Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خانه ملت،  منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، گفت: در زمینه تعیین تکلیف و توجه به وضعیت آموزش عالی کشور بحث آمایش به عنوان کلان و ساماندهی ذیل آمایش مد نظر قرار گرفته شده که ساماندهی را مقدم بر آمایش قرار داده‌ایم زیرا قصد داریم وضعیت فعلی مراکز آموزشی به لحاظ نظارت، توسعه و ارتقاء کیفی واحدها و رفع کمبودها محوریت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طرح اولیه ساماندهی آموزش عالی از باب احصاء کلیه مراکز آموزش عالی کشور صورت گرفته و همچنین طرحی برای ارتقاء کیفی و تقویت و ماموریت‌گرا کردن دانشگاه‌ها آماده شده است.

عضو کابینه دولت دوازدهم با تاکید بر اینکه در رابطه با طرح ساماندهی هیچ مجوزی به هیچ دانشگاه و موسسه غیردولتی داده نشده است، عنوان کرد: تقویت مراکز فنی و حرفه ای جزء اولویت‌های وزارتخانه است.

غلامی افزود: دانشگاه‌های علمی کاربردی وابسته به دستگاه‌ها هم وهن آموزش عالی بود و هم به نوعی باعث ایجاد فساد در تولید مدرک تحصیلی برای کارمندان دولت صرفا جهت افزایش حقوق بود که متوقف شده اما باقی مانده‌ها در حال نظارت بیشتر و تقویت هستند.

وی ادامه داد: یک اصلاح اولیه در یکی از مواد آئین‌نامه ارتقاء ماده ۳ که بخش تحقیقات را شامل می‌شود، انجام شد و به دانشگاه‌ها اعلام کرده‌ایم تا وزن مقالات ISI را کاهش و وزن طرح‌های پژوهشی کاربردی که امکان انعقاد قرارداد با صنعت دارند افزایش داده شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در مورد ارتباط با صنعت در دو سال اخیر رویکرد خوبی شروع شده است اما همچنان جای کار وجود دارد، گفت: با وزارتخانه‌های صمت و نفت و سازمان محیط زیست قراردادهای خوبی در دانشگاه‌ها برای انجام پروژه‌های کلان و کارآموزی در صنعت بسته شد.

غلامی با تاکید بر اینکه فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی جوان در دوره پیمانی در صنعت اجباری است و جهت تبدیل وضعیت از پیمانی به رسمی حداقل ۶ ماه تا یکسال در صنعت باید فرصت مطالعاتی بگذرانند، عنوان کرد: از پژوهش‌های کاربردی حمایت مالی می‌شود و در بحث فارغ‌التحصیلان و کنترل تحصیلات تکمیلی ظرفیت را تا حد استاندارد کاهش داده‌ایم.

کد خبر 444237

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۱۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا امسال سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور آغاز می شود؟!

این طرح با پیشنهاد ۲۶ نماینده تدوین شده و در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مصوب شده است و هم اکنون در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

طبق گفته‌های مهدی یزدان‌پناه؛ معاون حقوقی و مجلس سازمان اداری و استخدامی قرار است با توجه به شرایط اقلیمی و البته مجوز مجلس، تقویم آموزشی مدارس در اختیار دولت قرار بگیرد بر این اساس برای استان‌های سردسیر همچون آذربایجان غربی و شرقی، کردستان و زنجان آغاز سال تحصیلی از ۱۰ شهریور و برای مناطق گرمسیر کشور از ۱۰ مهر باشد.

به اذعان کارشناسان یکی از نگرانی‌ها این است که طبق این طرح، تقویم آموزشی در تمام مناطق کشور دستخوش تغییر شود و در استان‌هایی همچون تهران، البرز، مازندران و ... سال تحصیلی از ۱۰ شهریور آغاز شود، این موضوع دهه ۷۰ هم تجربه شد که با موفقیت همراه نبود و در نهایت با ورود مجلس، آغاز سال تحصیلی از اول مهر به عنوان قانون مصوب شد.

بر اساس این گزارش، موسی‌الرضا کفاش؛ معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره این طرح گفته است: طرحی که نمایندگان مجلس ارائه کردند و در شورای‌عالی آموزش و پرورش بررسی و تأیید شد، چندین بند دارد که در یک بند به زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اشاره می‌کند همچنین اختیاراتی به شورای‌عالی آموزش و پرورش استان‌ها، مناطق آموزش و پرورش و مدارس برای تصمیم‌گیری درباره شناور شدن آغاز و پایان سال تحصیلی، برنامه هفتگی و تعطیلات فصلی ارائه می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا در ۱۴۰۳ زمان آغاز سال تحصیلی از شهریوراست؟» افزود: این طرح فعلاً در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصویب شده است و باید در صحن علنی مجلس نیز تصویب شود بنابراین فعلاً نمی‌توانیم بگویم که زمان بازگشایی مدارس تغییر کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • ساماندهی فضای کسب و کار؛ جهش تولید و صنعت در استان اردبیل
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود/ ضرورت یکپارچه‌­سازی سامانه­‌های فرهنگی آموزش عالی کشور
  • برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )
  • هشدار برای تغییر تعادل جنسیتی دانشگاه‌ها
  • وزیر علوم: استخدام هیئت علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای معنا ندارد
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • کاهش محسوس علاقه پسران به دانشگاه ها؟!
  • آیا امسال سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور آغاز می شود؟!
  • لایحه پیشنهادی دولت برای وصول مطالبات دانشگاه‌ها از بنیاد شهید
  • پایان روز دوم مسابقات ورزشی کارکنان دولت در کرمان