Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد در دیدار دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور و جمعی از مسئولان و فرماندهان این ستاد، گفت: در مسئله پیشگیری از مصرف مواد مخدر، سیاست‌های کلی در نظام وجود دارد و در این مسیر باید از امکانات دولت نیز استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به کم اثر بودن مسائل درمانی در برخورد با مواد مخدر اشاره کرد و ادامه داد: هرچه بخواهد در مسئله مواد مخدر ازنظر درمانی و برخورد انفعالی با اعتیاد در اقشار جامعه مقابله شود، آب در هاون کوبیدن است، چون وقتی مواد مخدر با این امکانات و عناوین مختلف ارائه می‌شود، از یک مورد جلوگیری می‌شود، اما از جای دیگری سر در می‌آورد که البته این موضوع منحصر به امروز نیست.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار داشت: در شرایطی که مواد مخدربه خاطر تنوع و دسترسی ساده‌تر، نفوذ بیشتری در جامعه پیدا کرده است، مقابله با مواد مخدر برخورد جهادی فعال می‌خواهد، برخورد‌های درمانی و انفعالی چیزی است که در برابر آزادی‌های موجود در تأمین و مصرف، آن‌چنان اثرگذار نیست.
علم‌الهدی با بیان این‌که عمده نفع مبارزات ۴۰ ساله پس از انقلاب با مواد مخدر به جیب بیرون مرز رفته است، گفت: باید طوری برنامه‌ریزی شود که امکانات پیشگیری‌کننده در داخل مصرف شود، اگر مسئله را از ابتدا در داخل ساماندهی می‌کردند، هم در پیشگیری و هم در درمان موفق‌تر بودیم.
امام جمعه مشهد اشاره به وسعت مشهد و مسائل جاری آن، به اعتیاد در شهر‌ها و روستا‌های استان اشاره کرد وادامه داد: در مشهد دو جریان باید موردتوجه قرار گیرد، اولین جریان، جریان زائران است که باید ساماندهی شود؛ در سال ۹۷، ۳۲ میلیون زائر در استان داشتیم و ۴ میلیون آن خارجی است، در مقابل چشم این ۴ میلیون خارجی چه تابلویی از ایران به آنان ارائه می‌دهیم؟ چه تصویری از ایران در ذهن دارند؟
وی افزود:محاسبه آمار اعتیاد در مشهد با واقعیت مطابقت ندارد، زیرا حجم قابل‌توجهی از دیگر شهرستان‌ها و استان‌ها به مشهد می‌آیند.
علم‌الهدی اظهار داشت: مشهد نسبت به سایر نقاط کشور وضعیت استثنایی دارد که اگر به مشهد توجه نشود، بخش عمده برنامه‌ریزی‌های سطح کشور مؤثر نخواهد بود.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: برنامه‌ریزی برای خراسان رضوی یک برنامه‌ریزی ملی است نه استانی به این جهت که بخش عمده مرز‌های صعب‌العبور، امکان کنترل و تعقیب ندارد و چه‌بسا این مرز‌ها از بسیاری مرز‌های دیگر کشور خطرناک‌تر است.
سردار اسکندر مؤمنی دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های پیش روی این ستاد، اظهار کرد: طرحی برای ایجاد اردوگاه‌هایی در ۱۰ استان تصویب شده که به اسکان معتادان اختصاص دارد، با راه‌اندازی این اردوگاه‌ها، مشکل ظرفیت برای معتادین متجاهر حل می‌شود تا این افراد از کل استان جمع‌آوری‌شده و در این اردوگاه اسکان داده شوند.
انتهای پیام // ف. م    
منبع:مهر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ائمه اطهار مناسبتهای مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۶۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، نماینده ولی‌ فقیه در خراسان رضوی گفت: تأمین منابع مالی آزادراه حرم تا حرم ضروری است هر چه سریع‌ تر انجام شود این جاده که پیرامون آن تلاش‌ های بسیاری در حال انجام است همچنان به مرحله اجرا نرسیده است و باعث شده رسیدن زائر امام رضا(ع) به مشهد با سختی همراه باشد.   آیت الله سیداحمد علم الهدی امروز در دیدار با اعضای قرارگاه سازندگی خاتم‌ الانبیاء در مشهد با تأکید بر اینکه دولت مهم‌ ترین جریانی است که می‌ تواند از پیک‌ های زیارتی مشهد گره‌ گشایی کند، افزود: در ایام نوروز و ایام سوگواری دهه آخر صفر از تمام کشور زائر به مشهد می‌ آید که با توجه به تشرف میلیونی این حجم از زائران نیاز به داشتن نگاه ملی و حمایت دولتی نسبت به زیرساخت‌ های این شهر بیشتر احساس می‌ شود.   وی با بیان اینکه ضروری است تا نواقصی که در مسیر حمل‌ و نقل جاده‌ ای زائران وجود دارد برطرف شود، ادامه داد: مسئله حمل‌ و نقل از جمله عرصه‌ های حیاتی و حساس زندگی مردم است. چه حمل‌ و نقل هوایی و چه ریلی و جاده‌ ای، عمده خانواده‌ ها برنامه‌ ریزی برای چگونگی رسیدن به مقصد خود در یک سفر را از جمله محورهای تصمیم‌ گیری خود در نظر می‌ گیرند و در این میان، تردد جاده‌ ای از اولویت نخست برخوردار است.   نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به‌ضرورت ایمن‌ سازی جاده‌ های استان خراسان رضوی ابراز کرد: یکی از نقاط حادثه‌ خیز استان جاده سبزوار به شاهرود است که بیشترین تصادفات جاده‌ ای نیز در آن رخ می‌ دهد، در این خصوص نیز باید راهکاری از سوی وزارت و راه شهرسازی اتخاذ شود تا دیگر شاهد از دست دادن عزیزانمان نباشیم.   آیت‌ الله علم‌ الهدی با انتقاد از نا به سامانی وضعیت حمل‌ و نقل هوایی و ریلی در ایام پیک مسافری خاطرنشان کرد: متأسفانه در این ایام که مسافران زیادی قصد تشرف به مشهدالرضا (ع) را دارند، برخی از شرکت‌ های هواپیمایی نرخ بلیت‌ های مسافربری را افزایش می‌ دهند و یا در حمل‌ و نقل ریلی که وسیله تشرف قشر متوسط جامعه است زائران برای تهیه بلیت با مشکلات بسیاری مواجه می‌ شوند که گاهی درخواست‌ ها برای اضافه کردن یک رام قطار فوق‌ العاده نیز در این خصوص بی‌ نتیجه مانده است.   وی گفت: برای صیانت از هویت مشهد که منتسب به امام مهربانی‌ ها است، شایسته است که تمامی برنامه‌ ها به‌ ویژه برنامه‌ هایی که با حضور زائران و کیفیت سفر آنان ارتباط دارد متناسب با هویت امام هشتم (ع) باشد.

دیگر خبرها

  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • تجمع جامعه دانشگاهی مشهد در محکومیت برخورد با حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا 
  • دستگیری ۹ خرده فروش مواد مخدر در شهرستان بهارستان
  • ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند
  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد
  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد