Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@13:15:39 GMT

آیا سفیر انگلیس به وزارت خارجه ایران احضار شد؟

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۳۶۱۷

آیا سفیر انگلیس به وزارت خارجه ایران احضار شد؟

خبرگزاری تسنیم: شنیده های خبرنگار تسنیم حاکی از آن است که احضار سفیر انگلستان از سوی وزارت امور خارجه ایران با درخواست وی برای ملاقات با مدیرکل اروپای وزارت مزبور همزمان بوده است. از این رو هم روایت سفیر (مبنی بر اینکه ملاقات با درخواست وی بوده) و هم خبر منتشر شده مبنی بر احضار وی به وزارت امور خارجه صحیح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته محتوای صحبتهای صریح و جدی مطرح شده در جلسه عینا همان است که در خبرها آمده بود که حاکی از احضار وی می باشد.

پیش از این گزارش شده بود در پی اظهارات خلاف واقع وزیر خارجه انگلیس در تبعیت کورکورانه و عجولانه از آمریکا در متهم کردن ایران به دست داشتن در حوادث اخیر برای دو نفتکش در دریای عمان، دستیار وزیر و مدیرکل اروپای وزارت امور خارجه روز شنبه با احضار سفیر انگلیس، شدیداً به این مواضع غیر قابل قبول و ضد ایرانی دولت انگلیس اعتراض و با اشاره به اتهام مطروحه که بدون ارائه کمترین سند و مدرکی و تنها در چارچوب سیاست دنباله رو لندن از واشنگتن مطرح شده، افزود: در جریان جلسه (بسته) پنجشنبه گذشته شورای امنیت سازمان ملل نیز هیچکس بجز انگلیس با این اتهام واهی آمریکا همراهی نکرد؛ حتی بسیاری از رسانه‌های بین المللی شناخته شده نیز ادعای آمریکا و انگلیس را به استناد اظهارات مقام‌های شرکت مالک کشتی و ملوانان آن رد کردند.

مک‌کر در توئیتر، در واکنش به گزارش‌ها در این خصوص نوشت: «جالب بود و برای خودم هم تازگی داشت. من دیروز خواستار دیدار فوری با وزارت خارجه شدم و اجابت شد. البته، اگر رسماً احضار شوم مثل همه سفرای دیگر، همیشه پاسخگو خواهم بود.»

اخبار داغ ۱۰ گل فوق العاده هوشمندانه مسی فیلم: ۱۶ تصادف وحشتناک رالی/ حتی BMW هم طاقت نیاورد! ناگفته‌هایی از دیپلمات‌ها و دیپلماسی در روز تشییع امام خمینی بی‌خبری اطرافیان احمدی‌نژاد از خودکشی عبدالرضا داوری مکزیک، "سند سری" ترامپ را منتشر کرد قیمت انواع ظرفشویی در بازار/ جدول قیمت‌ها

منبع: فردا

کلیدواژه: احضار سفیر انگلستان وزارت خارجه ایران احضار سفیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۳۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید غرب مرتبط با ایران و روسیه

به گزارش خبرآنلاین، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا موسوم به «اوفک» روز پنجشنبه، چند فرد و نهاد را با ادعای ایفای «نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپادهای ایرانی برای وزارت ایران»، تحت تحریم قرار داد.

واشنگتن با بیان اینکه این تحریم‌ها با هماهنگی انگلیس و کانادا اعمال شده‌اند، در ادامه مدعی شد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خود «در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جنگ روسیه در اوکراین نقش دارد».

به گزارش ایسنا، طبق این بیانیه هشت فرد ایرانی، ۱۵ نهاد در ایران، امارات، پاناما و هند، ۲ کشتی و یک هواپیما به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه شده‌اند.

وزارت خارجه انگلیس نیز در این راستا اعلام کرد ۲ شخص و چهار نهاد را در ارتباط با برنامه پهپادی و موشکی ایران تحریم کرده است.

«برایان نلسون» دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا در «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» مدعی شد: «وزارت دفاع ایران به بی‌ثبات‌کردن منطقه و جهان با حمایت از جنگ روسیه در اوکراین، حمله بی‌سابقه به اسرائیل و اشاعه پهادها و دیگر سخت افزارهای نظامی برای نایبان ایران ادامه می‌دهد».

او همچنین گفت: «ایالات متحده در هماهنگی نزدیک با انگلیس و کانادا از همه ابزارهای در دسترس برای مقابله با کسانی که از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران حمایت مالی می‌کنند، استفاده می‌کند».

این ادعاهای مقام آمریکایی در حالی است که ایران همواره اعلام کرده یک طرف جنگ در اوکراین نیست و این غرب است که با گسیل سلاح به این کشور، بر آتش درگیری‌ها می‌دمد.

ایران همچنین اعلام کرده در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت این کشور در دمشق، بر اساس منشور ملل متحد درباره حق پاسخگویی، مواضع نظامی این رژیم در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده است.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899643

دیگر خبرها

  • چین سفیر آلمان را احضار کرد
  • بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار می‌کند
  • تحریم‌های جدید غرب مرتبط با ایران و روسیه
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران
  • بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد
  • زالوژنی سفیر اوکراین در انگلیس شد
  • وزیر امور خارجه انگلیس در نقش آشپز (فیلم)
  • زالوژنی رسما سفیر اوکراین در انگلیس شد
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد