Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@10:32:07 GMT

خط کشی های سیاسی در مبارزه با جرائم جایگاهی ندارد

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۵۹۲۸

خط کشی های سیاسی در مبارزه با جرائم جایگاهی ندارد

حجت الاسلام قدرتی گفت: خط کشی های سیاسی در مبارزه با جرائم و آسیب های اجتماعی جایگاهی ندارد بلکه همه ما با هر نگاه سیاسی باید تلاشی هماهنگ داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، حجت الاسلام «نورالله قدرتی» در آیین تکریم و معارفه رئیس حوزه قضایی بخش الموت غربی بیان کرد: کار در دستگاه قضایی از افضل عبادات بوده و از جمله مسئولیت های قضایی است که بدون شک لطف خداوند است که شامل حال قضات و همکاران قضایی ما شده و این مسئولیت بسیار خطیر است زیرا لغزشگاه فراوان دارد از این رو در روایات داریم که 2 فرشته در تصمیمات قضایی به قضات کمک می کنند تا از مسیر عدالت منحرف نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: همه ما سوار بر یک کشتی هستیم و باید تلاش کنیم این کشتی در سلامت کامل به هدف نهایی خود که همان اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی است، برسد از این رو خط کشی های سیاسی در مبارزه با جرائم و آسیب های اجتماعی جایگاهی ندارد بلکه همه ما با هر نگاه سیاسی باید تلاشی هماهنگ داشته باشیم و باید مصلحت اندیشی های فردی، گروهی و حزبی را کنار بگذاریم.

 

وی تصریح کرد: دشمن پس از شکست در جنگ های سخت مختلف، جنگ نرم را آغاز کرده و از طریق فضای مجازی بنیان خانواده به خصوص جوانان ما را هدف قرار داده است که باید بسیار آگاه باشیم زیرا قوام جامعه به خانواده است که اگر بنیان و نهاد خانواده متزلزل شود دیگر نمی توان با آسیب های اجتماعی مقابله کرد.

 

حجت الاسلام قدرتی تاکید کرد: سال گذشته حدود 260 هزار پرونده در استان تشکیل شد و تشکیل این حجم پرونده در استان به دلیل شکل گیری ناصحیح روابط در جامعه است از این رو باید تلاش کنیم که روابط افراد بر مبنای علم، دانش، فهم، منطق، عاقلانه و عالمانه باشد که اگر به این شکل باشد قطع یقین کاهش ورودی پرونده ها را شاهد خواهیم بود.

 

وی در ادامه توضیح داد: بخش الموت آمار بسیار قابل قبولی را در بحث صلح و سازش پرونده های قضایی دارد و هم اکنون چهار نفر از این بخش در زندان های استان به سر می برند که این نشان از درک و فهم مردم این بخش و پیشینه تاریخی و جایگاه فرهنگی این خطه دارد و این روحیه باید بیش از پیش تقویت شود و این نگاه که زندان جای مناسبی برای اصلاح برخی افراد نیست و مشکلات جامعه با حبس حل نمی شود، باید در ذهن و باور مردم نهادینه شود.

 

رئیس کل دادگستری استان قزوین تأکید کرد: اگر بخواهیم جامعه ای عاری از جرائم و آسیب های اجتماعی داشته باشیم و به اهداف عالی نزدیک تر شویم باید به نسخه بی بدیل هدایت بشیری که همان قرآن کریم است، برگردیم و باید همه تلاش کنیم که ارزش های دینی، عبودیت و بندگی خداوند در میان جامعه تقویت شود.

 

وی گفت: مسئولان دستگاه قضایی باید به اهمیت جایگاه خود واقف باشند و در این سمت نهایت تلاش خود را برای احقاق حق، تحقق عدالت و رفع مشکلات جامعه به کار گیرند.

