Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حمید موسوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به حضور خود در جمع ساکنان واحدهای همجوار این گود پرخطر ظهارداشت: پلاک مورد نظر متعلق به سازمان تأمین اجتماعی است که قبل از دریافت مجوز صدور پروانه اقدام به گودبرداری به عمق ۲۷ متر کرده بود و این امر موجب بحرانی شدن وضعیت واحدهای مسکونی و گذر شمالی و غربی مجاور آن شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: به دلیل گودبرداری، قنات فعال این محدوده تخریب و آب در گود جمع و این امر نیز باعث حرکت خاک و ایجاد ترک در ساختمان‌های مجاور شده است.
موسوی با بیان اینکه این پلاک در حال حاضر امکان دریافت جواز ساخت ندارد تصریح کرد: براساس ضوابط مبحث ۷ مقررات ملی ساختمان عمق برداری بیش از ۲۰ متر جزو گودهای پرخطر است و اگر چه در سال‌های گذشته امکان صدور برج- باغ وجود داشته ولی به علت صدمه‌هایی که به باغ و درختان وارد می شده، این مصوبه از سوی شورای اسلامی شهر تهران باطل و امکان مجوز هیچ برج- باغی در مناطق وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه با اقدامات و پیگیری‌های انجام شده از سوی شهرداری و فرمانداری، مالک موظف به پایدارسازی و استحکام بخشی دیواره‌های گود و رفع مشکل قنات شده است ادامه داد: دستور لازم مبنی بر رفع ایرادهای فنی به پیمانکار اعلام شده تا هرچه سریع‌تر طبق زمانبندی ابلاغی نسبت به اجرای دیوار برشی حایل اقدام کند و مالک باید در کمتر از یک ماه استحکام سازی جداره‌ها را به اتمام برساند.
موسوی در خصوص درختان قطع شده این باغ نیز خاطرنشان کرد: این باغ دارای چندین اصله درخت بود که متأسفانه درختان قطع و در کمیسیون ماده ۷ جرایم قطع درخت صادر شده که تا به امروز مالک اقدام به پرداخت نکرده است و باید بر اساس نرخ جدید علاوه بر پرداخت خسارت نسبت به کاشت چند برابری درخت نیز اقدام کند.
وی حفظ جان و مال مردم را مهمترین وظیفه مدیریت شهری دانست و گفت: به نمایندگی از مدیریت شهری تهران در جمع ساکنان همجوار گود حاضر شدیم و در جلسه کمیسیون رفع خطر اعلام کردیم که به استناد بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون، مالک موظف به اسکان ساکنان واحدهای مجاور و پرداخت خسارت به آنها شده و در این زمینه نیز اعلام آمادگی کرده است؛ در غیر این صورت شهرداری و مراجع قضائی وارد عمل می‌شوند و بر اساس تأمین دلیل، رأی قضائی صادر و مالک موظف به جبران خسارت خواهد شد.
شهردار منطقه یک تهران از ساکنان این محدوده خواست تا اتمام پایدارسازی گود و اطمینان از توقف حرکات خاک که به صورت مستمر با حضور کارشناسان شهرداری منطقه یک و نظام مهندسی پایش می‌شود در منازل ساکن نشوند و ما این اطمینان را به آنان می‌دهیم تا طی یک ماه تهدید را از محله رفع کنیم.

نیاوران در شمال پایتخت واقع شده است.

تهرام/‏۹۳۵۳/‏‬ ۱۰۰۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی ساخت و ساز شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۰۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمل محصولات کشاورزی گلستان، برنامه ریزی های لازم را می خواهد

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، محسن یازرلو با اشاره به لزوم برنامه ریزی های لازم برای حمل و نقل روان و هماهنگ محصولات کشاورزی، اظهارداشت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای با بکارگیری بیش از 5 هزارناوگان باری عملیاتی و انجام برنامه ریزی ها و هماهنگی های لازم، تمام توان خود را برای تامین ناوگان حمل و نقل محصولات کشاورزی استان به کار گرفته است.

به گفته وی، یکی از مهمترین برنامه‌های سازمانی، برنامه‌ریزی برای حمل و نقل بوده که در این میان حمل به موقع و تامین ناوگان حمل و نقل محصولات کشاورزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

یازرلو با اشاره به آغاز فصل برداشت و همزمانی برداشت برخی از محصولات کشاورزی، ادامه داد: با هماهنگی و پیش بینی های صورت گرفته، در حال حاضر هیچ گونه کمبودی در تامین ناوگان حمل و نقل محصولات کشاورزی وجود ندارد و در صورت ضرورت، از ظرفیت ناوگان دیگر استان‌ها برای حمل بار این منطقه اقدام خواهد شد.

رئیس اداره حمل و نقل کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: نرخ حمل و نقل براساس عرضه و تقاضا و توافق اضلاع حمل بوده و تشکل های صنفی نرخ پایه را تنظیم کرده اند.

یازرلو تاکید کرد: کشاورزان برای حمل  محصولات کشاورزی و بار خود از طریق شرکت های حمل و نقل مجاز برای تامین ناوگان اقدام کرده و با هدف جلوگیری از سرقت محموله از میادین و مجاری غیرمجاز نسبت به تامین کامیون اقدام نکنند

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • افتضاح مجموعه شهرداری؛ مالک جدید سرخ‌ها نماد ایرانی را هم نمی‌شناسد؟ | تصویر
  • ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری
  • شعبه پیگیری دریافت رشوه در شهرداری تهران ایجاد شد | پرونده ها در این زمینه با سرعت بیشتر پیگیری می شود
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • حمل محصولات کشاورزی گلستان، برنامه ریزی های لازم را می خواهد
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌های سلامت اجتماعی است
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌ءهای سلامت اجتماعی است
  • حواله خودروی جانبازان هم‌قیمت خانه در نیاوران