Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@23:37:15 GMT

پیش‌بینی کاهش ۴۰ تا ۶۰ درصدی فروش گوشی‌های هواوی

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۰۱۴۴

پیش‌بینی کاهش ۴۰ تا ۶۰ درصدی فروش گوشی‌های هواوی

بلومبرگ برآورد و اعلام کرده است که هواوی خود را برای کاهش ۴۰ تا ۶۰ درصدی میزان فروش گوشی‌های هوشمند آماده کرده است.

به گزارش ایسنا، هواوی که بدون شک بزرگترین اپراتور مخابراتی و توسعه دهنده تجهیزات اینترنتی در جهان به شمار می‌رود، در کشورهای متعددی اقدام به ارائه خدمات و توسعه تجهیزات لازم برای برقراری شبکه نسل پنجم اینترنت ۵G کرده اما با توجه به اعمال تحریم‌های جدید از سوی کاخ سفید و تلاش دولت آمریکا برای متقاعد کردن متحدانش همچون کانادا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن و برخی دیگر از کشورهای اروپایی همچون انگلستان، هلند و آلمان، با مشکلات متعددی در خصوص فروش محصولات، گوشی‌های هوشمند و همچنین نصب و راه اندازی تجهیزات و زیرساخت‌های مربوط به شبکه ۵G مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا بر اساس منابع خبری بلومبرگ، به نظر می‌رسد که احتمالاً تحت تأثیر تشدید نگرانی‌های امنیتی و اعمال تحریم و محدودیت‌های جدید واشنگتن علیه هواوی، ۴۰ تا ۶۰ درصد از میزان فروش و صادرات گوشی‌های هوشمند این برند چینی کاهش خواهد یافت.

این در حالیست که پیش‌تر هواوی اعلام کرده بود تحریم‌های تجاری و تنش‌های سیاسی کاخ سفید برای این غول تکنولوژی هیچ مشکلی ایجاد نخواهد کرد و سهم این شرکت را در بازارهای مهم و بزرگی که تاکنون در اختیار گرفته است، از دست نخواهد داد.

بر اساس گزارش وب سایت CNA ، اما حالا کارشناسان و تحلیلگران با بررسی شرایط موجود و همچنین عدم تمایل کشور و شرکت‌های مختلف برای همکاری با هواوی، پیش‌بینی کرده‌اند که میزان فروش و صادرات گوشی‌های این برند چینی به میزان قابل توجهی سقوط خواهد کرد و این شرکت را با خطر ورشکستگی مواجه کند.

البته این در حالیست که برخی دیگر از تحلیلگران برآورد کرده‌اند که کاربران چینی به منظور مقابله با تحریم‌های خصمانه و یک جانبه گرایانه آمریکا و همچنین حمایت از هواوی، از گوشی‌های این برند بیشتر از پیش استقبال و خریداری خواهند کرد به گونه‌ای که سعی می‌کنند هواوی را جایگزین سایر برندها کنند.

هواوی که دومین شرکت تولید و عرضه کننده گوشی‌های هوشمند در جهان به شمار می‌رود، بعد از سامسونگ و قبل از اپل در جایگاه پرفروش‌ترین برندهای جهان قرار گرفته است.

این غول تکنولوژی چینی در طول یک سال گذشته از سوی کاخ سفید به شدت تحت فشارهای سیاسی، امنیتی و تجاری قرار گرفته است به گونه‌ای که دولت ترامپ، ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا سعی داشت در این مدت سایر متحدانش همچون کانادا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن و برخی دیگر از کشورهای اروپایی را متقاعد کند تا به لغو مجوز فروش گوشی‌های هوشمند و محصولات هواوی و همچنین هرگونه فعالیت و همکاری مخابراتی برای توسعه زیرساخت‌های لازم برای شبکه نسل پنجم اینترنت ۵G بپردازد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گوشی های هوشمند هوآوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۰۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ۱۷.۸ درصدی هزینه‌های جاری در بودجه شهرداری قم

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم گفت: سهم هزینه‌های جاری در کل بودجه شهرداری قم نسبت به کل بودجه ۱۷.۸ درصد است ک در کل کلانشهرها این نسبت خاص و ویژه است.

