Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-26@23:28:30 GMT

ضرورت رعایت الگوی صحیح مصرف دارو

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۶۰۴۶

ضرورت رعایت الگوی صحیح مصرف دارو

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز،فرزانه داستان در آستانه برگزاری دهمین همایش داروسازی بالینی ایران، گفت: امسال محور دهمین همایش داروسازی بالینی ایران در راستای آموزش و پژوهش دارودرمانی شخصی صورت می‌گیرد.

وی افزود: ۴۹ پنل و ۵۰ سخنرانی در قالب هشت پنل جامع و ۳۴ کارگاه عمومی که متخصصان داروسازی بالینی در آن حضور دارند، برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر علمی همایش داروسازی بالینی اضافه کرد: دارودرمانی محور اصلی همایش است و موضوع الگوی صحیح مصرف دارو نیز در این همایش مورد بحث قرار می‌گیرد.

داستان اضافه کرد: ۱۷۲ مقاله به دبیرخانه این همایش فرستاده شده که ۱۶۲ مقاله آن پذیرفته شده است و ۱۳۸ مقاله در قالب دو روز ارائه می‌شود.

وی از سخنرانی متخصصان دارودرمانی خبر داد و افزود: مصرف منطقی دارو و الگوی عوارض دارویی و تداخلات دارویی، محورهای اصلی این همایش است.

گفتنی است همایش داروسازی بالینی ایران با شعار «دارودرمانی شخصی شده »، ۲۹ تا ۳۱ خرداد در سالن همایش‌های رازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

20 / 20 د ارو مصرف دارو الگوی صحیح مصرف دارو دبیر علمی همایش داروسازی بالینی ایران فرزانه داستان دهمین همایش داروسازی بالینی ایران

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: د ارو مصرف دارو فرزانه داستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۶۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدیدات مصرف خودسرانه دارو‌های بدون نسخه

  ­به گزارش خبرگزاری صدا و سیما­، ­ ­­راضیه کشاورز ملکی­­ با اشاره به هزینه بالای ویزیت پزشکان، اطلاعات اشتباه فضا‌های مجازی، عدم‌اعتماد به پزشک، ترجیح نظرات و سلایق بیمار بر پزشک معالج، ترجیح توصیه‌های غیراصولی افراد به یکدیگر به جای مسائل تجربی آنها را از دلایل موثر در مصرف بالای دارو‌هایی دانست که بدون نسخه هم بفروش می‌رسد.   به گفته وی این تصور که مصرف داروی بیشتر تضمین کننده، تاثیر بیشتر و بهبودی سریعتر است، یک باور غلط می‌باشد و هیچوقت نباید داروهای­ بدون نسخه را با مصرف طولانی‌تر یا با دوز‌های بالاتر از چیزی که در بروشور آن قید شده استفاده کرد. وی ادامه داد: اگر پس از مصرف دارو طبق نظر پزشک بهبودی حاصل نشود باید دوباره به پزشک مراجعه کرد، اگر به این علائم توجه نشود و مصرف خودسرانه، دارو‌های بدون نسخه (OTC) ادامه پیدا کند حتما عوارض دارویی اتفاق می‌افتد.   این کارشناس گروه تجویز و مصرف منطقی و اطلاع رسانی فرآورده‌های سلامت همچنین توجه به فرهنگ سازی را در جلوگیری از مصرف خودسرانه دارو بسیار مهم دانست و گفت: عواملی از جمله مصرف بیش از مقدار توصیه‌شده، طولانی‌تر از زمان توصیه‌شده و بدون توجه به هشدار‌ها و موارد درج شده روی برچسب دارو، همچنین مصرف این دارو‌ها بدون تجویز پزشک و داروساز، ­مصرف خود سرانه­­ است و باید در این‌باره آموزش‌های دقیق و فرهنگسازی داشته باشیم. مردم نباید تصور کنند که این دارو‌ها خطرات و عوارض کمی دارند و مهم نحوه مصرف آنهاست که بتواند نتیجه درست را برایشان به همراه داشته باشد.

دیگر خبرها

  • شیوه صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی برای تاثیرگذاری بیشتر
  • عوارض مصرف خودسرانه این دارو‌ها
  • داروی ایرانی بهتر است یا داروی خارجی؟
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال
  • اصلاح الگوی کشت بهترین راه برای مدیریت مصرف آب
  • تهدیدات مصرف خودسرانه دارو‌های بدون نسخه
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • نشانه‌های کمبود ویتامین K
  • دهمین همایش بین‌المللی علوم شناختی برگزار می‌شود
  • دهمین همایش بین‌المللی دوسالانه علوم شناختی برگزار می‌شود