Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-26@18:51:45 GMT

اعزام ۳۳گروه جهادی به روستاهای محروم

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۸۰۷۷

به گزارش  سرویس بسیج مهندسین کشاورزی خبرگزاری،  بسیج دکتر زین العابدین جویبان مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان اظهار داشت: به مناسبت ۲۷ خرداد سالروز تشکیل جهاد سازندگی به فرمان امام خمینی(ره ) و سالروز تشکیل بسیج مهندسین کشاورزی، رزمایش ملی " بسیج کشاورزی جهاد خدمت" از فردا ۲۷خرداد در سراسر استان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از فعالیت ۳۳ گروه جهادی در این رزمایش در سطح استان خبر داد و افزود: با کمک متولیان بخش کشاورزی در زمینه های مختلف خدمات رسانی در روستاهای محروم و دور افتاده استان انجام می شود.
وی خاطرنشان کرد: عرصه های خدمت رسانی در حوزه های کشاورزی، زراعت، باغبانی ، دام و طیور شامل آموزش و واکسیناسیون دام ها، سم پاشی و ضدعفونی جایگاه نگهداری دام و طیور، بیمه پایه دام به صورت رایگان، آموزش، خدمات مشاوره ای و ترویجی در حوزه کشاورزی ، نیاز سنجی و محدودیت یابی مزارع کشاورزی و همچنین در حوزه آبخیزداری خدمات رسانی صورت می گیرد.
مسئول بسیج مهندسین کشاورزی استان ادامه داد: اجرای رزمایش به مدت سه روز است که فردا صبح ساعت ۹ از طریق ویدئو کنفرانس با دستور سردار غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در سراسر کشور آغاز می شود.
وی متذکر شد: هدف اصلی رزمایش در راستای هدف امام (ره) از تشکیل جهاد سازندگی یعنی همان پاسخ به نیاز روستاهای کشور برای بازسازی است و مشارکت در توسعه روستاها با توجه به جنگ اقتصادی دشمن بر علیه ملت ایران اقدامی انقلابی است.
جویبان با اشاره به دلایل برگزاری رزمایش در حوزه کشاورزی به عنوان نیاز امروز کشور گفت: چون رهبری فرمودند " کشاورزی می تواند محور توسعه همه جانبه کشور باشد " و با توجه به شعار سال با عنوان رونق تولید، لزوم توجه به ظرفیت روستاها به عنوان پایگاه های تولیدی و مولد را نشان میدهد.
وی بیان داشت: در این رزمایش بحث های تخصصی در حوزه کشاورزی به ویژه در مناطق محروم با اولویت روستاهای دور افتاده ای که ظرفیت کشاورزی دارند اطلاع رسانی می شود .
مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان گفت: در این رزمایش گروه های جهادی بسیجی سه تا هفت نفره که به نام یکی از شهدای کشاورز مزین شده اند به ۴۶ روستا اعزام می شوند و تعداد جمعیت هدف که خدمت رسانی صورت می گیرد قریب ۱۳هزار نفر است .
وی ادامه داد: این رزمایش در بیرجند به نمایندگی از سراسر استان فردا صبح در مجتمع غدیر شروع می شود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۸۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیج در پی آبگرفتگی مناطق شیراز

جانشین فرماندهی سپاه فجر در قرارگاه حضرت احمد بن موسی (ع) از خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیجی در پی آبگرفتگی برخی مناطق شیراز خبر داد و گفت: ۷۰ منزل مسکونی از کمک‌های نیرو‌های جهادی بهره‌مند شدند. - اخبار استانها -

سرهنگ پاسدار مجید علی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: به دنبال بارندگی تگرگ و بارندگی شدید روز گذشته پنجم اردیبهشت‌ماه جهادگران بسیجی سپاه شیراز با هدف امدادرسانی به برخی مناطق کلانشهر شیزاز اعزام شدند.

وی با اشاره به آمادگی 5 ناحیه بسیج در سطح کلانشهر شیراز، افزود: به کمک این گروه‌های جهادی اقداماتی همچون تخلیه آب منازل و پاکسازی آن منطقه ناشی از  گل و لای ناشی از آبگرفتگی صورت گرفت.

جانشین فرماندهی سپاه فجر در قرارگاه حضرت احمد بن موسی (ع) از فعالیت و کمک‌رسانی خودرو‌های پشتیبانی منطقه 2 ارتش خبر داد و افزود: با توجه به نیاز مبرم در مناطق شهرک سعدی، شهرک بهار، کرونی و غیره بلافاصله جهادگران بسیجی و ارتش فارس در منطقه حضور و خدمت‌رسانی کردند که فعالیت ارتش قابل تقدیر است.

علی‌پور با اشاره به ایجاد سیل‌بند، حوضچه آرامش و شیب شکن محله سعدی توسط شهرداری شیراز، ادامه داد: این شیب شکن تابستان سال قبل توسط شهرداری شیراز در بالاست احداث شد که در کنترل سیلاب امروز به خوبی تاثیرگذار بود.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • بیمارستانی برای درمان محرومین/ اینجا خدمت حال و هوای دیگری دارد
  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل/خسارت سیل به ۹ منزل مسکونی
  • اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد
  • قرارگاه جهادی زیرکوه درحال خدمت‌رسانی به سیل زدگان/۳۰ مورد امداد
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل
  • خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیج در پی آبگرفتگی مناطق شیراز
  • ۴۰ درصد روستاهای بابل از نعمت گاز برخوردارند
  • اجرای رزمایش واکسیناسیون دام در طرح شهید زاهدی در کازرون
  • ۲۰ تانکر آب در روستاهای محروم بخش بیارجمند شاهرود توزیع شد