندر و تولید شکر کرده اند اما نرخ جدید شکر برای فروش به بازار اعلام نشده است و کارخانجات نمی‌دانند به چه قیمت محصول خود را عرضه کنند.

رمضانی گفت: تعلل در عرضه شکر به بازار شوک وارد می کند و لازم است که وزارت جهاد کشاورزی به سرعت نرخ جدید شکر را اعلام کند.

رمضانی گفت: نرخ خرید تضمینی چغندر از کشاورزان در سال جاری از 2 هزار 800 تومان به 3 هزار و 330 تومان تغییر کرده است.

مدیر عامل شرکت قند بیستون گفت: نرخ شکر در سال قبل 25 هزار و 550 تومان تومان درب کارخانه بوده است اما در سال جاری هنوز قیمت جدید اعلام نشده است.

وی اظهار داشت: در صورتی که شکر وارداتی با ارز 28 هزار تومان وارد شود اما عوارض گمرکی بیشتری برای آن اعمال نشود، نرخ آن از شکر داخلی ارزان تر می‌شود و با توجه اینکه با محصول داخلی قابل تفکیک نیست، امکان اختلاط وجود دارد؛ راهکار دیگر تغییر نرخ ارز واردات شکر از تالار اول به تالار دوم  یا پرداخت مابه التفاوت محصول داخلی با وارداتی به کارخانجات است.

وی افزود: با توجه به تاخیر دولت در پرداخت مطالبات به کارخانه‌های تولید شکر، پیشنهاد می‌شود که دولت از از دو روش اول برای ایجاد تعادل در تعیین نرخ شکر اقدام کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند
  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • میز خدمت ادارات و خدمت‌رسانی به مردم تداوم داشته باشد
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • بارندگی‌ شدید موجب توقف برداشت مقطعی پیاز شد
  • ضوابط تامین ارز از محل واردات در مقابل صادرات اعلام شد
  • گیلان، تأمین کننده جوجه یکروزه کشور 
  • ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • تخصیص 108 میلیارد اعتبار برای طرح های آب و خاک محمودآباد
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند