Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، نشریه انگلیسی تایم از احتمال دیدار رو در روی ترزا می، نخست وزیر کنونی انگلیس با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در حاشیه نشست گروه بیست که قرار است اواخر ماه جاری میلادی در ژاپن برگزار شود، خبر داد.

گفته می‌شود این دیدار آخرین تلاش ترزا می‌ برای تاثیرگذاری بر روابط دیپلماتیک مسکو و لندن پیش از ترک کابینه اش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روابط انگلیس و روسیه از ماه مارس ۲۰۱۸ پس از اعلام اتهام لندن علیه مسکو مبنی بر دست داشتن در سوءقصد به جان سرگئی اسکریپال، جاسوس دوجانبه روس و دخترش یولیا در سالزبری انگلیس رو به تیرگی نهاد.

لندن مدعی شد اسکریپال به دست عوامل روس با عامل عصب «نوی چوک» مسموم شده است. ترزا می‌ نیز با اتهام زنی به روسیه، متحدان اروپایی خود و آمریکا را به اعمال تحریم علیه مسکو ترغیب کرد.

روزنامه تایمز نوشت: دیدار ترزا می‌ با پوتین در صورتی برگزار می‌شود که هدفی برای آن وجود داشته باشد.

ترزا می با رئیس جمهور روسیه پیشتر در نشست گروه بیست در آژانتین که نوامبر سال گذشته برگزار شد، دیدار کرد.

شایان ذکر است، نخست وزیر انگلیس پس از ناکامی چند باره در تصویب توافق لندن و اتحادیه اروپا درباره برکسیت در پارلمان این کشور، استعفای خود را اعلام کرده است و به زودی از سمتش کنار می‌رود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روسیه انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۰۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی

وزیر امور خارجه ایران در اولین دیدار خود در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی با همتای مصری خود سامح الشکری دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش برنا، شب گذشته، وزیر امور خارجه ایران در راس هیاتی به منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا وارد این کشور آفریقایی شد و مورد استقبال قرار گرفت.

در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی که طی روزهای شنبه و یکشنبه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه جاری با موضوع اصلی «ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفتگو پیرامون توسعه پایدار» برگزار می‌شود، مسائل و چالش‌های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

در این اجلاس در مجموع سه سند شامل پیش‌نویس قطعنامه فلسطین، پیش‌نویس بیانیه بانجول و پیش‌نویس سند نهایی نشست سران برای تصویب به ترتیب به نشست شورای وزیران امور خارجه و سپس اجلاس سران ارائه خواهد شد.

حسین امیرعبداللهیان ضمن حضور در این اجلاس، مواضع جمهوری اسلامی ایران را در قبال تحولات جهان اسلام و منطقه‌ای و بین المللی تبیین خواهد کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در حاشیه این اجلاس با مقامات کشورهای اسلامی دیدار و گفتگو می‌نماید.

دیگر خبرها

  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • پوتین رزمایش هسته‌ای برگزار می‌کند
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • اوکراین و غرب آمادگی گفت‌وگوی جدی با روسیه را ندارند
  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی
  • واکنش کاردار ایران در لندن به اظهارات وزیر دفاع انگلیس