Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- از اول تير همه خودرو‌هاي پلاک تهران فارغ از زوج يا فرد بودن پلاک، در صورت ثبت‌نام در my.tehran.ir مي‌توانند 20 روز در هر فصل تردد رايگان داشته باشند.
به گزارش آريا، طرح ترافيک اولين بار در سال 1358 در تهران اجرا شد. نحوه اجراي طرح هم به اين شکل بود که از ابتداي آبان ماه 1358، تردد اتومبيل‌هاي تک سرنشين با هدف بهبود نسبي ترافيک در مرکز شهر از ساعت 6:30 تا 10 صبح ممنوع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنين اولين طرح ترافيکي که به علت آلودگي شديد هواي تهران اجرا شد و طرح زوج و فرد نام گرفت، از اواسط آذر سال 1384، در برخي از محدوده‌هاي مشخص تهران عملياتي شد.
طرح ترافيک همچنان بعد از گذشت چهل سال با دو هدف مشخص که همان کاهش ترافيک و آلودگي هوا است، ادامه دارد.
محدوده طرح ترافيکي که قرار است در سال جاري اجرا شود همانند سال 97 در بخش‌هاي مرکزي شهر تهران خواهد بود. تفاوت طرح جديد با سال گذشته، اما در ماهيت طرح زوج و فرد است.
در تاريخ اول تيرماه طرح کنترل آلودگي هوا در محدوده دوم، جايگزين طرح زوج و فرد خواهد شد.
براساس مصوبات قانوني شوراي شهر تهران، همه رانندگان خودرو‌هاي بومي و غيربومي براي ورود به محدوده طرح ترافيک و کنترل آلودگي هوا بايد دو الزام را رعايت کنند در غير اين صورت جريمه خواهند شد. اين دو الزام شامل داشتن برگه معاينه فني خودرو و يک‌بار ثبت‌نام در سايت «تهران من» پيش از ورود به محدوده طرح است.
همچنين در طرح محدوده کنترل آلودگي هوا که از ابتداي تيرماه جايگزين طرح زوج و فرد خواهد شد، خودرو‌هاي پلاک تهران مجاز هستند 20 روز (و خودرو‌هاي پلاک غيرتهران 15 روز) تردد رايگان در محدوده دوم شهر داشته باشند.
ديگر زوج يا فرد بودن پلاک خودرو‌ها در تعيين روز‌هاي مجاز اثري ندارد و ملاک، صرفاً تعداد روز‌هاي ورود خودرو خواهد بود. علاوه بر اين، عوارض تردد در محدوده کنترل آلودگي هوا در روز‌هاي فراتر از تعداد مجاز، نصف عوارض طرح ترافيک است.
اگر دارندگان خودرو از بيست روز فصل اول خود استفاده نکنند، اين تعداد روز مجاز براي تردد رايگان به فصل بعدي منتقل نخواهد شد و حذف خواهد شد.
 ثبت‌نام طرح ترافيک جديد
عموم مردم مي‌توانند به نشاني اينترنتي «my.tehran.ir» مراجعه کنند و با ثبت مشخصات فردي، مشخصات خودرو و وارد کردن نشاني، يک حساب کاربري ساخته و در پايان با شارژ حساب کاربري، تردد خود را در محدوده ترافيکي کنترل کنند. در صورت هرگونه اعتراض و نياز به بررسي مجدد يا درخواست توسط ثبت‌نام کنندگان، اين موضوع داخل سايت در بخش «پشتيباني» قابل اعلام و پيگيري است.
 تسهيلات طرح ترافيک جديد
طرح ترافيک جديد به خودور‌هايي که معاينه فني برتر دريافت کرده‌اند و همچنين ساکنان محدوده طرح، تسهيلات تخفيف هزينه ارائه مي‌دهد.
خودرو‌هايي که برگه معاينه فني برتر را دارند از تخفيف 25 درصدي بهره مند مي‌شوند. خودرو‌هايي با عمر کمتر از چهار سال که الزامي به اخذ معاينه فني عادي ندارند نيز براي برخورداري از تخفيف معاينه فني برتر مي‌توانند به مراکز صدور معاينه فني مراجعه کنند. حداقل نرخ ورود به محدوده طرح ترافيک براساس مصوبه شوراي شهر براي خودرو‌هاي با معاينه فني برتر و تردد در ساعات غير اوج ترافيک 14 هزار و 490 تومان و حداکثر نرخ براي خودرو‌هاي بدون معاينه فني برتر در ساعات اوج 41 هزار و 400 تومان خواهد بود.
تمام بهره مندي از تسهيلات طرح ترافيک منوط به يک‌بار ثبت‌نام در سامانه «تهران من» است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: طرح کنترل آلودگي هوا جايگزين طرح زوج يا فرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۸۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موارد مطرح شده شهروندان در تماس با سامانه پاسخگو ستاد معاینه فنی تهران

