Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی از آغاز تکثیر ماهیان گرمابی در مرکز بازسازی ذخایر زنتیکی آبزیان شهید کاظمی شهرستان پلدشت خبرداد.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، معصوم فصیح در جمع خبرنگاران گفت: همه ساله به منظور حفظ و بازسازی ذخایر ارزشمند آبزیان منابع آبی استان انواع کپور ماهیان از جمله کپور، فیتوفاک ، بیگ هد و آمور در مرکز شهید کاظمی پلدشت تکثیر و در دریاچه های پشت سدهای استان و سایر منابع رهاسازی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فصیح افزود: در این راستا پیش بینی می شود در سالجاری در این مرکز 7 میلیون قطعه انواع کپور ماهیان تکثیر و پرورش داده شود.
وی ادامه داد: این بچه ماهیان بعد از طی 5 ماه دوره پرورش و رسیدن به اوزان 10 گرم در 10  ، در منابع آبی استان و منابع آبی استانهای همجوار و بیش از 221 مزرعه پرورش ماهی و استخرهای ذخیره آب کشاورزی در سطح استان رهاسازی می شوند.
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی بیان کرد: امسال سقف تولید لارو از 25 میلیون قطعه به 30 میلیون قطعه افزایش داشته و هدف اساسی مدیریت شیلات، تنوع بخشی به گونه های ماهیان اقتصادی در سال رونق تولید است. 
فصیح تصریح کرد: پیش بینی می شود در سال جاری درحدود 15 هزارتن انواع ماهی و شاه میگو در استان تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه شود.
وی ادامه داد: مازاد تولیدات آبزیان استان علاوه بر مصرف داخلی به کشورهای ترکیه ، عراق ، نخجوان و ارمنستان صادر می گردد که طبق برآورد های انجام شده، پیش بینی می شود در سال جاری یک میلیون دلار از محل صادرات این آبزیان ارز وارد کشور شود.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال آذربایجان غربی ارز پرورش ماهی ترکیه کشاورزی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۳۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد

ایسنا/هرمزگان مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه تامین مولد سالم و با کیفیت می‌تواند باعث تولید ایمن و پایدار شود، اظهار کرد: تامین خوارک خوب و مغذی برای آبزیان از اهمیت ویژه و خاصی در صنعت تکثیر و پرورش آبزیان به ویژه میگوی پرورشی برخوردار است.

 اولین جلسه کارگروه فنی و بهداشتی تکثیر و پرورش میگوی هرمزگان با حضور مدیرکل شیلات استان، نماینده دامپزشکی، مدیر عامل اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان‌ آبزیان، معاون سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، معاون آبزی پروری شیلات، رئیس گروه میگو شیلات، رئیس گروه ترویج شیلات و آبزیان، رؤسای شیلات شهرستان‌ها و جمعی از فعالان تکثیر و پرورش میگوی استان شامگاه در سالن جلسات اداره کل شیلات برگزار شد.

مسعود بارانی -مدیرکل شیلات- پیگیری رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فنی در مزارع و مراکز تکثیر میگو توسط بخش خصوصی، تغییر ساختار مزارع پرورش میگو، ایجاد هماهنگی بیشتر بین تولیدکنندگان و دستگاه‌های متولی در جهت رفع موانع تولید، بیمه لاروهای تولیدی و مراکز تکثیر میگو از اهم برنامه‌های شیلات استان برای سال زراعی پیش رو است.

وی تاکید کرد: تامین مولد سالم و با کیفیت علاوه رشد شاخص‌های کیفی و کمی می‌تواند محصولاتی اقتصادی و بهبینه‌تری را نیز فراهم سازد.

بارانی همچنین، نمونه‌برداری از آب ورودی مزارع پرورش میگو با همکاری دامپزشکی، برگزاری نشست علمی در جهت تغییر ساختار مزارع پرورش میگو توسط اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان استان، طرح تیپ الگویی برای مزارع ۲۰ هکتاری و تغییر ساختارمزارع تکثیرو پرورش میگو با همکاری نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان و برگزاری جلسه با استانداری و سازمان جهاد کشاورزی را از اهم موضوعات مطرح شده در این نشست خواند.

به گزارش ایسنا، در این نشست حاضران درجلسه به بیان مسائل و چالش‌ها و همچنین ارائه راهکارهای پیشنهادی خود پرداختند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمایت از طرح‌های پرورش آبزیان از سیاست‌های اصلی استان است
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد
  • کلنگ احداث طرح زنجیره تولید و پرورش ماهیان سردابی
  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان
  • ظرفیت های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است
  • جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری
  • قیمت روز انواع سکه و طلا +جدول
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • ۳۱ پروژه تحقیقاتی در مرکز پردیس آموزش و تحقیقات کشاورزی بروجرد در حال اجرا است