Web Analytics Made Easy - Statcounter

سهرابی گفت: با راه اندازی بنیاد بین المللی حضرت شاهچراغ (ع) با عنوان «امین ولایت» ابعاد شخصیتی و کرامات حضرت به صورت گسترده تبیین و شیراز نیز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) بیش از پیش معرفی می شود.

«صابر سهرابی» امروز (یکشنبه 26 خرداد) در نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور با تاکید بر اینکه ایام دهه کرامت امسال باید پرشور تر و پربار تر از سال های گذشته برگزار شود، گفت: این ایام که از 13 الی 23 تیرماه مصادف با اول تا یازدهم ذیقعده نامگذاری شده است، فرصت بسیار مغتنمی برای همدلی دستگاه های اجرایی استان به ویژه اعضای شورا تا دست به دست یکدیگر بدهیم تا برنامه های فرهنگی، هنری و مذهبی در فضای شادی برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت استان فارس با اشاره به اینکه با توجه به پتانسیل های موجود استان برنامه ها باید به صورت مردمی برگزار شود، خاطرنشان کرد: رنگ و بوی معنویت را در این دهه بیش از سال های گذشته اشاعه دهیم چرا که در دهه کرامت که با میلاد حضرت معصومه (س) آغاز می شود و با میلاد حضرت امام رضا (ع)  پایان می یابد، سراسر ایران گلباران است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در ادامه گفت: استان فارس با هماهنگی بنیاد بین المللی امام رضا (ع) برای اولین بار میزبان جشنواره شعر رضوی شده است که مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان در دهه کرامت به میزبانی حرم حضرت شاهچراغ (ع) برگزار می شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس با ارائه پیشنهاد راه اندازی بنیاد بین المللی «امین ولایت»، افزود: با توجه به اینکه 16 سال از عمر بنیاد امام رضا (ع) می گذرد و در این مدت اشاعه فرهنگ رضوی و معرفی شخصیت والای امام رضا (ع) با زبان هنر تلاش های زیادی شده است، بتوان با راه اندازی بنیاد بین امللی حضرت شاهچراغ (ع) با عنوان «امین ولایت» ابعاد شخصیتی و کرامات حضرت به صورت گسترده تبیین و شیراز نیز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) بیش از پیش معرفی شود.

خاطرنشان می شود، جلسه شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور با عضویت 34 دستگاه فرهنگی، مذهبی، مردمی و اجرایی با حضور حجت الاسلام والمسلمین «حبیب رضا ارزانی» مسئول و اعضای کشوری و استانی در سالن شهید آیت الله دستغیب آستان مقدس احمدی و محمدی (علیهما السلام) برگزار شد.

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز خطبه نماز جمعه دهه کرامت نماز جمعه شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت دهه کرامت در فارس اردبیل جشن های دهه کرامت غنی سازی اوقات فراغت شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس حرم مطهر حضرت شاهچراغ ع دهه کرامت در فارس جشن های دهه کرامت دهه کرامت شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۱۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درب طلای حرم امام رضا (ع) آماده شد + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین ، محمود نژاد گفت: درب مزین به قلم‌کاری، طلاکاری، گره چوب، میناکاری و خطاطی در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها برای تقدیم به حرم امام رضا علیه السلام ساخته شده است.

او با اشاره به بهره‌برداری و رونمایی برخی از از پروژه‌ها در ایام دهه کرامت گفت: مقرنس کاری در بالای سر رواق قرار دارد که توسط هنرمندان قمی مرمت، تذهیب و نقاشی شده که فاز اول آن در دهه کرامت رونمایی می‌شود.

اولین عکس از درب طلای حرم امام رضا (ع) منتشر شد

معاون آستان حضرت معصومه (س) افزود: درب مزین به قلم‌کاری، طلاکاری، گره چوب، میناکاری و خطاطی با همکاری هنرمندان قم و اصفهان و نظارت مهندسان آستان قدس رضوی در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها برای تقدیم به حرم امام رضا علیه السلام ساخته شده است.

محمودنژاد با بیان اینکه دو تن از خیرین و خادمان حرم حضرت معصومه سلام الله علیها هزینه‌های این کار را به عهده داشتند، گفت: این درب در دهه کرامت رونمایی و برای نصب به حرم حضرت رضا علیه السلام ارسال می‌شود.

معاون اجرایی آستان حضرت معصومه (س) با اشاره به رونمایی پروژه کاشی کاری صحن جوادالائمه علیه السلام، بیان کرد: ضریحی برای محلی به عنوان رأس الحسین در کشور سوریه ساخته شده است که در این ایام رونمایی و ارسال می‌شود. هزینه‌های آن را یکی از خیرین و خادمین حرم حضرت معصومه سلام الله علیها به عهده داشته است.

معاون اجرایی آستان حضرت معصومه (س) تصریح کرد: در ایام دهه کرامت از ساختمان چند منظوره موکب آستان حضرت معصومه سلام الله علیها رونمایی می‌شود. در این ساختمان امکانات مورد نیاز زائران اربعین مانند وضوخانه، دفاتر خدماتی، محل مراسمات و... در نظر گرفته شده است.

کد خبر 849497 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها خبر مهم حضرت معصومه (س) امام رضا

دیگر خبرها

  • ۴۲۰ مقاله در سی‌امین کنفرانس بین المللی هسته‌ای ایران پذیرفته شد
  • نشست نکوداشت شرف‌الاسلام ابن بطریق حلی برگزار می شود
  • برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) در دهه کرامت اعلام شد
  • درب طلای حرم امام رضا (ع) آماده شد + جزئیات
  • آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آماده‌ی دهه‌ کرامت است
  • آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آماده‌ی دهه‌ی کرامت است
  • سند راهبردی شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) رونمایی می‌شود
  • اعلام برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) به‌مناسبت دهه کرامت
  • برگزاری دومین دوره مسابقات چندگانه رزمی علمداران ولایت در لرستان
  • سوگواری شهادت امام صادق (ع) در حرم شاهچراغ