Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار مهر با پیوستن به کمپین حمایت از مستاجرین، اظهار داشت: دولت، مجلس و قوه قضائیه باید دست بدست هم دهند و مشکل مستاجرین که جامعه هدف فراوانی را به خود اختصاص داده، حل کند.

وی گفت: همچنین کمیسیون اقتصادی مجلس هم باید تصمیم گیری راجع به اعمال مالیات بر منازل خالی را تسریع ببخشد زیرا این امر سبب کاهش نرخ اجاره نشینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم سنقروکلیایی در مجلس شورای اسلامی درباره یکی دیگر از راهکارهای کاهش نرخ کرایه خاطرنشان کرد: برای افراد مستاجری که سه، چهار فرزند دارند و آسیب پذیرتر هستند مشوق‌ها و معافیت‌هایی در نظر گرفته شود.

وی افزود: دولت هم نسبت به در اختیار قراردادن وام به افراد مستاجری که قرارداد خود را به بانک ارائه دهند اقدام کند تا از این طریق مبلغ رهن این افراد تأمین شود زیرا این میزان نسبت به دوره قبلی کاهش ارزش داشته است.

حجت الاسلام حسینی با تاکید بر اینکه مردم نیز باید از مستاجرین حمایت کنند گفت: مردم ما مردمی مسلمان و انسان دوست هستند و امروز هم روز تنگ افراد گرفتار است بنابراین باید در کار خیر شتاب کنند.

وی عنوان کرد: در این میان افرادی که منزل خالی دارند آن را با قیمتی ارزان‌تر در اختیار مستأجران قراردهند و این یکی از مصادیق کارهای حسنه‌ای است که خداوند در قرآن وعده داده ده برابر آن را جبران خواهد کرد.

کد خبر 4642855

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیسیون اقتصادی مجلس هیئت دولت مجلس شورای اسلامی مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۸۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش خواهد یافت؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سبا باشگاه خبرنگاران جوان ید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به تعطیلی روزهای هفته گفت: جزئیات لایحه به این صورت بود که به جز روز جمعه یک روز دیگر نیز باید تعطیل باشد. در کمیسیون اجتماعی مجلس نظرات مختلف بر سر تعطیلی پنجشنبه و یا شنبه وجود داشت. با توجه به اینکه عملا در تهران پنجشنبه‌ها تعطیل است نظر دولت بر تعطیل شدن پنجشنبه‌ها بود و بیشترین ارتباط هم با دنیا از طریق تهران است. همه وزارت خانه‌ها منتظر نظر مجلس هستند، اما دولت هم نظر رسمی خود را اعلام کرده است.

وی ادامه داد: دولت تا الان ۴۴ ساعت کاری را مبنا قرار داده بود، اما بعد پیشنهاد ساعت کاری دو ساعت و نیم را داد و بعد هم مجلس این ساعت را ۴۰ ساعت اعلام کرد که دولت هم با آن موافق است و حقوق افراد هم تغییری نخواهد کرد. اگر بخش خصوصی بخواهد اقدام خاصی انجام دهد مربوط به وزارت کار است.

حسینی افزود: در دولت دهم بحث‌هایی مطرح شد مبنی بر اینکه تعطیلی ما از همه جا بیشتر است، اما بعد از بررسی دیدیم که چنین موضوعی صحت ندارد و تازه اگر تعطیلی ما در هفته دوروز باشد تازه میتوان گفت که با برخی از کشورها یکی هستیم. حتی ساعات کاری ما نسبت به برخی ازکشورها بیشتر است. مردم علاوه بر کار زندگی خود را نیز دارند مخصوصا ما که تاکید بر ارتباط با خانواده داریم این تعطیلات کمک کننده است. حتی در دوران کرونا که ساعات کاری کم بود گاهی بازدهی بیشتری داشتیم.

کد خبر 847165 برچسب‌ها حقوق و دستمزد خبر مهم

دیگر خبرها

  • جزئیات مصوبه ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بهای مسکونی
  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری
  • اهمیت سامانه خودنویس در کاهش تلاطمات بازار اجاره با حذف واسطه‌ها و صفر کردن هزینه عقد قرارداد
  • نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟
  • نقش روانشناسی و مشاوره در ارتقاء بهداشت روانی جامعه با اهمیت است
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش خواهد یافت؟
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود
  • مردم عزیز ما در معیشت و مسکن با مشکلات زیادی مواجه هستند که باید برای حل آن تدبیر فوری کرد