تین نیوز

سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: تجمیع و تحلیل اطلاعات مربوط به تماس شهروندان در سامانه پاسخگو توانسته این مجموعه را در بهبود کیفیت ارائه خدمات منطبق با نیاز مشتریان و همچنین ارزیابی سطح کیفی خدمات در مراکز معاینه فنی شهر تهران همراهی کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از شهر، سید محمد مهدی میرزایی قمی در توضیح فعالیت سامانه پاسخگو بیان کرد: در راستای پیاده سازی نظام مدیریت امور مشتریان و پاسخگوئی مناسب به سئوالات و مشکلات شهروندان و همچنین اجرای طرح کاهش در شهر تهران این ستاد نسبت به راه اندازی مرکز تماس۹۶۰۰۶۰۰۰ اقدام نموده است.

میرزایی قمی ضمن تاکید براهمیت پاسخگویی به شهروندان یادآور شد: در حال حاضر مرکز تماس ستاد ۹۶۰۰۶۰۰۰ و سامانه ۱۳۷ پلاس شهرداری تهران آمادگی پاسخ به سوالات و مشکلات شهروندان گرامی را دارد. از مشتریان درخواست می شود جهت دریافت اطلاعات صحیح مربوط به مراکز معاینه فنی شهر تهران و یا هرگونه پیشنهاد تنها با این دو سامانه تماس حاصل کنند.

وی با اشاره به تعداد ۲۲ هزار تماس با سامانه پاسخگویی ستاد معاینه فنی در سال ۱۴۰۲ افزود: بنا بر گزارش استحصال شده از پنل مدیریتی سامانه پاسخگو در سال گذشته به تعداد بالغ بر ۳۰ هزار پرسش شهروندان پاسخ داده شده و در هر تماس بیش از یک سوال مطرح شده است. تحلیل سئوالات مطرح شده نشان می دهد که پرسش مربوط به سامانه تهران من با سهم ۴۲ درصد در رتبه نخست، آدرس مراکز معاینه فنی شهر تهران با سهم ۱۸ درصد در رتبه دوم و معرفی مراکز معاینه فنی پذیرش حضوری با سهم ۱۰ درصد در رتبه سوم قرار داشته است. 

سرپرست ستاد معاینه فنی در خصوص زمان فعالیت سامانه پاسخگو افزود: اپراتورهای مرکز تماس ۹۶۰۰۶۰۰۰ در وقت اداری آماده پاسخگویی به سئوالات شهروندان هستند ضمن اینکه در خارج این زمان بدون نیاز به ارتباط با اپراتور بصورت تلفن گویا دسترسی به اطلاعات کلی و متداول مورد نیاز جهت انجام معاینه فنی در مراکز امکان پذیر است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • وضعیت جاده‌ها/ تردد روان در محورهای هراز و فیروزکوه
  • ترافیک سنگین در محورهای کرج - چالوس
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های شمالی
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های چالوس، هراز و آزادراه تهران - شمال
  • مراجعه بیش از ۱۸ هزار دستگاه ناوگان سنگین به مرکز معاینه فنی جنوب کرمان
  • ماجرای مبهم حذف طرح زوج و فرد در تهران چیست؟
  • ماجرای حذف طرح زوج و فرد از طرح ترافیک تهران چیست؟
  • احتمال کاهش محدوده طرح ترافیک
  • موارد مطرح شده شهروندان در تماس با سامانه پاسخگو ستاد معاینه فنی تهران
  • بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی است/ احتمال کاهش محدوده طرح