Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه میاندوآب گفت: امروز متاسفانه طرف دستورالعمل را رعایت نمی کند و از آن هم هراس و نگرانی ندارد در حالی که متخلفان باید هراس داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نقل از زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر میاندوآب با تاکید بر اهتمام نسبت به این فریضه، اظهار کرد: کارها و برنامه های فرهنگی زمان بر است و برای اثرگذاری نیاز به زمان دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، افزود: کارهای فرهنگی، حرکت مداوم و آرام نیاز دارد و نباید انتظار داشت که سریعا به نتیجه رسید.

امام جمعه میاندوآب، گفت: خارجی ها برای نفوذ فرهنگی، الگوهایی را طراحی می کنند تا تاثیرگذار باشند و از سویی به منفعت اقتصادی خود نیز برسند و در این راستا نیز به مرور تاثیر فرهنگی خود را گذاشته و آن را الگو می کنند.

وی، با تاکید بر اینکه باید در اتاق فکرها به این مسئله توجه کرده و الگوپردازی کرد، افزود:  به طور معمول اصطلاحاتی که در فیلم ها و سریال ها به کار برده می شوند، مورد استفاده مردم قرار می گیرد و این همان تاثیرگذاری فرهنگی را نشان می دهد.

حسن زاده، با بیان اینکه الگوپردازی خیلی مهم است ولی متاسفانه نتوانسته ایم در رسانه ملی، فرهنگ بومی را انتقال دهیم، تصریح کرد: باید در رسانه ملی، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به دنبال طراحی الگو و الگو پردازی بوده و جامعه را به آن سمت سوق دهیم.

وی، افزود: با روش های مختلف می توان الگوپردازی کرد و در آن صورت است که فرزندان ما وقتی برای خرید دفتر مراجعه می کنند دفاتر با  تصاویر مدنظر و متناسب با الگوی ایرانی و اسلامی را طلب می کنندو

امام جمعه میاندوآب، در ادامه با انتقاد از وضعیت نظارت و بازرسی بر بازار و اصناف، گفت: متاسفانه بازرسی و نظارت اصناف مورد قبول نیست و ضعیف است و یا وجود ندارد.

وی، با بیان اینکه زمانی مغازه داران و کسبه از هراس و دلهره وجود بازرسی نمی توانستند، تخلف کنند، اظهار کرد: امروز متاسفانه طرف دستورالعمل را رعایت نمی کند و از آن هم هراس و نگرانی ندارد در حالی که متخلفان باید هراس داشته باشند.

وی، در ادامه با بیان اینکه متاسفانه برخی مغازه ها در شهر هستند که سگ و گربه در ویترین آنها به فروش می رسد، تصریح کرد: آیا وظیفه من و سپاه و… است که به آن رسیدگی کنیم یا وظیفه مسئولین مربوطه مانند صنعت، معدن و تجارت؟

حسن زاده، با اشاره به اینکه طبق قانون و شرع، خرید و فروش سگ و اعضای حرام حیوانات خلاف است، افزود: از سوی دیگر مردم بارها به ما مراجعه کرده و ما نیز دیده ایم که چند مغازه علنا در همه مراسمات مذهبی اعم از اعیاد و یا عزا، موسیقی پخش می کنند و یا مانکن هایی را در داخل مغازه می گذارند که تاثیر منفی در جامعه دارد  ولی کسی به آنها چیزی نمی گوید.

امام جمعه میاندوآب، با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد تا جای ضدارزش و ارزش عوض شود، اظهار کرد: نباید جای شهید و جلاد عوض شده و نباید بی خاصیت بود و همه باید در زمینه امر به معروف و نهی از منکر دغدغه داشته باشیم.

وی همچنین از بی توجهی نسبت به حضور بانوان در ورزشگاه ها انتقاد کرد و گفت: حضور زنان در ورزشگاه یک آسیب است و هیچ توجیه شرعی ندارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۰۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاروانسرای ینگی‌امام به بخش خصوصی واگذار می‌شود

ایسنا/البرز مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز از پیگیری واگذاری کاروانسرای ینگی امام به بخش خصوصی و همچنین ایجاد پایگاه میراث ملی این کارونسرا در سال ۱۴۰۳خبر داد.

به گزارش ایسنا، رحیم خاکی روز شنبه هشتم اردیبهشت اظهار کرد: کاروانسرای ینگی امام یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب استان البرز است که سال گذشته همراه با ۵۳ کاروانسرای دیگر در پرونده کاروانسرا های ایرانی به ثبت جهانی رسید.

 
به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز با اشاره به اینکه شرایط بنای کاروانسرا اکنون به گونه‌ای است که به مرمت نیاز دارد و باید هر چه سریعتر برای این موضوع اقدام شود.
 
او با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ الی ۲۰۰ میلیارد تومان برای مرمت کامل این بنا نیاز است، گفت: اعتبارات ناچیری هر ساله برای مرمت بخش هایی از این بنا در نظر گرفته می شود که جوابگوی نیاز مرمتی آن نیست، بنابراین اولویت واگذاری این بنا به بخش خصوصی است تا یکبار به صورت کامل مرمت بنا صورت گیرد.
 
به گفته او کاروانسرای ینگی امام  از لحاظ موقعیت قرارگیری و دسترسی یکی از بهترین گزینه‌ها برای تبدیل به اقامتگاه و یا گذر فرهنگی به عنوان محلی برای برگزاری رویدادها، نمایشگاه‌ها و بازارچه صنایع دستی و فرهنگی است که در راستای حمایت از تولید ملی نیز قرار می گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حملات ضدفرهنگی پدافند شایسته می‌طلبد
  • هراس اسرائیل از صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت از سوی دیوان کیفری بین‌المللی
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • مرمت کاروانسرای ینگی‌امام ۲۰۰ میلیارد تومان می‌خواهد
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • کاروانسرای ینگی امام نیازمند مرمت هر چه سریعتر است
  • کاروانسرای ینگی‌امام به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی