Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-29@17:20:12 GMT

تأکید رئیس‌جمهور بر توسعه گردشگری در کشور

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۴۲۱۷

رئیس جمهور توسعه گردشگری را از جهت رونق اقتصادی، ایجاد فرصت های جدید اشتغال و افزایش نشاط اجتماعی، دوستی فرهنگ ها و جوامع فوق‌العاده مهم دانست.

حجت الاسلام حسن روحانی در جلسه امروز هیئت دولت که ریاست آن را برعهده داشت، ضمن تأکید بر توسعه گردشگری با استفاده از جاذبه‌های گردشگری در پیرامون سدها و دریاچه‌ها، وزارت نیرو و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را مأمور فعال سازی این نوع از گردشگری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین بانک مرکزی را به اعطای تسهیلات لازم به متقاضیان توسعه بوم‌گردی که اشتغالی زودبازده و مبتنی بر ظرفیت‌های داخلی است، سفارش کرد.

رفع موانع توسعه بوم‌گردی و تسهیل فرآیندهای آن، از دیگر توصیه‌های رئیس جمهور به دستگاه‌های مسئول بود.

** گزارش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص «گردشگری با رویکرد بوم‌گردی»

در ادامه جلسه، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گزارشی در خصوص «گردشگری با رویکرد بوم‌گردی» به هیئت وزیران ارائه داد.

این گزارش، به ویژگی‌های مناطق خشک و کم آب کشور و جاذبه‌های گردشگری این مناطق علی‌رغم خشکسالی در آنها، ارزش‌های بوم‌گردی و اکوتوریسم و نیز وضعیت اقامتگاه‌های بوم‌گردی در مناطق مختلف کشور پرداخته است.

بررسی آمار گردشگری داخلی کشور، نشان دهنده رشد چشمگیر بازدید از مراکز گردشگری و ابنیه و مجموعه‌های تاریخی است، به گونه‌ای که مجموع آمار بازدید گردشگران از مراکز گردشگری ۱۳۴ میلیون و ۲۳۲ هزار و ۸۲۰ نفر بوده که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته ۲۴ درصد رشد داشته است.

حضور در شهرهای کوچک و مناطق روستایی کشور و تجربه اقامت در سکونتگاه‌های بومی، تجربه جدیدی است که امروزه در بین نسل جدید ایرانیان، رو به فزونی است.

** تصویب سه لایحه در خصوص موافقت‌نامه همکاری امنیت در دریای خزر

هیئت وزیران سه پروتکل الحاقی قانون موافقت‌نامه همکاری امنیت در دریای خزر با موضوعات همکاری و تعامل میان مراجع مرزبانی، مبارزه با جرایم سازمان یافته و مبارزه با تروریسم در دریای خزر را در قالب لوایح مجزا به تصویب رسانید.

گفتنی است، قانون موافقتنامه مربوط به همکاری در زمینه امنیت در دریای خزر در سال ۱۳۹۳ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است.

با تصویب این پروتکل‌های الحاقی به موافقت‌نامه همکاری امنیت در دریای خزر، اجازه مبادله اسناد آن داده شد.

** تعیین نماینده و اعلام نظر دولت در خصوص تعدادی از طرح‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی

دولت در ادامه، ضمن اعلام نظر در خصوص تعدادی از طرح‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان خود را برای پیگیری این موضوعات تعیین کرد.

 

اقتصادآنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000EGO برچسب ها: حسن روحانی ، دریای خزر ، گردشگری ، مجلس شورای اسلامی

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: حسن روحانی دریای خزر گردشگری مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۴۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،به نقل از خانه ملت، جعفر قادری با اشاره به سفر رئیس جمهور به پاکستان و تاثیرات این سفر بر توسعه اقتصادی و سیاسی ایران و پاکستان گفت: پاکستان یکی از کشورهای پرجمعیت در همسایگی ایران است. همچنین این کشور علاقمندان زیادی به انقلاب اسلامی و مردم ایران دارد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور پاکستان موقعیت ژئوپلتیکی مهمی دارد، ادامه داد: جمعیت پاکستان می تواند یک ظرفیت مناسب برای صادرات کالاهای غیر نفتی، محصولات نفتی و گازی ما باشد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین این کشور در مسیر ترانزیت کالا از چین به سمت ایران و عراق و اروپاست و از این منظر هم می تواند به عنوان بخشی از کریدور ترانزیتی مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه مردم ایران و پاکستان فرهنگ و اعتقادات مشترکی دارند، بیان کرد: همه این موارد ایجاب می کند که ما به دنبال توسعه روابط با پاکستان باشیم و نمی توانیم ظرفیت این کشور را نادیده بگیریم.

دیگر خبرها

  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • اقدامات اولیه ثبت جهانی «فلک‌الافلاک» باید تا مردادماه انجام شود
  • مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • ایران و زیمباوه با ارزهای ملی خود تعاملات اقتصادی انجام دهند
  • روابط ایران با سایر کشورها بر اساس راهبرد برد-برد است
  • توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳
  • امیدواری برای توسعه روزافزون روابط دوجانبه ایران و آفریقای جنوبی