Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@21:50:22 GMT

تکذیب خبر اعزام ۱۰۰ نیروی ارتش انگلستان به خلیج فارس

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۸۹۹۵

تکذیب خبر اعزام ۱۰۰ نیروی ارتش انگلستان به خلیج فارس

سخنگوی وزارت دفاع انگلستان با نادرست خواندن اعزام ۱۰۰ کماندوی انگلیسی به منطقه خاطرنشان کرد که قرار است ۲۰ نفر از نیروی دریایی ارتش سلطنتی بریتانیا در چارچوب تمرینات عادی که از پیش هماهنگ شده، به منطقه خلیج فارس اعزام شوند.

وی افزود: البته در "نشست کبرا" (جلسه فوق العاده مقامات امنیتی و سیاسی انگلستان برای بررسی تنش در منطقه) ممکن است توصیه‌هایی برای تغییر ماموریت این نیروها برای حمایت از منافع انگلیس صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه انگلیسی "ساندی تایمز" دیروز خبر داده بود که لندن در پی حمله به دو نفتکش در آب‌های دریای عمان صد نفر از نیروهای نظامی را برای محافظت از کشتی‌های نظامی و تجاری خود به پایگاه این کشور در بحرین اعزام می کند.

ساندی تایمز مدعی شد: به علت افزایش تنش‌ها، نیروی دریایی سلطنتی چندین هفته است که مشغول طراحی ماموریت "حفاظت از نیروها" است. این مأموریت به صورت رسمی اعلام نشده تا به دیده افزایش تنشها دیده نشود.

پس از حمله پنجشنبه گذشته به دو نفتکش در دریای عمان "جرمی هانت" وزیر امور خارجه انگلیس با "بسیار نگران کننده" خواندن این حوادث گفت: من با "مایک پمپئو" (وزیر امور خارجه آمریکا) در تماس بوده ام و ضمن آنکه برآوردهای خود را با هوشیاری و احتیاط اتخاذ می‌کنیم، واضح است که از ابتدا متحدان آمریکایی خود را باور کنیم.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۸۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا هدف ارتش یمن قرار گرفت

سی بی اس نیوز گزارش داد, یک پهپاد ام کیو ۹ریپر این هفته در سواحل یمن سقوط کرد که احتمالاً توسط انصارالله سرنگون شده است. به اذعان این شبکه آمریکایی، انصارالله یمن از ماه نوامبر تاکنون دو فروند این نوع پهپاد را سرنگون کرده‌است.

به گفته سرویس تحقیقات کنگره، هر پهپاد ام کیو ۹ ریپر تقریباً ۳۰ میلیون دلار قیمت دارد.

 ارتش یمن در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی اسرائیلی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است و می‌گوید نیرو‌های ارتش این کشور متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل، حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیرو‌های ارتش یمن در عین حال تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خیلج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

آمریکا و انگلیس با همراهی ۸ کشور دیگر، ۲۱ دی ماه جاری برابر با ۱۱ ژانویه ۲۰۲۴ در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، به مواضع انصارالله یمن حمله کردند.

شورای امنیت سازمان ملل ۲۰ دی ماه ۱۴۰۲ برابر با ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴، قطعنامه پیشنهادی ایالات متحده آمریکا و ژاپن را با شماره ۲۷۲۲ علیه انصارالله یمن درباره حملات در دریای سرخ بدون اشاره به دلیل اصلی این حملات و حمایت‌های واشنگتن از رژیم اسرائیل در بمباران غزه، تصویب کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۶ فوریه (۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۲) اعلام کرد تحریم‌هایی که ایالات متحده آمریکا به دلیل حملات حوثی‌ها (انصارالله) یمن به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ علیه این گروه اعمال کرده است، از امروز وارد مرحله اجرایی شد.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز ۱۷ فوریه (۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۲) در پی اجرای دور جدید تحریم‌ها علیه انصارالله یمن از سوی وزارت خزانه داری این کشور، این جنبش را گروه تروریستی جهانی اعلام کرد.

دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در سال ۲۰۲۱ و با هدف تسهیل در مذاکرات صلح یمن، نام جنبش انصارالله را از فهرست تروریستی واشنگتن خارج کرده بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • سومین پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا هدف ارتش یمن قرار گرفت
  • تکذیب اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک توسط فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی
  • واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج فارس جفا به مردم محروم منطقه است
  • سمینار «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» برگزار می شود
  • عمان و امارات خواستار خویشتنداری ایران و اسرائیل شدند
  • نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم
  • وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب
  • پیشنهاد دیواره نگاره شهدای ارتش و نیروی انتظامی
  • خلیج‌فارس و تبعات تغییر اقلیم