Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-01@02:14:04 GMT

گرمای ۴۸ درجه در اهواز

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۴۹۳۳

براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز و فردا در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در مناطقی از شمال غرب ارتفاع رشته کوه البرز، برخی مناطق سواحل خزر، شمال خراسان رضوی و شرق خراسان شمالی افزایش ابر، رگبار پراکنده، رعد و برق و وزش باد خواهیم داشت. 

روز سه‌شنبه تا پنج‌شنبه هفته جاری در برخی مناطق شمال‌غرب در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، بارش پراکنده، رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

از امروز تا اواخر هفته و به ویژه از بعدازظهر سه‌شنبه شرق کشور به ویژه منطقه زابل با خیزش گرد و خاک همراه است و از سه‌شنبه تا پنج‌شنبه در غرب و جنوب غرب کشور، جنوب سمنان، شمال اصفهان، یزد، قم و استان مرکزی وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست. 

امروز تا سه‌شنبه شرق دریای عمان و از فردا تا چهارشنبه شرق و مرکز خلیج فارس مواج است. 

آسمان تهران فردا صاف، در بعدازظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه هوا فردا در تهران ۳۸ و ۲۶ درجه خواهد بود. 

فردا اهواز با بیشینه دمای ۴۸ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای ۶ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود. 

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهرماه ۹۷) تا ۱۹ خردادماه امسال ۳۰۹ میلیمتر ثبت شد. میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۱۵۷.۱ میلیمتر بوده است، بنابراین بارش سال جاری ۹۶.۷ درصد بیشتر از سال گذشته است. 

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در باز زمانی مذکور ۲۲۰.۲ میلیمتر بوده است که بارش سال جاری ۴۰.۳ بیشتر از سال بلندمدت است. 

بیشترین میزان بارش در هفته سی و هفتم سال زراعی متعلق به تنگه ترکمان در استان خراسان شمالی به میزان ۲۴.۲ میلی‌متر بوده است. 

در همین مدت میانگین گرمترین منطقه اهواز در استان خوزستان به میزان ۴۷.۷ درجه سلسیوس و میانگین سردترین منطقه فورگ در استان فارس به میزان صفر درجه سلسیوس بوده است. 

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: خراسان رضوی خراسان شمالی رعد و برق وزش باد برق خاک قم استان مرکزی گرد و خاک عمان خلیج فارس استان خراسان استان خوزستان استان فارس خراسان رضوی خراسان شمالی رعد و برق وزش باد هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۴۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته پر بارش برای حوضه‌ی مند،کاریان و خنج

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مؤسسه تحقیقات آب، برای هفته جاری (۹ تا ۱۴ اردیبهشت) وقوع بارش‌ها در غرب، جنوب غرب و بخش‌هایی از مرکز و شرق کشور پیش‌بینی می‌شود. در این مناطق، مقادیر تجمعی بارش ۷۵-۵۰ میلی‌متر پیش‌بینی‌شده است.

بر اساس تقسیمات حوضه‌های درجه ۱ کشور، حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان با مقدار میانگین ۳۰.۴ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۱۲۷.۷ میلی‌متر پرباران‌ترین حوضه کشور در هفته جاری خواهد بود.

همچنین حوضه آبریز دریای خزر با مقدار میانگین ۶.۳ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۵۰.۸ میلی‌متر کم باران تر ین حوضه درجه ۱ کشور است.

از میان حوضه‌های درجه ۲ کشور، حوضه‌ی مند، کاریان و خنج با متوسط بارش ۴۵.۵ میلی‌متر و بیشینه بارش ۱۲۷.۷ میلی‌متر و کارون بزرگ با مقدار میانگین ۳۵.۹ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۱۱۱.۲ میلی‌متر و کرخه با مقدار میانگین ۴۰.۵ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۸۲.۳ میلی‌متر پرباران‌ترین حوضه‌های درجه دو کشور هستند.

از میان استان‌های کشور، استان‌های غرب و جنوب غربی کشور با بارش تجمعی معادل ۷۵-۵۰ میلی‌متر در هفته جاری پر بارش‌ترین استان‌های کشور خواهند بود.

کد خبر 6091110 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان
  • گرد و خاک محلی و موقتی در راه آبادان و خرمشهر
  • موج گرمای کم‌سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • موج گرمای کم‌ سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • ورود سامانه بارشی به کشور؛ استان‌های بارانی کدامند؟
  • گردوخاک تا فردا در خوزستان تداوم دارد
  • بارش‌های رگباری بهاره در راه کردستان است
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانشاه
  • هفته پر بارش برای حوضه‌ی مند،کاریان و خنج
  • پیش بینی بارش باران درچهارمحال و بختیاری