Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-19@06:25:54 GMT

اقتباس های ادبی در انیمیشن موفق نبوده اند

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۵۷۵۵

اقتباس های ادبی در انیمیشن موفق نبوده اند

حسینی شکیب معتقد است، اقتباس های ادبی در انیمیشن به دلیل نداشتن پشتوانه پژوهشی و همچنین نگاه امروزی در جذب مخاطب موفق نبوده اند.

«فاطمه حسینی شکیب» در مورد جایگاه و وضعیت انیمیشن در ایران به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، گفت: حمایت دولتی و سماجت باعث شده است که امروز انیمیشن داشته باشیم وگرنه ما نباید چیزی به عنوانی انیمیشن می داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی دولتی بودن باعث کنترل روی انیمیشن شده است. در حال حاضر داریم به یک سبک در انیمیشن می رسیم البته سبک ملی هم یک شبه بوجود نمی آید.

 

استادیار گروه انیمیشن دانشکده سینما تئا‌تر دانشگاه هنر تهران است که در سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ استاد رسمی پاره‌وقت تئوری انیمیشن در دانشگاه هنرهای خلاقه انگلستان بوده است با بیان اینکه دیالوگی بین جامعه انیمیشن و کسانی که در این زمینه سیاستگزاری می کنند ، وجود ندارد، افزود: این امر باعث هدر رفت بسیاری از منابع و استعدادها شده است.

 

وی با اشاره به اینکه اقتباس ادبی در انیمیشن خیلی موفق نبوده است، اظهار داشت: اقتباس ادبی در انیمیشن کم نیست اما چون این اقتباسها پشتوانه پژوهشی نداشته و از طرفی نگاه امروزی به آن نبوده است، مخاطب را جذب نکرده است.

 

حسینی شکیب در پاسخ به این سئوال که آیا وقت آن نرسیده که در دانشگاه هایمان علاوه بر کارگردانی، شاخه های مختلف انیمیشین را داشته باشیم، تصریح کرد: به نظرم از وقت این امر نیز گذشته است. ظرفیت های زیادی برای تولید گرایش ها و شاخه های مختلف انیمیشن در دانشگاه ها وجود دارد که باید از آنها بده رستی استفاده شود.

 

وی همچنین در مورد نقاط قوت و ضعف جشنواره پویانمایی تهران خاطر نشان کرد: ثبات دبیر جشنواره  پویانمایی تهران منجر به ثبات این جشنواره شده است. این یکی از مهم ترین نقاط قوت جشنواره پویانمایی تهران است. از طرفی به نظر بنده جشنواره پویانمایی تهران بین المللی نیست و فقط داوری آن بین المللی است زیرا هر اثر و هنرمندی نمی تواند وارد این جشنواره شود.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: خطبه نماز جمعه نماز جمعه اردبیل دهه کرامت شیراز شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کانون های فرهنگی هنری مساجد غنی سازی اوقات فراغت خطبه های نماز جمعه دهه کرامت در فارس اقتباس ادبی مریم داوری انیمیشن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۵۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماشای بهترین انیمیشن‌ها در نوروز ۱۴۰۳ از شبکه تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، پویا نمایی «آلبرت و سرقت الماس، گوی اژدها، نیکلا کوچولو، بی نظیر، دریای عمیق، دی دی و دوستان، تام و جری در سرزمین آدم برفی ها، خرس‌های بونی» و ... تنها تعدادی از انیمیشن‌های نوروزی شبکه تهران است که از روز سه شنبه روی آنتن می‌رود.

سه شنبه ۲۹ اسفند انیمیشن «آلبرت و سرقت الماس» محصول دانمارک ساعت ۹ صبح تماشایی می‌شود.

چهارشنبه ۱ فروردین ۱۴۰۳ انیمیشن «گوی اژدها، این داستان: ابر قهرمان» محصول ۲۰۲۲ ژاپن روی آنتن می‌رود.

پنجشنبه ۲ فروردین انیمیشن «نیکلا کوچولو» محصول مشترک فرانسه لوکزامبورگ و کانادا ۲۰۲۲ است.

جمعه ۳ فروردین «بی نظیر» محصول ۲۰۲۳ نروژ روی آنتن می‌رود. 

شنبه ۴ فروردین «دریای عمیق» محصول ۲۰۲۳ چین ساعت ۹ صبح از قاب شبکه تهران سیما تماشایی می‌شود. 

یکشنبه ۵ فروردین انیمیشن «دی دی و دوستان» محصول ۲۰۲۳ مالزی در ژانر طنز تماشایی می‌شود. 

دوشنبه ۶ فروردین انیمیشن «تام و جری در سرزمین آدم برفی ها» محصول ۲۰۲۲ امریکا ساعت ۹ صبح روی آنتن شبکه تهران سیما می‌رود.

سه شنبه ۷ فروردین انیمیشن «خرس‌های بونی: بازگشت به زمین» محصول ۲۰۲۲ چین در قاب شبکه تهران نقش می‌بندد. 

چهارشنبه ۸ فروردین انیمیشن «نوجوان‌های جهش یافته نینجا» محصول ۲۰۲۳ امریکا روی آنتن می‌رود.

پنجشنبه ۹ فروردین انیمیشن «چیژیک پیژیک» محصول ۲۰۲۳ روسیه به خانه‌های مخاطبان می‌آید. 

جمعه ۱۰ فروردین انیمیشن «دفترکاراگاهی هنکا و کیویموتکا» محصول ۲۰۲۲ فنلاند تماشایی می‌شود. 

برای روز‌های پایانی نوروز نیز تعدادی انیمیشن جدید، مهیج، تماشایی و ... پیش بینی شده است که بزودی جزئیات بیشتری از آنها به اطلاع خواهد رسید.

دیگر خبرها

  • اقتباس در جبهه غرب/ مروری بر آثار اقتباسی در مغرب زمین
  • جوایز بخش مصاحبه و یادداشت جشنواره رسانه‌ای ابوذر به مهر رسید
  • بسیج اساتید دانشگاه آزاد ابهر موفق‌ترین کانون استان زنجان شد
  • تماشای بهترین انیمیشن‌ها در نوروز ۱۴۰۳ از شبکه تهران
  • فهرست انیمیشن‌های شبکه تهران برای پخش در ایام نوروز ۱۴۰۳
  • کسب موفقیت دانشجویان انیمیشن دانشگاه تربیت مدرس در جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران
  • فراخوان ارائه ایده و پیشنهاد برای «جشن ۹۰ سالگی تأسیس دانشگاه تهران»
  • حضور ۵ پویانمایی کانون در اسپانیا/ «در سایه سرو» راهی فرانسه شد
  • تدارک مرکز پویانمایی صبا برای نوروز
  • عرضه خانگی ۴ مستند در نوروز