مجید محمدرضاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به فرایند تدوین بودجه شهرداری قم بر اساس اسناد بالادستی و راهبردهای اجرایی اظهار کرد: برای سال ۱۴۰۳ نیز در برنامه راهبردی شهرداری قم اهدافی ترسیم شده بود و منابعی قابل پیش بینی شد که با ایجاد تناسب میان منابع و مصارف، بودجه‌ای بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان برای شهرداری قم و سازمان‌های تابعه تنظیم شد.

وی با اشاره به اینکه بودجه شهرداری قم به صورت خاص ۱۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به تصویب شورای اسلامی شهر قم رسید افزود: با احتساب سازمان‌ها این بودجه به ۱۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

به گفته معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم، سهم عوارض ساختمانی و جرایم در این بودجه ۶ هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان و سهم تسهیلات بانکی و اوراق، ۲ هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

محمد رضاخانی ادامه داد: در حوزه واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای به معنای فروش اموال و مباحث مرتبط با ماده ۱۰۱ مزایده و معوض، ۴ هزار و ۸۸۰ میلیارد تومان اعتبارات پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه در بخش مصارف بودجه دو بخش هزینه‌ای و تملکی وجود دارد خاطرنشان کرد: بودجه هزینه‌ای در واقع هزینه‌های جاری را در بر می‌گیرد که برای سال ۱۴۰۳، حدود دو هزار و ۵۳۷ میلیارد تومان بوده و نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد دارد.

معاون شهردار قم اضافه کرد: سهم بودجه هزینه‌ای نسبت به کل بودجه ۱۷.۸ درصد است که در میان کلانشهرهای کشور این نسبت خاص است.

به گفته محمدرضاخانی، شهرداری قم تمام توان خود را در مسائل عمرانی صرف می‌کند و با کاهش هزینه از طریق ارتقای بهره‌وری به دنبال تحقق اهداف راهبردی خود است.

وی ادامه داد: هزار و ۶۳ میلیارد تومان نگهداری فضای سبز و رفت و روب است که نیمی از بودجه جاری را در بر می‌گیرد.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم گفت: ۴۶۰ میلیارد تومان برای کمک به سازمان‌های شهرداری و هزار و ۱۰۰ حقوق و دستمزد برای سال ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده است.

محمدرضاخانی به مصارف عمرانی بودجه ۱۴۰۳ اشاره کرد و افزود: برای این حوزه در مجموع ۱۱ هزار و ۲۸۵ میلیارد تومان برای هزار و ۴۵ ردیف بودجه عمرانی ذر قالب بیش از دو هزار و ۲۰۰ پروژه در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به جمعیت یک میلیون و۳۰۰ هزار نفری شهر قم گفت: سرانه هزینه‌های شهری اعم از نگهداری شهر و عمرانی حدود ده میلیون تومان به ازای هر شهروند است.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با اشاره به اینکه در مأموریت شهرسازی و کالبد شهری ۴۸۸ میلیارد تومان پیش بینی بودجه صورت گرفته که ۳.۵ درصد بودجه را تشکیل می‌دهد گفت: در مأموریت محیط زیست و خدمات شهری، ۱۵.۱ درصد بودجه به مبلغ دو هزار و ۱۰۷ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

محمدرضا خانی افزود: ایمنی و مدیریت بحران ۵۶۰ میلیارد تومان در بودجه سال جاری سهم دارد ۳.۹ درصد از کل بودجه را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه حمل و نقل و ترافیک اعم از ساماندهی معابر معابر جدید اتوبوس قطار شهری ۵۳.۴ درصد بودجه شامل هفت هزار و ۸۲ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: در مأموریت اجتماعی و فرهنگی ۷۳۰ میلیارد تومان بودجه تعریف شده که ۵.۱ درصد از بودجه شهرداری قم را تشکیل می‌دهد.

کد خبر 750356

دیگر خبرها

  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین ۱۴۰۳
  • سهم ۱۷.۸ درصدی هزینه‌های جاری در بودجه شهرداری قم
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین‌ماه
  • قابلیت جدید اندروید ۱۵ برای استفاده از گوشی در رخت‌خواب
  • رشد ۳۱ درصدی صادرات در خوزستان
  • آموزش: ۵ نکته که تایپ کردن با گوشی هوشمند را آسان‌‌تر می‌کند
  • پیش‌بینی‌های ناامیدکننده فروش آیفون در چین
  • رشد ۴۳ درصدی میزان بارش ها در استان یزد
  • رشد ۴۳ درصدی میزان بارش در استان یزد
  • محدودیت دسترسی به گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی برای کودکان فرانسوی