 

حجت الاسلام قدرتی یادآور شد: توصیه من به رئیس جدید حوزه قضایی بخش الموت غربی این است که پیوسته برای حل مشکلات با مردم و سایر مسئولان این بخش تعامل سازنده و در میان مردم حضور پررنگ داشته باشد و به مدیران این بخش تاکید می کنم که همواره دستگاه قضایی را همراهی کنید زیرا دستگاه قضایی با وجود استقلالی که دارد انعطاف پذیر است تا بتواند به تناسب جامعه خدمات مطلوبی را ارائه کند.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: خطبه نماز جمعه نماز جمعه خطبه های نماز جمعه بیرجند خبرگزاری شبستان دهه کرامت در فارس دهه کرامت شیراز اردبیل رئیس کل دادگستری استان قزوین جرائم آسیب های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۵۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مشروح خاطرات آیت الله هاشمی در ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۰ را بخوانید؛

بعد از ۵۳ سال که آمریکا دائماً عضو کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل بوده، در انتخابات پریروز حذف شد و مخالفان [جرج] بوش، [رئیس‌جمهور آمریکا]، سیاست ضعیف خارجی او را به باد انتقاد گرفتند. پاپ ژان پل دوم، [رهبر کاتولیک‌های جهان]، در یونان از کلیسای ارتدکس‌ها، به خاطر جنایات کاتولیک‌ها در جنگ‌های صلیبی علیه مسیحیان ارتدوکس استانبول، عذرخواهی‌ کرد. رئیس اُرتدکس‌های یونان، ملاقات خود را مشروط به عذرخواهی پاپ کرده بود.

پیش از جلسه مجمع [تشخیص مصلحت نظام]، سیاست‌های کلی امنیت ملی در بخش دفاع را تکمیل کردیم. ظهر آقایان [عباس واعظ] طبسی و [علی‌اکبر] ناطق [نوری]، میهمانم بودند. دربارۀ انتخابات بحث بود. قرار است جامعه روحانیت [مبارز تهران] و جامعه مدرسین [حوزه علمیه قم]، نامزد مشخصی نداشته باشند و بیانیه بدهند و مطالب کلی بگویند. عصر آقایان [محمدمحسن] سازگارا، [مدیرعامل شرکت مطبوعاتی جامعه‌ روز]، [سعید] فائقی، [معاون فنی سازمان تربیت بدنی] و عباس [قاسمی‌شریف]، پسر خانم اعظم طالقانی آمدند. سازگارا، نامزد ریاست‌جمهوری شده؛ نگران است که شورای نگهبان، صلاحیت او را رد کند. گفت، بارها اعلام کرده، موتور حرکت اصلاحات را سیاست‌های برنامه اول و دوم و عملکرد دولت سازندگی می‌داند. به عملکرد دوم‌ خردادی‌ها معترض است و گفت، روحانیت در دو قرن اخیر، هر وقت وارد مسائل شده، خیلی جدی و مؤثر بوده است.

جمعی از مسئولان [بسیج] حزب‌الله لبنان آمدند. سردار [قاسم] سلیمانی، [فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران] گزارش داد و من هم صحبت دلگرم‌کننده‌ای برای آنها نمودم.

شب جلسه سران قوا در دفتر آقای [مهدی] کروبی، [رئیس مجلس] در مجلس بود. آقای کروبی، مذاکراتش با شورای نگهبان در مورد ردصلاحیت اکثر نامزدهای دوم خردادی در [انتخابات] میان‌دوره‌ای مجلس را تعریف‌ کرد؛ خیلی ناراضی‌اند. گفته شد، با نفوذ آقای [مجید] انصاری، [نماینده تهران] ، در قانون برنامه، دو طرح گذاشته‌اند که باید اصلاح شود. گفت، آقای [سیدعلی‌اصغر] حجازی از دفتر رهبری، در روزی که او در ساوه بوده، تلفنی به او گفته است که آقای بهزاد نبوی، [نایب‌رئیس مجلس]، در مورد فرمان هشت‌ماده‌ای رهبری، در خصوص مبارزه با فساد، بد برخورد کرده است. قرار شد سران سه قوه، آیین‌نامه‌ای برای کنترل درست مبارزه با فساد تهیه کنند که مثل مسئله ثروت‌های بادآورده، خراب نشود.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902823

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده قضایی برای سریال افعی تهران
  • شکایت آموزش و پرورش از یک سریال نمایش خانگی
  • شکایت آموزش و پرورش از یک سریال‌ نمایش خانگی
  • شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی
  • چه عواملی در مشارکت سیاسی زنان نقش دارد؟
  • گسترش دانش، مبارزه سیاسی و سامان دادن به تشکیلات
  • ردادی: مردم با حضور در انتخابات مجلسی قوی را رقم بزنند
  • مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود
  • تاریخ بشریت ادامه راه انبیاء در مبارزه با جریان استکبار است
  • کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است